Lijst met gemiddelden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Maeve, 27 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Bestaat er een lijst waarop te zien is hoeveel je kindje gemiddeld behoort aan te komen met bv, en dan ook nog per leeftijd ongeveer?

Bryan is nu in 5 weken van 3750 gram naar 5160 gegaan, dus 1400 gram op 5 weken, dus ruim 400 gram per week, is dat niet te veel? :)

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wow die doet het goed zeg!

De eerste maanden is 90-200gr normaal.

3. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    En dan te bedenken dat het nog niet genoeg is volgens meneertje :)

Maar loopt hij nu niet het risico om overgewicht te krijgen?

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nee hoor, dat risico loopt hij zeker niet. BV verkleint juist de kans op overgewicht.

En over een tijdje zal hij wel minder hard gaan hoor.

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
  6. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Die curve ben ik idd al aan het invullen.
    Ik ben meer op zoek naar een soort van overzicht waarop ik kan zien van: Okay hij is nu 8 weken, dan is het normaal dat hij tussen de zoveel en zoveel gram aankomt.

Dus zoiets al stranger al schreef in de 2e post.

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Meid, menigeen zal jaloers zijn op het feit dat je zoontje het zo goed doet op bv, geniet ervan!
    Van bv krijgen ze nooit teveel, bovendien is wetenschappelijk aangetoond dat bv-kindjes veel minder kans hebben op obesitas, zoals Stranger ook al zegt.
    Na verloop van tijd zal de gewichtstoename vanzelf minder worden , meestal vanaf een maand of 4.
    Mijn zoontje had ook een periode dat hij 400 gram per week groeide.
    Wat was ik trots ( nog steeds trouwens ;) ).

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kijk aan super joh! Lekkere slagroom! :) ! Heerlijk toch! Ga zo door!

9. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Ik ga hier helemaal van glunderen! :D

Maar hij komt dan wel ook heel vaak voor een voeding, ik geef er ook gewoon aan toe, maar maakt me soms toch wel onzeker.
    Vooral dan het commentaar van mijn omgeving: goh jeetje moet hij nu alweer drinken? Goh hij wordt wel heel erg zwaar. Ja hoor verwen hem maar. Nou, zo kom je ook nergens aan toe, fles is toch makkelijker...
    enz enz
    Let wel, zijn allemaal mensen die óf ouderwets zijn, óf fles hebben gegeven.
    Moe word je daar van.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heel erg moe word je daarvan, maaruh niks van aantrekken en lekker blijven glunderen! ;) Je mag best trost wezen op jezelf en je ukkie!

11. Syl Rebecca

3 jul 2006
    56
    0
    0
    Carice groeide ook zoveel in het begin, komt ook omdat ze zo groot was bij geboorte. Nu groeit ze rond de 120 p/w. Best veel nog, maar ze groeit ook in de lengte heel hard. In het begin had ik er ook moeite mee, werd er onzeker van, maar nu ben ik alleen maar trots dat ik zo goed op mijn voeding groeit. De huisarts was er helemaal over te spreken, hij noemde het koninginnegelei Mooi compliment toch? :D

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mijn mannetje groeide ook zoveel in het begin op mijn melk. Nu stabiliseert het zich en komt hij circa 150 gram per week aan! Mijn kinderarts zei wel dat ik niet meer moest voeden dan om de 3 uur toen hij in zo'n rotvaart aankwam......Ik ben in ieder geval beretrots dat hij het zo lekker doet op mijn melk! Ook in de lengte groeit hij mooi dus hij is niets te dik! Zit prachtig op de groeicurve!
    Ik dacht dat babies de eerste maanden tusssen 100/200 gram per week moeten aankomen.

13. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Mijn dochter kreeg 10 weken volledig bv en is in die tijd van 4,5 naar 7 kilo gegaan....zo zie je maar dat in bv alles zit wat ze nodig hebben en behoorlijk is afgestemd op het kindje. Bij het cb zijn ze ook altijd zeer tevreden geweest over haar curve (grote curve die bij flesvoeding past), ondanks dat ze behoorlijk was bij de geboorte en zo.

Gewoon lekker trots zijn, en het scheelt je gehannes met extra forte of andere bijzondere voedingen....

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Eigenlijk is het jammer, dat wij vrouwen onzeker worden, als ons kind het gewoon goed doet.
    Commentaar van anderen, leg het naast je neer, en ga je eigen weg.
    Vooral als je ziet hoe goed kindjes groeien op moedermelk, er hangt geen quotum aan en het is altijd bij de hand.
    Moeder natuur heeft het mooi bedacht, nu hoeven wij vrouwen het alleen nog maar uit te voeren :D

15. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    super joh! Groeit lekker op jouw slagroom! enneh gewoon blijven aanleggen en niets aantrekken van commentaar van anderen....

Hier werd ook super snel gegroeid... de eerste 4 maanden ruim 1 kilo per maand... daarna tot 7 mnd ongeveer 400gram per maand en nu in 2maanden "maar" 340 gram
    (heb ff groeiboekje erbij gepakt ;) )
    en wat lengte betreft was dat gemiddeld 4 a 5 cm per maand de eerste 4 mnd

nu zaten we op 77cm en 9800gram.... met 9mnd

DUs meid, ik kan me je twijfels echt voorstellen (had ik ook) maar met bv is de kans op overgewicht juist vele malen kleiner en er komt echt een kentering in die gewichtsgroei!
    Geniet ervan, menigeen zal jaloers zijn!

16. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    zoooo, das echt super slagroom zeg! wees blij joh, heerlijk zo'n groei! zet hem op verder :)

17. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Ahum *kuch* *geeft hormonen de schuld*
    Ik heb verkeerd gerekend!
    Hij is niet 400 gram per week aangekomen, maar een 280 gram.

Maar goed, is nog altijd een mooie zo he. :)

18. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
  19. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hahaha, ik stond echt versteld maar vind dit ook nog hartstikke goed!

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik teken ervoor!

*die rothormonen ook*

:)

Deel Deze Pagina