Hoi allemaal! Morgen heb ik de eerste kennismaking met een go. Best heel spannend is de eerste keer (voorheen paste er familie op de kids) Wat zijn nu vragen die belangrijk zijn te stellen /afspraken te maken. Zelf was dit bij me opgekomen: * Eten en drinken zelf meenemen? * Bij ziekte wat is acceptabel om nog weg te brengen. * Vakantie en vrij vragen. ( ze weet hoe mijn roosters werken is een bekende van mijn bazin. * haar uurloon per kind weet ik al. * word er gerookt of zijn er dieren? * heeft ze ehbo. wat zou ik nog meer moeten vragen? Groetjes Paula
Iets over de dagindeling. Gaat ze graag/vaak naar buiten. Laat ze de kinderen tv/filmpje kijken (als je dat zelf belangrijk vind) Als zij voor eten zorgt wat geeft ze dan te eten. Hoeveel kindjes zijn er nog meer (en welke leeftijd) Dat is wat ik belangrijk zou vinden.
Ik zou inderdaad ook willen weten wat de dagindeling ongeveer is, houdt ze een vast ritme aan of verschilt dat per dag. Ook niet geheel onbelangrijk, hoe gaat zij er mee om als een kindje iets doet wat niet mag? Succes, spannend hoor! Hopelijk heb je een leuke klik en kan je je kids met een fijn gevoel daarheen brengen.
Misschien (als jij dat belangrijk/interessant vindt) kun je vragen of ze met de (oudere) kinderen aan de hand van thema's werkt/knutselt, of niet. En wat voor soort dingen ze laat maken. Bij mijn eerste gastouder viel me (eigenlijk pas achteraf) op dat de kinderen overal mee speelden en eigenlijk "alles mochten". Heel gezellig, maar totaal zonder structuur. We zijn daar overigens weg omdat we gingen verhuizen hoor, niet omdat zij niet beviel.
😂 Mijn dochter gaat niet naar een go, maar vragen die ik zou stellen zijn: - hoeveel kindjes zijn ee (leeftijd etc) - wat als zij ziek is - wat als je kindje ziek is - heeft ze ehbo - wat is de dagindeling - huisdieren aanwezig
Goede vragen! Er zal sowieso niet gerookt worden in huis, want dan mag ze geen geregistreerd go zijn Ik zou idd wat dingen over de dagindeling vragen enbhaa manier van werken.
En kwestie van opvoeding zou ik vragen naar haar instelling betreffende: - Tafelmanieren aanleren, doet ze dat? - Of ze meehelpt met het zindelijk maken - Haar manier van berispen/belonen - Heeft ze educatief speelgoed? (in mijn creche bijvoorbeeld zijn ze van instelling dat alles uit natuurlijke materialen moet zijn of voorwerpen uit het huis. Zo speelt mijn dochter met halve kokosnoten en houten lepels en mijn zoontje met houten treinstellen, houten autootjes, eierbakjes, kralen, houten keuken, (zelfs houten namaaketen en houten broodrooster, ze gaan er ver in). Ik vond dit niet belangrijk toen hij er pas begon en eigenlijk een beetje geitenwollensokken gedoe maar nu ben ik er erg blij mee. Is ook belangrijk denk ik. Zet ze soms de TV aan? Zou ik niet zo leuk vinden, dus zou voor mij een punt zijn. En ook of ze vers kookt (als zij kookt) en wat ze op de boterham geeft als ze die zelf smeert.
Gaat ze wel eens buiten de deur en hoe vervoerd ze de kinderen dan? Met hoeveel kinderen gaat ze er dan op uit max. En is zij dan alleen? Maakt ze foto's/video's en wat doet ze daar dan mee? Social media bijv. Dit zijn vragen die ik toen ook erg belangrijk vond.
Wat ik graag zou weten wat gebeurd er als zij een keer ziek is. Het is fijn als je niet 's morgens vroeg nog wat moet regelen
Wij hebben het volgende gevraagd: Wat onderneemt ze met de kinderen? Haar idee over straffen/ belonen? Wie zijn er nog meer in huis? Wat is het dagritme? We hadden eerst een go die deed echt niks met de kinderen. Knutselde niet, ging niet op stap en wilde de kinderen die niet konden lopen zo veel mogelijk in de box. We verschilde in meerdere opzichten in de ideeen over opvoeden en daarom weggegaan. Nu een geweldige go. Die knutselt, gaat naar buiten. Haar hele tuin is een kinderspeeltuin en onze dochter vind het er geweldig.