Hoe aan man vertellen dat ik zwanger ben?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hybernate, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Misschien wel hard ja maar hoe moest die man dan de verantwoording nemen want dit had ts geschreven:

hij wilde geen rubbers. Doet hem zeer (en mij ook).

Wat voor vorm van anticonceptie is er dan nog over? De knip..en dat mocht niet van ts..

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Geen sex of meer glijmiddel gebruiken met condoom of ovulatietesten laten gebruiken... Dat zijn al 3..

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Vind ik dus niet. HIJ is degene die niet wil, dus HIJ moet voorzorgmaatregelen treffen. Heel simpel.
    En jij kunt dat wel niet gek vinden als hij de benen zou nemen, ik zou dat schofterig tot en met vinden! Hij weet dat er geen AC gebruikt wordt, dus kan je erop wachten dat dat een keer fout gaat. En als hij dan ook nog zou denken dat TS dit expres gedaan heeft is hij niet goed wijs! Hij was er nl zelf bij en weet dat ze niet aan de pil of andere AC is. Nee, hoor, deze meneer zit goed fout en wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

En jij kunt er wel versteld van staan dat vrouwen roepen dat de verantwoording bij de man ligt.... Maar deze man weet dat er geen AC gebruikt wordt, wil toch van bil (om het maar zo te zeggen) en verwacht vervolgens dat wanneer het fout zou gaan zij maar eventjes naar de abortuskliniek gaat....Sorry, maar het zou mijn man ECHT niet moeten zijn.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

precies, en wat dacht je van een persona? Die geeft ook aan wanneer je wel of geen sex mag hebben, genoeg manieren dus.

5. Evientje

Evientje Niet meer actief

Sorrie maar vind het behoorlijk hard om te beweren dat Ts ermee bezig is om zwanger te worden omdat ze op haar nod een test doet. Wanneer zou jij dan getest hebben als je wilt weten of je wel of niet zwanger bent omdat je 'voor het zingen de kerk uit' doet. Zo is ze er in ieder geval snel bij als ze zwanger is.
    Ik begrijp uit Ts haar Posts dat ze de beslissing voor een definitieve knip uitgesteld hebben, in overleg, als hij dan echt geen derde had gewild dan had hij daar ook zijn maatregelen voor moeten nemen. Als dat in overleg gedaan wordt in de zin van 'voor het zingen de kerk uit' dan loopt hij in mijn ogen bewust het risico dat Ts toch zwanger wordt! Volgens mij heb ik ook gelezen dat Ts duidelijk heeft aangegeven dat een abortus geen optie was, ook naar haar man. Dus vind het een beetje krom om dan te zeggen dat het Ts haar schuld was en bedoeling om zwanger te worden. Ts geeft namelijk meerdere keren aan dat ze omtrent ac etc overlegd hebben!

Ts gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan. Hoop dat je man bijdraait en zijn verantwoordelijkheid neemt.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Sjongejongejongejonge.. Ik zeg maar beter helemaal niks, manmanman. ;)

7. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Hoe oud zijn jullie(ts en man)?

Want het is toch niet nieuw dat je op deze manier als nog zwanger kan raken

Dit geeft toch alleen maar stress in je,relatie als je er niet zelfde overdenkt.

Veel succes met vertellen en gefeliciteerd met je zwangerschap.

8. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Jeetje wat een reacties..

Moet wel zeggen dat als jullie inderdaad geen voorbehoeds middelen gebruiken en het al jaren "goed gaat met voor het zingen de kerk uit", dat zelfs een kleuter kan begrijpen dat het ooit een keer mis gaat.

Verantwoordelijkheid voor allebei lijkt me.
    Ikzelf zou (als mijn vriend echt geen 3e kindje wilt, toch maar gewoon anticonceptie gebruikt hebben, waarom onnodig stress brengen in je relatie als je al weet dat vriend het niet wil).

Ik hoop voor TS dat haar man alsnog bij draait en er ook blij mee is.

9. rums

rums Niet meer actief

Beetje naief om onveilige seks te hebben en niet zwanger willen worden. Ach dan gooien we er toch een abortus tegenaan alsof het niets is.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Volgens mij heb jij de posts van TS niet goed gelezen ;)

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Moeilijk blijft het om te lezen :p

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    TS hoe is het eerste gesprek met manlief gegaan?

13. rums

rums Niet meer actief

Nee, hoor heb heel goed gelezen. Haar man heeft voorheen al gezegd een abortus en dan toch onveilig seks.

14. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Afijn, reacties van TS na het eerste bericht nuanceren de situatie wat, maar dan nog blijft het een lastig pakket. Een beetje alsof je er niet uit komt, en dus maar geen beslissing neemt. Maar goed, die klap is inmiddels wel aangekomen denk ik. Heeft ook weinig zin om TS verder de grond in te stampen of zo.

