Wij zochten naar een oppas die zo af en toe hier kan zitten als we iets leuks willen doen zodat we niet altijd maar op familie hoefde te leunen. Nu hadden we een hele leuke meid gevonden, deed een HBO opleiding richting kinderopvang, vroeg een redelijk uurloon, had ervaring met opvang en woonde vlakbij. Op de kennismakingsafspraak kwam ze een half uur te laat zonder te bellen, ze was de weg kwijt (kan me voorstellen, ben ik ook regelmatig hier) dus dat zagen we door de vingers, we vonden het wel jammer dat ze niet even wat kon laten weten maar goed. Zand erover want het gesprek klikte enorm goed en we hadden er een heel goed gevoel over. Nu had ik haar de dag erna een mail gestuurd dat het heel erg goed klikte en of ze het zag zitten om een uurtje met onze kinderen door te brengen, een spelletje te doen o.i.d. zodat ze de kinderen kon leren kennen en andersom. Ze worden nooit wakker in de avond maar ALS ze wakker worden vind ik het vervelend dat er een "vreemde" zit. Hier kreeg ik dus geen antwoord op en anderhalve week erna veranderde we van provider en dus ook van mail adres. Had iedereen op de hoogte gesteld maar was bij haar er vanuit gegaan dat ze geen interesse had omdat ze niet meer gereageerd had. Ineens belde ze me 2,5 week later op dat ze me had gemaild maar ze die terug kreeg en dat het haar leuk leek om toch kennis te maken met de kids. Het overviel me een beetje omdat ik het niet meer verwacht had maar omdat we beide toen zo'n goed gevoel hadden heb ik een afspraak gemaakt met haar deze middag. de dag later kreeg ik een sms dat ze een dubbele afspraak gemaakt had en of het ook in de ochtend kon vandaag. Geen probleem dus hadden we 10:00 afgesproken. Wij beide wachten maar geen oppas... De hele dag geen oppas aan de deur geweest. snap er niets van. Ben namelijk heel huiverig op "vreemden" en mijn kinderen en dit voelde heel erg goed (en ik ben best een moeilijke, heb er een heleboel afgewezen voor dat zij reageerde). Ik wil nu een berichtje sturen naar haar dat we een afspraak hadden vandaag maar haar niet gezien hebben en aangezien ze bij de kennismaking ook te laat was, dat we liever naar een andere oppas gaan zoeken. Mijn man wil dit niet en zegt dat ze zich waarschijnlijk al kapot schaamt en toch niets meer van zich laat horen. Dat ze de afspraak vergeten is. Ik weet niet hoe ik dit het beste op kan lossen. Ben er een beetje klaar mee. Maar omdat ze zo dicht in de buurt woont wil ik haar ook niet aan de telefoon hebben ineens want dan klap ik dicht en weet ik niet hoe ik dat moet overbrengen. Noem me laf, maar ik doe dat liever via een berichtje dan dat ik haar over de telefoon moet afwijzen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik denk dat je er ook het beste komaf mee maakt, Als het om je kinderen gaat moet je volledig op iemand kunnen vertrouwen.
Ja maar zal ik haar een berichtje sturen met deze boodschap? Of het laten gaan. Als ze namelijk belt dan klap ik dicht, daar ben ik heel slecht in. Dan stuur ik liever een berichtje met dat we nu liever op zoek gaan naar een andere oppas. Mijn man vind alleen dat ik het beter gewoon kan laten gaan.
Op een oppas moet je wel kunnen rekenen natuurlijk. Al dat te laat komen, verschuiven en dan weer niet komen opdagen. Nee ik zou haar ook een berichtje sturen dat je uitkijkt naar een andere oppas. Hoe goed het ook voelde, blijkbaar toch niet 'ment to be'. Jammer!
Ik snap eigenlijk niet waarom je er zo moeilijk over doet hoe je haar af moet wijzen. Je kunt toch gewoon even een mailtje sturen met hoe je erover denkt en dat je op zoek gaat naar een andere oppas . En dat je vriend dat niet nodig vindt...tja...daar zou ik me niet zo druk om maken. Gewoon even mail dus, is het voor haar ook gelijk duidelijk.
Andere oppas zoeken en inderdaad gewoon een net berichtje sturen. Succes!! Wij zaten nog niet zo lang geleden in hetzelfde schuitje, alleen ging het bij ons om het buurmeisje van 18...
Idd gewoon een andere zoeken en als ze belt heel nonchelant zeggen; sorry hebben inmiddels iemand anders want aangezien je niet op kwam dagen dachten we dat je geen interesse meer had. Staat zij meer voor schut hoor!
Lijkt me toch ontzettend belangrijk dat je op tijd bent?! Niet meer aan denken zou ik zeggen. Mocht ze nog bellen dan kun je al een reactie klaar hebben zoals "gezien jij je afspraken niet nakomt en ook niet laat weten dat het niet doorgaat leek het me niet zo belangrijk om je te laten weten dat we je niet als oppas willen. Leek mij toch wel erg voor de hand liggen...." Iets in die richting Succes!
Zo zou zeker een andere oppas zoeken op een oppas moet je toch kunnen bouwen, je kan immers nooit met zekerheid weg als je haar vraagt op te passen. Buiten het feit dat het gesprek leuk was is er niks positiefs te noemen. Maar ik zouhaar ook zeker een berichtje sturen. Voor ons staat betrouwbaarheid van een oppas op nr 1. Aangezien dat niet jouw sterkste punt is hebben we besloten verder te zoeken.
ik heb haar mail adres niet meer (stond in het andere mail account) maar dan zal ik morgen idd gewoon even een berichtje sturen. Sorry hoor maar ben daar zo onzeker in, vind het ook een lastige situatie aangezien ze vlakbij woont en ik haar dus wel gewoon tegen kan komen en vriendelijk gedag wil kunnen zeggen. Dat kan niet als ik zo reageer als CreaBea87. (al zou ik wel willen dat ik de ballen had om zo te kunnen reageren haha) Zal haar morgen dus ff een berichtje sturen, thanks
ik zou haar niet eens meer alleen met mijn kind laten. Totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel in mijn ogen.
Ik zou ook Een andere zoeken.. Ze komt te laat, ze laat niets weten, ze komt niet dagen!! Sorry hoor maar je moet haar kunnen vertrouwen dat zou ik in dit geval niet meer doen!
haha ja idd maar vond het al zo moeilijk en na zoveel afwijzingen was ik blij eindelijk iemand op kennismaking te laten komen... Nu moet ik dus weer helemaal overnieuw beginnen. (ben hier dus 2 maanden mee bezig geweest voor ik 1 oppas kennis liet komen maken...) En om onze eisen nu te laten zakken vind ik ook geen fijne gedachte aangezien het om onze kids gaat...
Had je trouwens haar cv al gecontroleerd. Kinderopvang is mbo niveau ben gezien haar houding erg benieuwd of de dingen in haar cv wel klopte. Vindt het echt een vreemd verhaal.