Ik zit er over te denken om na de bevalling te beginnen met een thuisstudie voor Verzorgende IG via de NTI of NHA. Ik heb deze opleiding een paar maanden als BBL gevolgd maar toen ik zwanger raakte ben ik gestopt. Heeft er iemand ervaring met deze thuisstudie of een andere thuisstudie via NTI of NHA? Wordt je met een thuisstudie minder snel aangenomen omdat je minder praktijkervaring heb of maakt dit niet uit?
Van wat ik "hoorde" wel ja. Waarom bel je niet eens PZ van een aantal instanties bij langs en vraag je naar hun wensen / criteria wat betreft opleiding en scholing? Dan hoor je het van de kant van de werkgevers en een betere indruk krijg je toch niet
Tegenwoordig hebben ze zoveel eisen. Diploma's en praktijkervaring zijn nodig... Wellicht kun je al ergens solliciteren in een soort gelijke functie en zo toch je studie en de praktijk combineren? Je kunt natuurlijk ook parttime werken
Ik ben toevallig Recruiter bij een grote zorginstelling en de absolute voorkeur (of wat wij eigenlijk alleen aannemen) zijn de BBL of BOL studenten. Zeker omdat je gewoon de praktijkervaring nodig hebt. Thuisstudies zien wij niet als volledig genoeg en wij nemen daarom (uitzonderingen daargelaten) over het algemeen geen kandidaten aan met deze achtergrond. Ik zou persoonlijk dus niet voor een thuisstudie gaan.