Mijn lieve mannetje is inmiddels 7,5 week oud en we beginnen een beetje in een ritme te komen. Verschonen, voeden, samen kletsen/zingen, nog even rommelen in de box en daarna slaapt hij binnen 10 minuutjes. Maar dan... Ik kan de wekker erop gelijk zetten, na 45 minuten wakker. Ik weet dat de slaapcyclus van een baby niet langer duurt. Maar het lukt hem niet om daarna door te slapen. Even laten jengelen, speentje, hand op z'n hoofdje. Werkt allemaal niet. Het gaat snel over in echt huilen en dan haal ik hem eruit. Als ik dan met hem rondloop zie ik dat hij nog moe is, gapen, staren en kleine oogjes. Maar het lukt hem niet om weer in slaap te komen. Ik heb het idee dat dit z'n darmen zijn. Hij wordt vaak wakker met scheetjes/kreunen en persen. Tong uitsteken, hikken en overstekken. Hij kan hier echt overstuur van raken. Infacol helpt incidenteel en fietsen met z'n beentjes lukt op zo'n moment niet vanwege de spierspanning. Rondlopen en wiegen is niet het probleem, maar het idee dat hij pijn heeft.. Help! Liefs
'S nachts slapen gaat trouwens oké! Dan hoor ik ook wel scheetjes en kreunen, maar lijkt hij er niet te wakker van te worden.
Hier ook heel veel last gehad van krampjes. Ik heb cinnababy van vsm gegeven, homeopatisch. Ben ook overgestapt op de flessen van Dr Brown. Verder inderdaad veel mee lopen, over je arm heen leggen. Dat overstrekken en hikken moet je even in de gaten houden, het kan zijn dat hij last heeft van verborgen reflux en daardoor ook wakker wordt omdat het misschien brandt.
Mijn dochter had altijd korte slaapjes. 45min, idd precies 1 slaapcyclus, kon er ook de klok op gelijk zetten. Heb alles geprobeerd maar niets hielp. Het hoorde gewoon bij haar. Het is ook pas weer veranderd toen ze wat ouder werd en maar 1 slaapje per dag ging doen. Eraan toegeven en uit bed halen en 20min later weer in bed leggen.. dat deed ik toen.