Fijne haarstiekjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sandana, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo,

wat vinden jullie fijne haarstiekjes? Mijn schoonzus raadde me van die hele kleintjes aan, maar die krijg ik niet om het haar heen met mijn vingers. Toch heb ik veel smallere vingers dan haar dus hoe zij dat klaarspeelde is een vraag...

Ik heb ook iets ruimere, maar die zijn meer van een stoort stof dus die vallen weer snel uit.

Nu kijk ik wel eens in een winkel, maar zie niet echt iets waarvan ik denk dat dat werkt...

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ligt eraan hoe dik het haar is.. en wat je wilt maken (vlechtjes, staart).
    Ik gebruik nu vaak -op aanraden van de kapper- elastiekjes zonder zo'n ijzeren dingetje erin. Beter voor het haar. Zenner heeft ze.

Bij een staart gebruik ik een groter en dikkere elastiek, bij vlechtjes dunnere (niet die hele kleine idd). En soms bij (veel) kleine vlechtjes beugelelastiekjes of loom elastiekjes.

Zenner Elastiek Dun Zwart Metal Free 10 Stuks, - Drogisterij.net
    Zenner Elastiek Metal Free Bruin 6 Stuks, nu - Drogisterij.net
    (je hebt ze in verschillende kleuren; Zenner metal free)

3. gusto

gusto Niet meer actief

Ja! hier ook de zenner zonder metalen stukje. Heel fijn zijn die. Ze zijn er in allerlei kleurtjes en een grote en kleine variant.

De kleine is wel erg klein, voor een flinke bos gaat dat niet. Mijn dochter van twee heeft een enorme bos krullen en daar krijg ik zo'n elastiekje echt niet om, die heeft echt de grote nodig. Hangt dus echt van het type haar af ook!

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.188
    10.780
    113
    Ik gebruik die zenner metal Free voor mezelf, maar voor dochterlief vind ik van die stoffen elastiekjes fijner. H&m en c&a hebben er die wel een tijd goed blijven. Die tig voor een euro zijn na 1x gebruiken uitgelubberd. Elastiekjes zonder stoflaagje krijg ik nauwelijks uit haar fijne haar - de gastouder (gewend aan black hair) heeft weleens allemaal kleine staartjes en vlechtjes gemaakt, daar komt dan uiteindelijk een schaar aan te pas.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank jullie, denk dat ik de zenner maar eens ga proberen. De oudste dochter heeft dunner haar, maar mijn jongste heeft dikker haar. Beide steil haar.

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik gebruik paarden elastiekjes. Zijn echt super fijn en de kapster heeft ze me zelf aangeraden. En oom supergoedkoop. 500 stuks voor 1,50

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Loomelastiekjes jn het haar vind ik niet zo prettig omdat ze er bijna niet meer uit gaan... (Al gebruik ik ze soms wel hoor)
    Maar wij hebben ook zulke elastiekjes die wel echt voor je haar zijn.
    Kun je flink uitrekken en ideaal voor onderaan vlechten en dergelijke. Daarna een vrolijker dikker elastiekje voor de show :)

En je vooral niey laten verleiden door die zakken met heel veel stoffen stiekjes voor 1€.
    Beter iets meer uitgeven voor elastiekjes die na 2x nog steeds uitrekken.
    Het is lastig uitleggen maar ik voel het vaak meteen al als je de eerste keer aan zo'n elastiekje trekt.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik koop voor kleine staartjes (en voor de jongste ook voor grotere staarten, die heeft nog niet zoveel haar ;)) van die hele kleine, smalle elastiekjes bij de Wibra of de Big Bazar.

Voor grote staarten (van de oudste) gebruik ik ook elastiekjes van de Big Bazar, maar dan grotere stoffen.

9. Dani2010

Dani2010 Actief lid

18 mrt 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kruidvat heeft van die 'tasjes' met aan weerszijde elastiekjes! Zijn echt super fijn! Ik gebruik ze al jaren zelf en nu ook voor mijn dochter!

10. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Onze dochter heeft heel weinig en dun haar en gebruik de kleine (wij noemen ze beugel)elastiekjes. Die van de kruidvat vind ik het fijnste en makkelijkste er weer uit te krijgen.

Ik gebruik mijn tanden om ze om mijn vingers te krijgen en door je vingers goed wijd te houden krijg ik ze wel in het haar.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het zijn ook net beugelelastiekjes :)
    En zelfde taktiek hier.
    En ze rekken goed mee dus eenmaal om je vingers zitten ze er zo in.
    Vind ze alleen niet zo geschikt voor dikke staarten...
    Dus daar hebben er andere elastiekjes voor.
    Net weer wat dikker en steviger.

En de mooie elastiekjes gaan er gewoon overheen.
    Zie je niks meer van dat elastiekje dat eigenlijk al het werk doet.

Deel Deze Pagina