Hallo lieve meiden, Ik krijg van de week een turkse vriendin op bezoeken nu wil ik wat lekkers klaarmaken vor haar! Mijn pilav kent ze ondertussen wel Maar wilde gewoon een tussendoortje maken Maar ik zie zoveel gerechten op het net staan. Maar ik wil DE ECHTE overheerlijke turkse pizza maken dus wie heeft HET RECEPT voor mij Mijn dank ik erg groot! Liefs sally
ben ook benieuwd! een turkse buurvrouw van mij maakt vaak lekkere dingen (broodjes met een gehaktmengsel, of met een , ik denk, aardappelmengsel) en dan brengt ze bij ons ook altijd een paar broodjes. zou haar ook wel eens willen terug verrassen met een turkse pizza i.p.v. zelfgemaakte (uit een pak) muffins of chocoladecake zelf maakt ze nooit turkse pizza omdat ze zegt dat ze het heel moeilijk vind en het veel werk is volgens haar.
@ nachtvlinder. Meid ik heb hier een recept voor je maar heb het nog niet uitgeprobeerd Ik zou toch nog even wachten op de dames die het ECHT hebben gemaakt in iedergeval veel succes en eetsmakkelijk Lahmacun (Turkse pizza) Ingrediënten voor het deeg: 500 gram bloem, 1 theelepel gedroogde gist, 4 tot 6 eetlepels melk, 2 eieren, zout, 2 theelepels suiker, 4 eetlepels boter. Ingrediënten voor de vulling: 2 uien, 1 kleine tomaat, 2 eetlepels fijngehakte peterselie of fijngesneden dille, 2 eetlepels boter, 1 kilogram rundergehakt, versgemalen zwarte peper, zout, milde paprikapoeder. Bereidingswijze: Strooi de bloem in een kom en maak in het midden een kuiltje. Doe de gist met de handwarme melk, de eieren, wat zout, de suiker en de gesmolten en afgekoelde boter in het kuiltje en kneed van de ingredinten een samenhangend en soepel deeg. Verdeel het deeg in stukken ter grootte van eieren en laat het onder een vochtige theedoek 10 minuten rijzen. Pel voor de vulling de uien en snipper ze fijn. Dompel de tomaat even in kokend water en trek er het velletje af. Snijd de tomaat klein en schep de tomaat, de peterselie of dille, de boter en het gehakt door elkaar. Breng het mengsel op smaak met peper, paprikapoeder en zout. Verwarm de oven voor op 180° C. Rol elke portie deeg uit tot een dikte van ½ cm en verdeel ze over 2 beboterde bakplaten. Strijk het vleesmengsel met een lepel op het deeg en laat het deeg nog 5 tot 10 minuten rijzen. Bak de pizza's midden in de warme oven in 20-25 minuten gaar. Variaties: Gebruik olijfolie in plaats van boter. Maak een vulling van 1 flinke fijngehakte ui, 450 gr lamsgehakt, 2 ontvelde tomaten, 1 eetlepel gemalen komijnzaad (djinten), een snuf suiker, versgemalen piment (allspice of jamaicapepper), versgemalen peper, zout, 3 eetlepels peterselie of koriander, 1 eetlepel tomatenpuree, het sap van ½ citroen en 25 gr pijnboompitten. Bak de ui en meng hem zonder het vet door het gehakt. Meng de kruiden erdoor en voeg er de met het citroensap vermengde tomatenpuree bij. probeer het mengsel wel zo droog mogelijk te houden, anders worden de pizza's slap. Spreid het mengsel tot de randen van het deeg uit, de pizza droogt dan minder snel uit
Turkse pizza Benodigheden: Deeg 1 kg bloem 3 kleine glazen melk 3 eieren 1 pak magarine (bertolini) 1 pakje gist (maja) Zout Vulling: 1 kg rundergehakt 1 eetlepel paprika puree ( turkse winkel ) 2 uien 1 rode paprika 1 groene lange paprika / peper ( turkse winkel ) 1 eetlepel zwarte peper 1 eetlepel rode peper ( heet naar wens ) anders gewone peper 3 tomaten 1 bosje verse peterselie Zout Bereidingswijze deeg: 1 verwarm de melk tot lauw voeg daar de eieren ge- smolten margarine, gist en goed roeren., 2 leeg een pak bloem in een grote diepe schaal, voeg de zout toe en en meng de lauwe melk met toevoegsel in de bloem. 3 deeg goed kneden tot +/- 15 minuten 4 laat het gisten. Bereidingswijze vulling: 1 rasp de uien, paprika en peper 2 schil de tomaten door in een kommetje heet water te doen zodat het makkelijk te pellen is Was de tros peterselie en snijd het in kleine stukjes, voeg de ingrediënten van 1t/m3 bij het gehakt,voeg de kruiden toe en meng het geheel. Maak van het deeg kleine stukjes zo groot als een mandarijn,rol dit uit met een lange deegrol, spreid de vulling met een eetlepel en doe dit in een pizzapan of koekepan met deksel.Bak dit goudbruin ( deksel er op )
het is wel heeeeeeeel veel werk hoor ik d8 er toevallig nog gster aan om ze te gaan maken maar heb geen puf..nu heeft manlief aangeboden om van het weekend te helpen om ze te maken jammie zijn echt lekker he
Ik weet niet hoe het bij jullie zit,maar bij ons kun je ze kant en klaar voor 1,50 kopen. En die man maakt ze elke dag vers. Net zo makkelijk,want als ik het zo lees is het idd wel aardig wat werk.
het is ook erg veel werk. IK zelf heb ze 1 keer gemaakt helemaal in me eentje. Ik was de hele middag bezig. Het is best vermoeiend om het in je eentje te doen. Nu als ik ze wil maken dan maak ik ze met me schoonmoeder en me schoonzus en dan zijn we sneller klaar.
hmmmm tis veel werk datw el, maar ik haal er wel voldoening uit als het eenmaal smaakt dan! EN ik zie dat mensen genieten. En zelf maken is meestal wel lekkerder! En ach ja koken is leuk werk! Maar bedankt meiden, ga het zeker proberen!
1 eetlepel paprika puree ( turkse winkel ) zonder deze proeft het echt niet zo lekker mmmmmm ben er helemaal aan verslaafd hihi. daarom komt mijn man ook niet voor niks van de streek af waar ze lahmacun als eerste maakten
1 kilo gehakt dan heb je heel veel pizzas! en ben je heeeel lang bezig! zeker als het de eerste keer is. maar wat ik niet snap, als je bezoek turks is, en je bent zelf volgens mij niet turks, waarom maak je dan niet gewoon iets wat je bekend is en iets van je eigen specialiteit? weet je zeker dat het lukt