turbo zwemles

Discussion in 'De lounge' started by tassie, Jul 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Wie heeft er ervaring met turbo zwemles? Ik sta op het punt mijn dochter op te geven voor zwemles. Ik kan hierbij kiezen voor turbo les, dan gaat ze elke week 1 middag 3 uur acher elkaar. Dan zou ze na 16 weken kunnen afzwemmen.
    Ze is 5 als we kunnen beginnen (gezien de wachtlijst). In de afgelopen vakantie kon ze al los in het diepe (met vleugeltjes) en zelf vooruit komen (op de verkeerde manier natuurlijk ;)). Niet bang voor water dus.
    Zou het wat zijn?

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Poeh, ik weet niet of ik 3 uur achter elkaar zwemmen verstandig zou vinden? Wat ik weet van de kinderen van mijn broer en zus waren die na 45 minuten zwemles altijd al doodmoe. Je zag ook echt dat een uur te lang zou zijn, dan waren ze lichamelijk moe maar ook mentaal hadden ze er echt geen zin meer in.

Ik zou denk ik gewoon voor de reguliere zwemles kiezen..

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    pfoe ik vind 3 uur wel erg lang voor een kindje hoor.
    Ik zou er niet voor kiezen, dan liever 3 keer per week een uurtje.
    Is dat niet een mogelijkheid?
    Ze is in ieder geval al lekker watervrij zo te lezen, dat scheelt een hoop.

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk dat ze nog te jong is om 3 uur lang les te hebben.
    Hun spanningsboog is dan nog erg kort en ik denk dat het ook heel erg vermoeiend is.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    3uur lang? Dat is heel intensief!
    Lijkt me persoonlijk niks, het eerste uur gaat nog wel maar die 2uur daarna neemt ze weinig meer op omdat ze vast erg moe is!

Ga gewoon eens een middag met haar heen en probeer haar 3uur intensief bezig te houden. Als ze het goed volhoud kun je het proberen, is ze eerder moe zou ik gewoon voor de normale lessen gaan.

6. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik persoonlijk zou wel voor de turbo les kiezen heb hier in het verleden in het zwembad heel goede resultaten mee gezien toen ik zelf nog als juf op de kant stond,

en het is niet 3 uur zwemmen achter elkaar maar het is 3 uur in en om het water met heel veel afwisseling, hier gaat meneer tegen die tijd zoiezo op turboles maar dat komt ook doordat we ana het water wonen vindt het erg belangrijk

7. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    3 uur is veeeeel te lang, dat is gewoon zielig haha! Ik zeg: niet doen ;)

8. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Was je zelf zwemjuf?
    Als ik zie hoe de vorderingen in 2 weken vakantie zijn (op de eerste dag hing ze nog vastgeklemd om mijn nek, te bang om los te laten) denk ik dus ook dat het best wel effectief kan zijn die turbo les. Bij elke week een uurtje ben ik bang dat ze elke week opnieuw moet wennen en dan is het uur alweer voorbij.

En ik neem toch aan dat ze dit niet aanbieden als de kinderen het niet kunnen volhouden?

9. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    3 uur is lang hoor idd na een urtje zijn ze al kapot. die van mij heeft net hier in dld een cursus gehad met 3 keer in de wk een uur en dat was al heftig. en als ze goed is dan is ze ook met de regeliere er sneller door hoor ze kijkenn echt wle per kind wat het allemaal kan

10. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Kun je dan niet beter naast de gewone zwemles ook 1x per week lekker zelf gaan zwemmen? Beetje oefenen en spelen?

11. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik was inderdaad zelf zwemjuf,

zelf ben ik er geen voorstander van als ouders gericht de beginselen van het zwemmen gaan leren gebeurd nagenoeg nooit hetzelfde, hetzelfde geldt voor mij ik ga straks ook mijn kleine man niet zelf leren zwemmen zoiezo wil ik dat die ook gaat zwemmen zonder mij (of papa) in zijn buurt, en dat gebeurd heel vaak dat ze daar echt ana blijven hangen als papa en mama mee gaan helpen met " oefenen" dat ze toch zonder in paniek raken

ik bedoel trouwens niet dat ze alleen moeten zwemmen maar dat ze snel in paniek raken als papa en of mama dan even wat uit de buurt is.