De opties zijn op dit moment vrij simpel, het kindje houden of alsnog een abortus. Beide opties moet je niet te licht over denken, hoewel ik niet geloof dat abortus überhaupt nog een serieuze optie is nu. Dus als jullie het er beide over eens kunnen worden, heb je straks een gezinnetje van 3 kinders. Ik denk dat het verschil met een gezinnetje van 2 kids niet eens zo heel groot is. Nummer 2 is nog vrij jong, geloof ik, dus nummer 3 kan gewoon in het systeem meedraaien.

En wat doe je daar na?

Er van uit gaande dat 3 wel genoeg is, kun je dan alsnog je partner toestaan zich te laten 'helpen', zegmaar. Dan ben je van alle zorgen over een 4e af.
    Verder, ik verdraag de pil ook niet. Word er emotioneel bepaald niet beter op. Ik heb daarentegen 4,5 jaar lang met heel veel plezier een mirena-spiraal gehad. Na 4,5 jaar zat hij scheef en moest hij er uit. De hormoondosis is heel lokaal en heel laag, dus daar merk je verder in de rest van je lichaam niks of nauwelijks iets van. En ik weet niet hoe vaak je een koperspiraal hebt geprobeerd, maar het zou kunnen dat ie één keer niet goed zat he. Misschien is een herkansing een optie.

15. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu ts?
    Wat was de reactie van je man?
    Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.

16. Hybernate

Hybernate Lid

9 feb 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, wat een enorm harde reacties worden hier verteld, ik weet dat internet makkelijk praten (typen?) is maar dit is wel heel erg hier.

En eh, ik weet niet wie het zei maar testen op mijn nod is een teken dat ik bezig was met zwanger worden? Eh, ooit gehoord van een regelmatige cyclus? Dan weet je toch wanneer je ongesteld moet worden, als dat uitblijft doe ik een test. Wil het dan wel weten ja.

Hoe het nu is? Heb vannacht amper geslapen maar dat komt door de griep die ik nu heb.. Kan er ook nog wel bij.
    Manlief nam het wel vrij rustig op, was niet heel boos ofzo maar geeft aan echt geen derde te willen omdat hij het niet aankan. Hij vind 2 af en toe al heel veel. Zo denk ik er deels ook wel over, het is al pittig genoeg. Maar een abortus kan ik echt niet, iets wat hij duidelijk van te voren ook wist van mij.

En eh, mocht dit allemaal goed gaan (agz ik ook al 2 miskramen gehad heb) betekent het dat we in oktober een derde kindje gaan verwelkomen.. hij heeft nog wel even om er aan te wennen.

Ik ben blij met de zwangerschap maar de manier waarop vind ik vreselijk, zo hoor je een kindje niet te "ontvangen", knaagt enorm aan mij momenteel.

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ben blij met de zwangerschap maar de manier waarop vind ik vreselijk, zo hoor je een kindje niet te "ontvangen", knaagt enorm aan mij momenteel.[/QUOTE]

Het meest eerlijk lijkt mij nu om jezelf aan te pakken.
    Alleen maar blij te zijn met de zwangerschap.
    Jullie hebben hier samen bewust voor gekozen.

Dus ga genieten en je man moet maar gaan wennen!

18. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    De reacties hier kunnen idd hard zijn maar ongetwijfeld met goede bedoelingen.
    Mijn mening is dat als manlief ook meewerkt zonder voorbehoedsmiddelen moet hij ook de gevolgen dragen.
    Jij bent er dolgelukkig mee dus ga genieten de tijd vliegt al zo snel voorbij. En manlief heeft eraan te wennen er zit tenslotte ook een helft van hem in jou buik ;)

19. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Fijn dat je man er zo rustig onder is.
    En hij zal er waarschijnlijk toch aan moeten wennen hoe zwaar het waarschijnlijk ook gaat worden. Wat dat betreft wist hij dat dit kon gebeuren op die manier.
    Abortus is ook niet iets wat je zomaar ff beslist.

Ik zou er lekker van proberen te gaan genieten als ik jou was ondanks dat het misschien op het moment niet gaat zoals je gehoopt had. Wie weet draait hij nog wel bij. Het is toch een van de mooiste dingen die je mee maakt (vind ik)

20. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Meid ga nu aan jezelf en je kindje denken.
    Probeer ervan te genieten en wie weet draait je man wel bij aankomende maanden.

Ik snap dat de manier waarop niet leuk is gegaan, maar probeer nu de aankomende maanden wel leuk te maken zodat als je je kindje in je armen heb je weet dat je de juiste keuze heb genomen (en hopelijk je mannetje dan ook);)

Ik wens je in ieder geval een fijne zwangerschap toe;)

Deel Deze Pagina