Starten met haken, tips en patroon gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Chilleke, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hai!

In het verleden wel eens pannenlappen gehaakt. Maar leek me leuk het weer op te pakken. Nu was ik aan googlen en leek me wel leuk dit dekentje te maken voor de baby (andere kleuren)

Is dit beetje realistisch? Ik ben wel iemand die dit soort dingen snel oppakt.
    En weet iemand een patroon van dit soort deken?

Bedankt alvast!

Groetjes

2. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Dit is goed te doen, is een granny square.

Granny square haken (babydeken) met de Wolfabriek - YouTube wordt hij uitgelegd.

je begint met 4-5 losse waar je een cirkeltje van maakt, dan 3 losse en 2 stokjes (1e 3 losse zijn het eerste stokje) 2 losse 3 stokjes, 2 losse 3 stokjes, 2 losse 3 stokjes. en vast zetten met een halve vaste. Volgende tour hetzelfde alleen op het rechte stuk maak je tussen de 3 stokjes 1 losse en om de hoek om te gaan 2 losse. Filmpje legt dit ook uit.

Ik ben bezig met een dekentje van grannysquares bestaande uit 5 touren welke ik aan elkaar wil haken. Maar ik denk dat deze makkelijker is en minder werk. Misschien om in te komen eerst een paar losse squares maken. Dan is je steek waarschijnlijk weer heel snel regelmatig (en dus een mooier dekentje).

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Oké thnx! Idd duidelijk filmpje. Enig idee wat voor dikte haaknaald ik kan gebruiken? Verkopen ze toevallig bij action ook haak spullen?

4. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Haaknaald is afhankelijk van de wol. Action heb ik geen idee van. Ik zelf heb nu een haaknaald van 3,5 met Phildar katoen.

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    LOL ik ben echt NU bezig voor de eerste keer. Ben met deze bezig. Dit dekentje staat ook op mijn to do list maar dan voor 2014! Jezus wat een gepriegel in het begin. Maar al het begin is moeilijk dus we zetten door!!!

Succes

Sjaal tutorial « Hutsefluts

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou een 5 gebruiken. Bij de zeeman verkopen ze prettige haaknaalden.

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Oh ga ik daar effe kijken! :)

8. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Op de wol staat welke naald(en) het meest gesxhikt zijn.. je kunt ook bij de wibea kijken, die hebben/hadden veel leuke kleurtjes en de euroland ook...

9. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Sirry..geen wol maar haakkatoen.. is ook makkelijker te wassen en geeft een strakker effect

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik haak met een 3. Indd afhankelijk van de wol. Ik gebruik katoen.

Ook dag 1 dat ik het doe en ik heb nu al ontzettende ruzie met het rondje haken.

Raak steeds de tel kwijt :)

Deel Deze Pagina