ik heb het inderdaad gezien bij verschillende kindjes watervrij ook dat ze op zwemles gingen en meer dan 1,5 jaar er over hebben gedaan voor ze net een beetje konden zwemmen en dan is het echt nog heel slecht, en bij de turbo lessen ging het altijd zo leuk veel spelenderwijs veel juffen en meesters tussendoor even wat eten en drinken en ja na 3 uurtjes waren ze moe maar wel met heel goed resultaat en de volgende dag kwamen ze weer net zo vrolijk aan, waren altijd leuke weken

12. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,207
    1,263
    113
    Centrum België
    Ik heb zelf ook gedurende 15 jaar zwemles gegeven aan kinderen van 5-7jaar en een uur was al meer dan voldoende hoor...
    En niet bang van water wil niet steeds zeggen dat ze meteen vertrokken is... Weet niet welke slag ze aanleren, maar sommigen hebben meer aanleg voor schoolslag, andere rug of crawl?

13. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Als "ex- zwemjuf" ben ik geen voorstander van de turbolessen voor ieder kind. Ik vind dat deze lessen alleen geschikt zijn voor erg watervrije kinderen die de informatie snel oppikken en lang geconcentreerd kunnen blijven. Dit zijn vaak niet de erg jonge kinderen.

Daarnaast vind ik 3 uur achter elkaar zwemmen erg veel, ook al worden er spelletjes enz. tussendoor gedaan. Ik zou het zelf beter vinden om die 3 uur te verspreiden over bijv. 3 dagen, dan blijft de informatie ook veel beter hangen en heeft het kind meer oefen momenten.

Op de manier zoals de turbolessen in jouw zwembad worden gegeven zou ik het niet doen. Zie bovenstaande argumenten.

14. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    3 uur achter elkaar lijkt me enorm lang voor zo'n kleintje. Vrienden van ons hebben hun kinderen 3x per week 1 uur op zwemles gedaan en die hadden na 3 maanden hun A-diploma (waren 4,5 jaar).

15. flower28

flower28 Actief lid

May 13, 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    3 uur :$ jeetje vind dat wel heel lang hoor.

Mijn dochter is 5,5 en zit op zwemles maar 30 minuten is allang genoeg eigenlijk. De 1e gedeelde van de les is ze nog heel aktief maar even voor het einde kakt ze echt in hoor en zie je gewoon dat het minder wordt met zwemmen....

16. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    3 Uur achter elkaar zwemmen is zelfs voor een volwassene super intensief! Ik zou het echt niet doen, inderdaad liever 2 of 3 keer per week een uurtje.

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen., Veel te lang.

Hier zoon in 1.5 jaar a en b lang genoeg twee keer in de week een half uurtje na de hand werd dat een keer een uur.

Daar bij kan je wel doen zo als bijvoorbeeld ik aan het einde van a dat je een extra zwemles neemt heb ik gedaan bij zoon kreeg hij wat meer aandacht in een klein groepje twee weken later kon hij af zwemmen.

Maar drie uur achter elkaar pff veel te lang.

En zeker bij een 5 jarige die hebben toch al minder aandacht er voor op een gegeven moment.

Succes ermee en wat is er trouwens mis om het een jaartje elke week met kind lief naar de zwemles te gaan om er sneller van af te zijn????

18. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Tsja, het probleem is dat de andere vormen die ze aanbieden niet in mijn agenda passen.
    Het is:
    2x p.w. 3/4 uur op 2 vaste dagen en tijden die ik moet werken
    1 x p.w 1 uur tussen 7 en 8 uur 's ochtends doordeweeks (ja daaag!)
    of privelessen (duur!).
    Of dus turbo op woensdag of zaterdag.
    Dan toch maar zoeken naar een ander zwembad...

19. Dana

Dana Niet meer actief

dan zou ik idd naar een ander zwembad zoeken dat beter in je agenda past, verder ben ik het eens met miekje80.

20. tulip

tulip Niet meer actief

mijn neefje heeft het ook gedaan, ik vind het zielig. De hele dag stond in het teken ervan, hij zwom van 10.00 tot 13.00 en kon dan de rest van de dag niks meer. Het zou mijn keuze niet zijn.

Share This Page