Ik geef nu al 3 maanden trots borstvoeding en werk met een rust& regelmaat ritme, dit betekend dus dat de kleine man gaat slapen Dan een schone luier krijgt, even gaat spelen, eet, weer even speelt/ knuffelt en weer slapen. hij slaapt meestal van 18.00/19.00 tot +/- 23.00 vraagt dan weer om een voeding, slaapt tot 04.00 (voeding) en slaap dan tot +/- 8 uur(voeding). Daarna slaapt hij telkens een uurtje (soms langer)en is 1-1,5 uur wakker Nu is dus het probleem dat hij elke 2-3 uur overdag om voeding vraagt! Ik heb het idee dat het meer de gewoonte is dat hij een voeding krijgt als hij wakker is al dat hij er echt behoefte aan heeft. Hij zit nu dus aan ongeveer. 7-8 voedingen per dag. Maar als hij hem niet krijgt wordt hij al snel zeurderig. Hij drinkt dan ook veel korter als s'nachts. En is soms meer aan het spelen dan aan het drinken. wat ik mij nou afvraag is hoe kan ik dit afbouwen? Je hoort vaak dat een baby van een maand of drie op 5 voedingen zit, en het breekt me een beetje op om steeds maar te moeten voeden. Ik heb met de gedachte geslpeeld om hem de ene wakkere periode wél te voeden en de andere niet, maar gaat zijn ritme niet naar de maan dan?
Hoi Morrighan, volgens mij is het heel normaal dat een kindje van 3 maanden dat borstvoeding krijgt om de 2-3 uur komt voor een voeding. Ik denk dus dat je toch zult moeten toegeven aan zijn vraag om melk. Dat 3 of 5 voedingen is volgens mij meer bij kindjes die flesvoeding krijgen. Liefs, Bolbuikje.
Idd bij borstvoeding is het heel normaal om om de 2 tot 3u te voeden... Lijkt me ook niet verstandig om daar wat aan te veranderen, je kind weet heel goed wat hij nodig heeft en kennelijk is dat elke 2 tot 3u bv. Zal ooit wel minder worden waarschijnlijk maar zeker op deze leetijd is dat niet bijzonder veel ofzo.
Mijn kindje komt ook nog wel eens uit op 8 voedingen per dag hoor. Hoef je helemaal niets aan te doen want dat is gewoon oke. Waarom zou je willen minderen ? Omdat het in de boekjes staat of trek je het zelf niet meer ? Of maakt je omgeving er opmerkingen over ?
ik heb tot 6 maanden alleen bv gegeven,en ik zat tot voor kort op 5 voedingen.met 3 maanden zat ik nog wel op 6 voedingen mijn zoontje dronk tussen de 3,5 en 4 uren en als ik het zo lees heb ik niet echt het idee dat ie hongerig is, je zou ipv voeden met hem kunnen spelen of knuffelen,misschien wil hij wel ff lekker bij je liggen oid zo kan je misschien de tijd een beetje rekken. maar als je wel denkt dat hij honger heeft dan zou ik hem gewoon voeden,of het nu 5 keer is of 8. gewoon doen,is ook goed voor je productie
Ik merk aan mezelf dat ik er een beetje genoeg van krijg, ik heb soms eht idee dat ik alleen maar aan het voeden ben. Ik weet dat ik gewoon doorga tot minimaal 6 maanden ongeacht het aantal voedingen dat hij vraagt maar het breekt me soms zo op.
Dat gevoel heeft iedere moeder wel eens, dat hoort er gewoon bij. 8 voedingen op deze leeftijd is heel normaal, meer komt ook vaak genoeg voor. En hoe ouder je kindje wordt, des te sneller gaat een voeding. Op een gegeven moment ben je echt in 5 minuten klaar!
@Morrighan: ik herken het wel hoor. Ik vond het soms ook zwaar en dacht: nu alweer ?! Ik ben toen gestopt met het tellen van het aantal voedingen en gestopt met het op de klok kijken. Gaf voor mij veel rust. Je mag ook altijd hier even je ei kwijt als dat helpt Kom op meid !
Wordt echt beter op den duur... er was een tijd dat ik 12 tot 4x met ´m aan de borst zat, totdat hij een maand of 9 was en echt andere dingen goed at zat ik zeker op minimaal 6 voedingen... maar nu is het echt al veel minder. Geduld dus... en tot die tijd sterkte.
Mijn zoontje krijgt volledige borstvoeding en heeft zo'n 5 (soms 6) voedingen per dag. Er zit altijd minimaal 4 uur tussen de ene en de andere voeding. Soms wil hij wel tussendoor eten maar dan is het alleen zuigbehoefte en daar heeft ie zijn speen voor anders sabbelt hij mijn tepels kapot. Hij groeit er goed op en is goed tevreden.
Is normaal op deze leeftijd, om de 2-3 uur. En ik denk dat het ook normaal is dat je er soms even flink van baalt . Dus gewoon alles spuien, lekker mopperen, kan al veel helpen (mij hielp het in ieder geval wel). En sterkte!
Mijn meisje zit nu op 5 voedingen per dag (als ze dit volhoudt tenminste, het is pas een paar dagen dus niet te vroeg juichen ). Tja, wat is normaal? Bij borstvoeding kun je alles verwachten volgens mij. Maar wat iemand hierboven ook al schreef, soms heeft je kindje geen honger maar alleen zuigbehoefte. Wij proberen haar altijd eerst te sussen met een speentje als ze 'te vroeg' komt. Soms wordt ze dan weer rustig, soms niet, dan heeft ze blijkbaar echt honger en leg ik haar aan. Ik kan me voorstellen dat je er genoeg van hebt om zo vaak te voeden. Een paar weken geleden, toen ik nog op 7 voedingen per dag zat, had ik al het gevoel dat ik nergens anders aan toe kwam... Zoals het nu gaat zou ik het nog maanden vol kunnen houden. Maar waarschijnlijk ga ik over een paar weken toch afbouwen omdat ik weer aan het werk moet.
Even een vraagje voor de moeders die tussendoor met speentjes werken: als je tussen ontbijt en koffietijd of lunch dorst hebt, wat doe je dan zelf? Ga je dan rekken omdat het nog geen tijd is of neem je even een slok van het een of ander?
Denk als je kindje er uit zichzelf geen 4 uur tussenlaat dat hij daar nog niet aan toe is. Je moet je kindje uiteraard niet express wakker maken omdat hij mss een beetje langer tussenlaat. Maar komt het vroeger dan is dat maar zo. Om de twee uur vind ik idd wel iets aan de kortere kant. Om de 3 zou idealer zijn denk ik. Mss wat langer aanleggen? Groetjes
Drink tussendoor wel water ja. Heb een tijdje geleden ook wel wat tussendoor aangelegd maar had veel meer buikkrampjes tot gevolg en een ontevreden kindje wat niet wist waar hij aan toe was. En hij is dol op zijn speen, geeft hem troost bij krampjes en kan hem moeilijk bij ieder krampje aan de borst leggen.
Idd, Bij krampjes hebben ze soms de neiging om weer te gaan drinken omdat het dan zogezegd overgaat. Maar van drinken krijgen ze nog meer krampjes Tegen krampjes helpt op dat moment een speentje heel goed. Ook venkeloliedruppeltjes helpen en zelf venkelthee drinken ook. Ik heb da gedaan omdat mijn zoontje de eerste 2 maanden zich krulde van de krampjes. Groetjes
Helemaal geen last van gehad. In het zieknhuis kreeg ik het zelfs de hele dag door in het kraambed......