Hallo Ik ben aan het reageren op een flatje en er staat bij: Rekenhuur: 512,48 Service kosten: 223,05 " In de huur zit een voorschot voor stookkosten." Wat bedoelen ze precies hiermee? Wat zou ik per maand moeten betalen dus en hoe zit dat met de energie? Ik heb nu een jaar contract bij oxxio, maar als ik naar die flatje heen ga verhuizen, kan ik oxxio niet meeverhuizen, toch? (contractbreuk, gevolg>afsluitkosten etc..) Hoe zit dit precies, hoeveel ben ik kwijt en hoe zit dat met mijn huidige energie contract? Kan iemand mij hier meer duidelijkheid in geven? Alvast heeel erg bedankt!! oja.. en wat is precies servicekosten? komt dat bovenop de huur of is dat " de' stookkosten ofzo? ik snap het even niet..
Onder servicekosten vallen: Schoonmaakkosten (van de algemene ruimten) Hallofoon/ Videofoon Huismeester Electra in de gemeenschappelijke ruimte Serviceabonnement (kleine reparaties) Onder stookkosten vallen: Gas en electra (dit zit in de huur en betaal je aan je verhuurder. Je verhuurder krijgt op zijn beurt weer een nota van het energiebedrijf waar hij een contract mee heeft. 1 x per jaar krijg je een afrekening van het werkelijk verbruik en kan de huur worden aangepast). Als de stookkosten al in de huur zitten, dan heb je zelf geen leverancier nodig, die heeft je verhuurder al uitgekozen. Groetjes, Dara
Servicekosten betaal je extra bovenop je huur. Daarvoor verleent de woningbouwvereniging jou service. Is gebruikelijk. Voorschot stookkosten is warm water en verwarming. Dat betaal je normaal zelf direct aan een energiebedrijf. Volgens mij moet je zelf aan ze doorgeven dat je al een voorschot betaalt zodat zij dat van je maandbedrag kunnen aftrekken.
@ dara: bij ons valt dus niet alles onder stookkosten. Wij betalen nog steeds voor electra zelf direct aan Nuon.
idd, de servicekosten komen bovenop de huurkosten. Al moet ik zeggen dat ik ervan verschiet. Wij wonen in een huurhuis en wij betalen 2,13 euro per maand aan servicekosten. En electra valt niet onder stookkosten, dus je kan oxxio gewoon meeverhuizen, al moet je wel doorgeven dat je geen gas meer verbruikt.
Ik vind de servicekosten ook wel hoog klinken, maar het hangt een beetje van je woning af. Een lift is bijvoorbeeld prijzig en wij hebben een facilitymanager (sowieso hebben wij koop, dan betaal je vaak meer dan bij huur). Onze servicekosten is inclusief voorschot stookkosten zo'n 280 euro. De vrije sector huurwoningen betalen inclusief stookkosten zo'n 130 euro geloof ik (dezelfde woningen, maar dan dus huur). En dat is inclusief lift, facility manager, fitnessruimte en parkeerplaats (in de stad). Dus jullie kosten zijn inderdaad erg hoog...
@Teigertje en Merijn: Wat apart dat er kennelijk verschil is in het component stookkosten. Wist ik helemaal niet, maar lijkt mij veeel handiger, mazzel voor jullie! Blijkbaar brengt de ene verhuurder alleen water en verwarming in rekening en andere verhuurders ook electra.