Onze dochter is binnenkort 6 maanden en dan mag ik de overgang gaan maken naar meer vastvoedsel en opvolg melk. Hoe kan ik de overgang het beste aanpakken en of is het verstandig om dan eerst een beter schema te hebben qua vast voedsel. Haar schema is nu nog Dagen dat ik vrij ben 1 fles wanneer ze wakker wordt 8 - 9.30 10.30 en 11.30 fruit 1 stuks 12.30 en 13.30 2e fles 16.30 en 17.30 3e fles 22.30 laatste fles Dagen dat ik werk 7.00 1e fles 10.30 2e fles, dit omdat ze de ochtend fles nooit helemaal leeg drinkt 14.30 3e fles 18.30 4e fles 22.30 5e fles. Nu moet ik van het cb de laatste fles laten vervallen en mag ze geen rijstebloem hebben, dus wil ik om 18.00 fruit gaan geven door zo met de laatste fles te kunnen spelen en te rekken naar hopelijk 20.00 en dan de nacht in. De reden van geen rijstebloem is dat ze haar te zwaar vinden ze weegt nu 7710 gram bij 6 maanden en 65,5 cm. Ik wil dus graag weten hoe ik de overgang naar opvolgmelk het beste kan aanpakken, elke keer een schepje of meteen over. Ik hoor graag van u Groetjes Esther
Hoi Esther, Als je 4 flesvoedingen wilt blijven geven dan mag je bij de opvolgmelk flesjes van 180 ml met 6 scheppen aanbieden. Je zou het schema dan kunnen behouden. Je kunt rond het avondeten de fles halveren en een groentehap gaan introduceren. Als het eenmaal lekker loopt kan die fles vervallen en zou je de avondfles naar 210 met 7 scheppen kunnen aanbieden. Om de overgang van zuigelingenvoeding naar opvolgmelk gemakkelijk te maken zou je de voedingen kunnen mengen, bijv. van iedere voeding de helft. Succes. Groeten, Astrid
Astrid, Dank je wel voor je antwoord. Hier kan ik iets mee. Beter dan het antwoord van het CB. Groetjes Esther