Hallo allemaal, Ik ben hier nieuw en heb ontzettend veel behoefte om mijn verhaal met jullie te delen.. Mijn partner en ik proberen al ruim 3 jaar zwanger te worden, helaas is dit na 3 IUI pogingen niet gelukt. In overleg met de arts besloten om het ivf/ icsi traject te starten. Vorige week zaterdag ben ik gestart met Gonal-F spuitjes (150) en woensdag hadden we de eerste echo. Ze zagen woensdag te veel eiblaasjes (45!!) waardoor ik moest beginnen met spuiten van fyremadel. Vandaag weer voor een echo naar het ziekenhuis gegaan. De fertiliteitsarts telde in totaal 65 eiblaasjes verdeeld over beide eierstokken. Er is mij verteld dat de ivf/icsi wordt gestaakt, omdat er te veel folikels groeien. Even snel zijn mij de risico”s uitgelegd: trombose, ongezond kindje, nierproblemen,etc... Je krijgt een kuur mee die je 3 maal per dag moet slikken, vervolgens zal je een bloeding krijgen en kom dan maar weer terug.. Ik heb Primolut 5mg meegekregen. Kortom: vorige week gestart met mezelf volproppen met allerlei hormonen en nu alles afbouwen met medicatie.. dit voelt zo niet goed aan! Ik heb geen idee hoe nu verder..
Wat rot zeg dat je nu weer opnieuw moet beginnen zeg! Ik weet dat ze dit bij mij vooraf al zagen aankomen en ik daarom een lage dosering moest spuiten (100). Hierdoor zijn er uiteindelijk “maar” 24 eiblaasjes gaan groeien. En zelfs dat was op t randje. Een volgende poging zullen ze veel lager gaan starten en je beter opvolgen om dit te voorkomen..
Bedankt voor je reactie! Ja even afwachten wanneer de volgende keer is.. ze had het over aankijken of ik een rust maand nodig heb.. pff het duurt allemaal al zo lang!
Jeetje wat veel zeg. En wat rot ook! Heb je er ook last van? De volgende keer zullen ze met minder eenheden starten en je extra in de gaten houden.
Ja, gelukkig niet heel de dag. Als ik loop voel ik wel dat mijn buik zwaar is en kan niet op mijn buik liggen