Goedenavond, Gisterenavond heb ik een extra echo gehad in verband met bloedverlies. Ik was 7.5 week zwanger, maar op de echo was een leeg vruchtzakje te zien met een grootte voor 4.5 week. Ik heb vandaag de echte miskraam gehad. Veel bloedverlies en krampen. Nou heb ik ook het idee dat ik het vruchtzakje heb gezien. Een hard bolletje met witte 'vlokjes', het leek een beetje op het smeer wat bij de geboorte op baby's zit. Er zat een soort van slijmerig weefsel aan vast met een soort van belletjes, kan dat inderdaad het vruchtzakje zijn geweest? Verder ben ik benieuwd hoe ik mijn volgende eisprong kan berekenen. Ik heb gelezen de dag van de miskraam als eerste dag van ongesteldheid rekenen dus in mijn geval vandaag. Kan dat kloppen?
Hoi IndyLynn, vervelend dat het mis is gegaan. Maar je hebt gelijk; de dag van de miskraam, dus 14 september, neem je als het begin van je cyclus. Je bent dan 14 dagen later ongeveer weer vruchtbaar. En wat je beschrijft zou heel goed (een onderdeel van) de vruchtzak kunnen zijn geweest. Het is in ieder geval een substantie die je niet zo makkelijk uit elkaar trekt en het kan slijmerig en bobbelig aanvoelen. De witte vlokjes die je beschrijft kunnen daar ook bij passen. Groetjes Brigitte