hocker als salontafel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jenala, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wij willen een nieuwe bank kopen. En nu hebben we een hele mooie gezien met een hocker erbij. Wij hebben alleen niet zo'n grote woonkamer, dus salontafel en hocker gaat niet passen. Is het handig om een hocker als salontafel te gebruiken met een leuk dienblad erop? Zijn er meer die dat hebben? En hoe bevalt dat?
    Wat me wel een voordeel lijkt, is dat er geen scherpe punten aan zitten. Dat scheelt weer als dochterlief straks gaat lopen;)

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Denk dat het best wel kan hoor. Maar je zegt dat je niet zo veel ruimte hebt dus ik zou het dan niet doen ;)

Hier een hocker met zo'n mega groot dienblad erop,maar die staat buiten in de loungehoek.

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb 2 hockers naast elkaar als salontafel en op elk hetzelfde dienblad. Ideaal want als ik 's avonds even mijn benen erop wil leggen haal ik het dienblad er even af en klaar.
    Zou niet anders meer willen, hebben dit nu 8 jaar en voor de komende winter komen er 2 nieuwe hockers (heb creme-kleurig leer en er zitten een paar vlekjes op die er niet meer uitgaan, vandaar).

Kijk wel dat je het dienblad evt. kunt omdraaien want als je veel op tafel wilt zetten (bv bij bezoek/verjaardag) dan past dit vaak niet vanwege de opstaande randjes.

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hocker als salontafel is leuk! En met een dienblad zeker ook praktisch. Heb wel gemerkt als je dan gezellig kaarsjes wilt branden, dat ik dan dan niet op de hocker zou willen plaatsen.

Misschien is een heel klein salontafeltje bij de hocker ook een optie? Dan kan je daar ook eventueel drinken op neerzetten bij visite of als je kaarsjes brandt, en je kan hem dan makkelijk aan de kant zetten.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb een wit leren hocker met wit dienblad erop.
    Wij zijn er erg tevreden over! Honden slaan niks met hun staart van tafel en kleine kan straks moeilijker wat van tafel pakken.
    Qua ruimte valt het ons niet tegen, alleen op een verjaardag of veel visite, maar meestal redden we ons daar prima mee..

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja het kan wel maar dan moet je wel een stevige hocker hebben dat je dienblad niet wankel staat ;)
    Ik zie ook wel eens mensen die daar een glasplaat op hebben ipv van een dienblad.

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Een vriendin van mij heeft ook een hele tijd een kocker (stoffen) als tafel gehad en ik vond het wel leuk eruit zien.
    Ze had e een dienblad opstaan en het enige nadeel was dat als er iets op geknoeit werd er vlekken in kwamen maar dat kwam omdat het een stoffen hocker was

Deel Deze Pagina