Zelf ben ik inmiddels 21 weken zwanger. Wat gaat het snel. En hoe leuk is het dat ik deze tijd kan delen met een hele goede vriendin die inmiddels 29 weken zwanger is! En zo kletsen we samen heel veel over onze jongens. Want we krijgen allebei een jongen! Maar ook over hoe we ons voelen en wat we merken. Nu hadden we een kleine discussie. Vriendin heeft het idee dat haar buik flink gekrompen is! Babyboy doet het goed hoor daar is niks mis mee. Ik vroeg haar of ze genoeg drinkt op een dag en of het daardoor zou kunnen komen . Ze heeft die behoefte amper en ze merkt dat ze vaak met 1 a 2 halve liter flesjes water genoeg heeft. Zelf vond ze het echt onzin dat dat met elkaar te maken kan hebben. Dus ik heb haar gezegd dat ik het eens hier op het forum ga vragen. Dus wie oh wie kan ons helpen? Ik ben benieuwd!!
Kan ook zijn dat de baby anders is gaan liggen waardoor de buik kleiner lijkt. Of ze voldoende vruchtwater aanmaakt kan alleen dmv een echo worden vastgesteld. Buiten dat is goed drinken wel belangrijk. Maar goed, voldoende vrouwen die haast alles eruit kotsen en waarbij de baby het prima doet.
Als de baby in daald kan de buik ook kleiner lijken omdat het dan lager hangt, dat is bij haar wat vroeg maar kan wel.
In mijn zwangerschapsportaal las ik toevallig net dat wordt aangeraden om 1,5 tot 2,5 liter water te drinken als zwangere. Moet je wel ook fruit en groente eten, want daar komt ook nog heel wat vocht uit (in totaal moest je op ca 4 liter uitkomen, maar ja je weet niet zo goed wat er uit je fruit/groente komt). Zeg maar 2 liter dus. Geen idee of dat iets te maken heeft met de grootte van haar buik, maar heel weinig drinken is niet echt een goed idee.
Bedankt voor de reacties Het meer moeten drinken is ze van bewust. En als ze thuis is gaat dat ook wel. Maar zodra ze werkt vergeet ze het en ze geeft zelf aan dat haar lichaam er ook niet om vraagt zeg maar. Fruit en groente krijgt ze genoeg binnen. Vruchtwater is ook voldoende (ze heeft vorige week echo gehad )
Ik denk dat het te maken heeft met de ligging van de baby. Bij mij zit er soms ook echt wel verschil in en dan is meestal de baby anders gaan liggen.