Vraag aan moeders met man als vrachtwagenchauffeur

Discussion in 'Baby en dreumes' started by miranda22, Mar 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Hallo dames,

Ik zit een beetje met een dilema.
    Mijn man is vrachtwagen chauffeur en heel veel van huis, vaak ziet hij door de weeks ons zoontje niet vanwege de lange dagen die hij draait.

Nou hebben we toch allebei wel de kriebels voor een 2de kindje, maar nu wilde ik graag weten of hier ook moeders zijn met man als vrachtwagen chauffeur of alleen staande moeders met meerdere kinderen en of dit in je eentje een beetje te doen is met 2 kinderen?

Hier in de omgeving hebben wij niet echt veel hulp dus ik moet echt heel veel alleen doen.

Ik zie er ook wel tegenop omdat mijn eerste zwangerschap en bevalling en de kraamtijd echt een drama zijn geweest.
    In week 5 een bloeding bleek ik zwanger van een 2ling maar 1 heeft het niet overleefd. Vanaf de 12 week nonstop gespuugd de hele dag door, hiervoor ook opgenomen geweest vanwege uitdroging en me nieren die niet lekker meer wilde werken. Xander is 4 en een halve week te vroeg geboren met een helse bevalling (veel te snel en zonder pijn bestrijding met een nonstop ruggen weeen) placenta die niet los liet, moest er operatief uit gehaald worden, xander moest 2 weken blijven waardoor ik geen kraamzorg heb gehad en meteen de eerste dag er alleen voor stond, xander heeft hierna nog 4 keer in het ziekenhuis gelegen. en zelf heb ik daar een postnatale depressie aan over gehouden die ik nu zonder pillen heb over wonnen.

Maar ja toch begint het weer te kriebelen, alleen ben ik heel erg bang dat het te zwaar wordt.

Dus daarom zou ik graag verhalen horen van moeders met chauffeur als man/vriend met meerdere kinderen en hoe het hun bevalt met meerdere kindjes.

Alvast bedankt voor het lezen.
    groetjes miranda

2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik kan alleen zeggen dat ik het al zwaar vind met een man die én veel thuis is én héél véél helpt met alles... Dus ik kan me zo indenken dat als je het alleen zou moeten doen dat het zwaar wordt. Alles kan uiteraard. Een goede vriendin van mij is alleenstaand met twee kleine kinderen. Werkt er ook nog bij, dus best een druk en zwaar leven. Ze doet het super, maar heeft het echt niet makkelijk! Succes met je beslissing! En.... Je bent 24, dus je hebt gelukkig nog wat jaartjes om opnieuw moeder te worden!

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ze zullen hier snel melden denk ik ;)

Blondiefu, sima mamalu, fleur1 enz zijn vrachtwagenchauffeursvrouwen (of zelf) met meerdere kindjes.

Ik ben ook een vr.wgnchauffeur vrouw, maar heb er 1 ;)

4. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb geen ervaring maar niet elke zwangerschap is hetzelfde. Wie weet wordt je 2e zwangerschap helemaal geweldig en heb je nergens last van. En verloopt de bevalling erg soepeltjes.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik 1 kindje best wel druk vind. Nou is Sanne een pittige tante dus ik heb veel met haar te stellen. Als baby was ze niet makkelijk, huilde veel dit had achteraf wel een reden. Ze dronk slecht enz. Maar ze is wel superlief hoor :). We willen ook graag een 2e en het kriebelt mij enorm maar we wachten nog even tot het einde van het jaar. Zodat Sanne een beetje zelfstandiger is.

5. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Mijn man heeft een boerderij, een baan erbij en doet een opleiding, maw nooit tijd dus... Ik vond het in het begin wel moeilijk toen Lars net geboren was. Maar je vindt altijd wel je weg erin. Ik zag er tegen op hoe ik het moest doen om 19 uur omdat mijn man dan aan het melken is. Nu doe ik eerst Lars de fles en naar bed en daarna heb ik alle tijd om Esmee in bad te doen. Dan gaat ze maar iets later naar bed. Ik ben trouwens wel blij dat ze al twee is geweest, dat maakt het net iets makkelijker...

