Ons meisje heeft vorige week ws griep gehad. Heeft 6 dagen koorts gehad, at en dronk amper, had viezigheid uit haar..? geen idee waar uit maar haar bed was elke keer na het slapen vies. Vol met geel/bruine vlekken die stonken. Oke we moesten het uitzieken. Vrijdag een week geleden de eerste koortsvrije dag. Maar nu gisteren. 's Morgens piepen, huilen om alles, ze zag witjes. Voor het slapen tussen de middag maar even tempteratuurd: 38.9 Toch maar een zetpil gegeven want ze was echt zielig en wist zich met zichzelf geen raad. Bij het uitkleden 's avonds zag ik een rode gloed van uitslag op haar lijfje. Temp. was 39.2. Toch maar even overlegd met de ha-post. Die dachten aan een virus. We mochten komen ter geruststelling maar ze sliep al en ik wilde gewoon even overleggen wat ik er mee moest. Vannacht een uurtje wakker geweest, zetpil was uitgewerkt en ze had meteen weer 38.8. Nieuwe zetpil gegeven en geslapen tot 8.15 een megarecord . De assistente van de ha-post gaf wel aan dat we contact op moesten nemen met de eigen huisarts omdat ze zo snel weer koorts had en nog maar een week koortsvrij was. Dus gedaan en geweest. Virusje en uitzieken. Weer verteld over die echt onaangename geur om haar heen, nu duidelijk uit haar mondje en neusje. Ging hij niet op in. Weer vlekken in haar bed. Ook niet. Gevraagd of het haar neusamandelen dan niet kunnen zijn. Dan moest ze continu een loopneus hebben en met haar mond open slapen. Toevallig heeft ze ook weer een loopneus en zag ik haar toen ik zelf naar bed ging met haar mond open slapen. Maar wat zie ik nou van haar slapen. Dus weer naar huis. Voor de zoveelste keer aankijken. Maar ze heeft toch wel elke maand een dag of 3 koorts wat weer over gaat en waar wij dus helemaal niet voor bellen. Wat moet ik hier nou mee? Maak ik me druk om niks? Zo voelt het wel nl....
Oh ja ze is ook al weken aan het gapen terwijl ze dan net uit bed komt na een nacht van ruim 10 uur of slaapje van 2 tot 3 uur. Maar ik weet niet of dat te wijten is aan haar ontwikkeling die als een speer gaat.
Terug naar de huisarts en aangeven dat ze last heeft van haar oortjes, dus of hij even kan kijken. En dat elke keer even doen als je van die vlekken en koorts constateert. Als het de oortjes zijn en het is echt zo'n terugkerend probleem, is het namelijk wel verstandig daar wat mee te doen en daarvoor zul je een verwijzing KNO moeten hebben, die je niet gaat krijgen als je huisarts 1 keer een oorontsteking constateert...
Er heerst een boel narigheid aan griep en buikgriep. Mijn dochter is een week ziek geweest en daarna een week zeer humeurig, huilerig en hangerig. Het kan dus inderdaad een kwestie van uitzieken zijn. Koorts kan bij kleintjes ook voor vlekjes zorgen. Bij twijfel moet je natuurlijk altijd overleggen met je huisarts.
O ja, als mijn meisje ziek is/wordt ruikt ze ook altijd erg uit haar mondje. En bij verkoudheid ook uit haar oortjes.
De oortjes zijn deze keer niet nagekeken maar de vorige keren was daar niks mee. Heeft naar mijn idee nog nooit oorontsteking gehad. 1 keer wat rood maar toen was ze nog baby en moesten we haar neusje goed sprayen met zoutoplossing. Als dit zo door gaat heeft ze voor dat ze naar school gaatl wel heel wat antistoffen. ....
Ja zo ging dat ook bij mijn oudste,steeds ziek wel 2 keer per maand Steeds weggestuurd beetje rode oortjes Kind sliep geen nacht door altijd pijn Na een jaar! Zijn we doorgestuurd naar een ka alles onderzocht kon niks vinden Doorgestuurd naar kno ja hoor veel vocht achter trommelvliesjes en neusamandel onstoken (waarschijnlijk chronisch) Dus gewoon elke keer heengaan! En zeurenom een doorverwijzing
Is ze ook snotterig? De bacterieen die bij een verkoudheid horen kunnen erg bijzonder ruiken. Mijn dochter ruikt hierdoor ook niet altijd even fris als ze ziek is...
Als je het niet vertrouwd, een doorverwijzing eisen naar de kinderarts. Als ik de afgelopen weken 1ding heb geleerd is dat wel om naar je moedergevoel te luisteren! Liever overkomen als een bezorgde moeder en een keer teveel dan eens te weinig om juist bang te zijn om over te komen als een bezorgde moeder. De laatste keer de HAP ons doorverwees naar de KA belde ze heen en zei dat wij erg bezorgd waren en ze ons niet gerust kreeg en daarom zijn bevestiging nodig had. 45minuten later kreeg mijn dochter weer zuurstof en ventolin verneveld in het ziekenhuis en werd weer opgenomen! Beterschap met je meisje en veel sterkte!!
Geel/bruin lijkt wel oorsmeer. Was het eerste waar ik aan dacht. Goed neussprayen in ieder geval. Evt bedje schuin omhoog, elke dag een vers gesneden ui op haar kamertje (als ze daar ligt) . De koorts valt over het algemeen mee (qua hoogte) dus misschien zonder zetpil proberen als ze er niet teveel last van heeft. Koorts helpt nl het lichaam de ziekte bestrijden en als de temp kunstmatig verlaagt wordt gebeurt dat minder effectief. In ieder geval even bij de ha oren laten nakijken, kan goed een inmiddels doorgebroken middenoorontsteking zijn (geweest). Veel beterschap gewenst.