Hoe aan man vertellen dat ik zwanger ben?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hybernate, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wij hebben ook een jaar lang onveilige sex gehad.. Maar hadden daar duidelijke afspraken over gemaakt.. Misschien ook omdat we beide nog een 4e wonder wilde .. Maar een jaar voor het zingen de kerk uit.. Net na ons zoontje 1ste verjaardag testen is positief .. Nu alweer 32 weekjes.. Wij wisten dat de kans groot was dat we zwanger konden worden .. Na deze neem ik een spiraal omdat we dan echt klaar zijn en het niet op zijn beloop willen laten gaan..

2. Hybernate

Hybernate Lid

9 feb 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is 3x een spiraal gezet bij mij maar helaas allemaal niet succesvol. Er zit teveel ruimte op de bmm en daardoor komt de spiraal gewoon weer naar buiten. Gebeurt bijna nooit, maar bij mij toch al 2x.

De derde keer heb ik hem eruit laten halen want mijn bv productie zakte enorm in. En ik wilde minimaal tot een jaar wel voeden.. :)
    Overigens in overleg met manlief.

Hierna wordt het definitief inderdaad een retourtje ziekenhuis voor manlief, een knip. (of knoop, hoe je het maar noemt)

3. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Jullie waren er natuurlijk allebei bij en iedereen weet dat 'voor het zingen de kerk uit' nou niet bepaald de meest veilige manier van anticonceptie is. Dus het zou geen verrassing voor hem moeten zijn.
    Het komt alleen wel over alsof jij het zo wel prima vond en bewust niet op zoek bent gegaan naar een veiligere manier van anticonceptie. Want jij stond juist open voor een 'ongelukje'. Je hebt ook nog de nuvaring.
    Het is natuurlijk achteraf gesproken, maar je had er beter aan gedaan om wel veilige anticonceptie toe te passen. Want jouw man geeft aan dat een derde te veel voor hem was. Het komt niet over alsof je dit gerespecteerd hebt. Maar ja, aan de andere kant is het natuurlijk zijn eigen schuld.

4. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onveilig vrijen en dan als het zover is een abortus laten plegen?
    Dat vind ik echt een belachelijk idee en abortus is ook niet als voorbehoedsmiddel bedoeld. (Hoop niet dat mensen dit lezen die niet zwanger kunnen worden dat anderen er zo makkelijk mee omgaan.)
    En idd, geen pil of andere voorbehoedsmiddelen, dan doe je er toch zelf aan mee...
    Ik hoop dat hij bijdraait als hij beseft dat er een wondertje in je buik zit en dat de optie abortus spontaan uit z'n hoofd verdwijnt.

5. Hybernate

Hybernate Lid

9 feb 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, uiteindelijk goed over gepraat en manlief begon in praktische oplossingen te denken. Over hoe de slaapkamers e.d.
    Zijn manier van zeggen dat hij het er mee eens is denk ik.

Echter..vanmorgen "ongesteld" geworden. Een miskraam dus.
    Niet geheel vreemd voor mij, het is inmiddels de derde al. (een voor mijn eerste kindje gehad en een gehad voor mijn tweede kindje).

Het heeft niet zo mogen zijn. Alle stress en spanning zit er nu wel even goed in hier. En eruit laten kan niet want hele dag aan klussen..:(

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ah dat vind ik wel erg sneu voor je. Uiteindelijk was het echt welkom bij je... Sterkte..

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Aahh wat sneu. Sterkte meid.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Las net je topic helemaal door en dan lees ik dit einde..
    Sterkte meis!

9. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Jij hebt hem erin geluisd? Hij heeft jou erin geluisd! Jij wil graag een derde, hij niet, dan moet HIJ het veilig doen!!! Tssss, het moet niet gekker worden vind ik. Gefeliciteerd meis! Ik hoop dat hij er net zo blij mee gaat zijn als jij en anders is het zijn eigen schuld en zal hij er vast aan wennen. Zo snel mogelijk vertellen en ik zou zeker geen abortus doen! Lekker makkelijk gedacht dat hij zijn pleziertje wil zonder voorbehoedsmiddel ten kosten van een leven! Naja! Ongelukje kan misschien gebeuren maar dit is er om vragen!

10. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Jeetje heftig!

11. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Os sorry, lees net pas jouw nieuwste berichtje.... Wat naar voor je! Ik wens je goede gesprekken met je man en ik hoop dat jullie dichter bij elkaar kunnen komen en samen achter een beslissing kunnen staan!

12. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

ze heeft een miskraam gehad :( staat 3 reacties terug.

Heel veel sterkte :( en misschien nu maar kijken of je met je man kan afspreken voor een 3de te gaan of anders toch een andere oplossing zoeken want dit werkt duidelijk niet heel goed.

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Misschien even het hele topic lezen of in ieder geval de laatste pagina?

Edit: zie dat we nu tegelijk reageren.;)

14. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wat ontzettend rot dat je een miskraam hebt gekregen. Heel veel sterkte!

Wij hebben ook een tijdje gevreeën dmv voor het zingen de kerk uit gaan. In september dacht ik dat ik zwanger was, dit bleek uiteindelijk niet zo te zijn. Maar hierna veel gesprekken gehad met mijn man. En toen bleek dat mijn man toch nog wel erg graag een kindje wilde.
    Nu ben ik ruim 13 weken zwanger en we zijn er allebei erg blij mee. Terwijl mijn man dus ruim 2,5 jaar heeft gezegd dat 1 genoeg was.

15. Hybernate

Hybernate Lid

9 feb 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsjah, wie weet later ooit nog maar ik denk het niet....

Het is jammer en confronterend, vooral omdat we na best veel stress het ergste gehad hadden dacht ik.. maar blijkbaar moest het niet zo wezen.

16. MMarinka

MMarinka Actief lid

17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    Heel veel sterkte met jullie verlies. Wel fijn om te lezen dat jullie wel tot elkaar zijn gekomen en dat hij zijn mannetje staat op het moment dat hij er voor komt te staan (dat hij oplossingen gaat zoeken voor een kamer enz.).

XXXX

17. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Sterkte hybernate. Ondanks wat piekergedachten was ook dit kleintje welkom. En aan je berichtje te horen rondom je kamer zou je man waarschijnlijk wel bijgedraaid zijn. Laat t verdriet er zijn als er wel ruimte voor is en dan misschien nog een keer samen goed praten over jullie beider wensen en zorgen om te kijken wat reëel is?

18. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Heb net heel het topic doorgelezen en wil je heel veel sterkte toewensen :( ...

19. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Ben je zeker dat het je ongi is? Kan ook zijn dat je alsnog zwanger bent hoor.

20. Hybernate

Hybernate Lid

9 feb 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Humtum, bedankt voor je berichtje. Wie weet komt dat wel, eerst dit verdriet maar een plekje geven..

Rozientje, gezien de grote rode stolsels, denk ik toch echt wel dat het niet goed meer zit.. of ik ben niet zwanger geweest en had 3 vals positieve testen (v/d a.ction) en gewoon later ongesteld geworden.

(ja ik heb daarna nog 2x getest, wilde het echt zeker weten..!)

Deel Deze Pagina