6. mijn man is ook vrachtwagenchauffeur maar we hebben maar 1 kindje de zorg voor hara komt vooral op mij neer en mijn man doet in het weekend wat hij kan
    helaas moet hij dit weekend ook werken
    over een tweede denken we al lang maar we hebben besloten nog een tijd te wachten
    vooral omdat ik nog geen bevalling aandurf

succes

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

7. bengel

bengel Niet meer actief

ik ben een dochter van een vrachtwagenchauffeur, die zelfs internationaal reed en dus avonden niet thuis was. (ik heb hem ook erg gemist) Maar....mijn moeder is een hele consequente vrouw die mijn zusje die bijna 2 jaar jonger is en mij in mijn ogen goed opgevoed heeft... ik kan iig zeggen dat ik een gelukkige jeugd gehad heb. Mijn moeder gaf aan dat ze wel voor sommige belangrijke dingen er alleen voor stond....maar t is goedgekomen.
    wij waren gemakkelijke kindjes, met slapen enz enz dat scheelt en is haar geluk geweest.

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik ben zelf vrachtwagenchauffeuse en mijn vriend is ook chauffeur.
    Hij komt wel iedere dag thuis maar wel vaak laat dus de kids zijn het vaakst bij mij.

Ik ervaar het helemaal niet als zwaar met 2 kids en ik heb ze ook nog eens extreem dicht op elkaar gekregen.

Moet wel zeggen dat ik voorheen gewend was om veel en lange dagen te werken en vergeleken met dat vind ik voor de kids zorgen een eitje.

Ondanks dat we met Rodey nogal wat opstartproblemen hebben gehad.

Maar ik moet zeggen, vind het wel fijn dat mijn mannetje iedere dag thuis is. Zou het denk ik een stuk moeilijker vinden als hij de hele week van huis zou zijn.

9. witte reus

witte reus Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    1,789
    0
    0
    hier ook een vrachtwagenchauffeur vrouw!

wat vervelend dat je zo'n nare bevalling hebt mee gemaakt! ...
    en wat jammer dat je geen kraamtijd hebt gehad!

mijn vriend is wel nationaal maar wel in belgie duitsland en zo maar wel bijna elke avond thuis, met andere woorden om 4 uur opstaan en rond 9 uur thuis komen .. nu hebben ze het iets minder druk op het wrerk en is hij rond 19.00 thuis. en kan hij de laatste fles geven maar als ik dan zie hoeveel hij van onze zoon in het weekend geniet vind ik het super jammer dat hij door de weeks zo veel mist!

nu heb ik ander werk gekregen en heeft het werk gevraagd of ik woensdag wil werken, nu hebben we het zo kunnen regelen dat mijn vriend om de week een woensdag papa dag heeft! ik moet dan werken van 10 tot klaar ( kan 23.,00 uur zijn of 18.00uur )

ik weet niet of dat voor jullie ook een optie is, hoeft geen woensdag te zijn maar bijvoorbeeld een maandag of vrijdag! en dan om de week...

want ik weet dat er strakkies de 48 urige werk week eraan zit te komen!

bij ons kriebelt het ook, maar wij willen dat onze zoon iets zelfstandiger is , en zelf kan lopen ed.. dus wij willen rond november gaan klussen dan is onze zoon 2.5 jr als nu 2 komt, tenminste zo dneken we er nu over!

en het is toch een gevoel van binnen uit of je voor nummer 2 gaat of niet, en idd elke zwangerschap en bevalling is anders. misschien kun je eens met de VK praten over je bevalling en kraamtijd ( mocht dat ook een reden zijn om het uit te stellen )

hopelijk heb je iets aan mijn verhaal!

Liefs Witte Reus

10. witte reus

witte reus Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    1,789
    0
    0
    oh ja vergeten te vertellen,

mijn vader zat vroeger in de standbouw, dwz soms wel 7 weken van huis af! ik heb eens tegen mijn mama gezegd : mam er ligt een vreemde man bij je in bed, nee WR dat is je vader.. nee dat kan niet zei ik! jawel zei mam dat is je pap!

dat is iets wat ik me voor ogen hou wat ik me kindere niet aan wil doen, moet er duidelijk bij zeggen dat wij het nooit slecht hebben gehad hoor en we zijn thuis met zijn 4 tjes :D ...

daarom vind ik het zo belangrijk dat mijn vriend ook veel tijd door brengt met zijn zoon

11. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Ik ben er ook wel een beetje bang voor dat mijn vriend onze dochter straks heel weinig gaat zien.
    Nu is het wat rustiger op het werk en kan hij idd nog even het flesje van 19.00u geven.Maar over een maandje of 2 redt hij dat niet meer en hij is 's morgens ook eerder weg als zij wakker is en hij is alleen zondag vrij.

Nu komt ook wel alles op mij neer en dat is soms best zwaar, omdat onze dochter ook niet zo'n goede start heeft gehad.

Maar als het straks niet gaat, moet hij maar een keer in de 2 weken een zaterdag thuisblijven!

12. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Dat is idd ook iets wat ik niet wil.
    Het extra geld van het overwerken is natuurlijk heel fijn.. :)
    Maar er zijn belangrijkere dingen!

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn vader was vrachtwagenchauffeur en was vaak 2 weken van huis. We zagen hem dus echt vrij weinig, al is dat later wel wat meer geworden.
    Mijn moeder heeft het dus veel zelf gedaan, maar ze heeft mij de eerste 3 jaar sowieso volledig alleen opgevoed (ik heb een andere biologische vader) dus ze was het wel gewend. En ik vind dat ze het prima heeft gedaan :) Al geloof ik wel dat ze het zelf af en toe niet zo vond... Mijn ouders zijn dan ook gescheiden, vooral vanwege het feit dat mijn vader helemaal niet betrokken was bij het gezinsleven. Als hij dan wel thuis was, ging ie vaak langs vrienden.

14. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hallo dames,
    heel erg bedankt voor de antwoorden tot nu toe, ben er erg blij mee.

We willen zo ie zo wachten tot eind dit jaar met klussen zal ik maar zeggen.
    Wij allebei willen graag als het lot het toe laat 2 kindjes met maximaal 4 jaar ertussen.
    En omdat xander ook heel veel opstart problemen heeft gehad ben ik heel erg bang dat dat met een volgend kindje ook zo zal zijn en dat ik er dan weer voor het grootste deel alleen voor sta.

Ik ben nog niet eens zo heel erg bang voor een volgende zwangerschap, en er is een grote kans dat dat spugen weer zal gebeuren en een vroeg geboorte en dat mijn placenta weer niet los laat. Klinkt misschien raar maar dat heb ik er allemaal voor over.

Zelf heb ik mijn vader ook niet veel mee gemaakt in mijn jeud. Voor mij was het echt, wie is die man die zondag het vlees komt snijden? Ik zag mijn vader alleen op de zondag avond en dat willen mijn man en ik, xander en misschien een volgend kindje niet aan doen. En mijn man helpt echt waar het kan en daar ben ik heel blij mee.

Maar wat witte reus zegt vindt ik wel een hele goeie 1 keer in de 2 weken een doorde weekse dag vrij. Ik zal het eens overleggen hier.

Bedankt allemaal dames voor de antwoorden, ik heb er echt wat aan

Groetjes miranda

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    mijn man is dan wel geen vrachtwagenchauffeur, maar wel altijd aan het werk. vaak (zoals afgelopen weekend ook weer) ook in de weekenden (za-zon) aan het werk en komt hij thuis als de kleine al slaapt.

Wij hebben inmiddels 3 kinderen waarvan de jongste net een jaar is,en ondanks dat de opvoeding en verzorging van alles nagenoeg op mijn schouders terecht komt en het best wel zwaar is, is het eigenlijk niets meer dan je tijd goed inplannen. Tuurlijk is het soms best zwaar, en zou ik willen dat hij een baan had van 9 - 5 maar zo is het nu eenmaal niet, en dat wist ik van te voren, in het begin was hij zelfs weken van huis, ook toen de oudste net geboren was, het lijkt soms niet te doen, maar als je je eenmaal een ritme hebt aangewend is er eigenlijk niets meer aan de hand :)

de dagen dat hij op tijd thuis is, doet hij de kids wassen, en naar bed e.d. maar over het algemeen ben ik toch degene die ze naar bed brengt,wast etc. ook het straffen als ze iets fouts doen is meer mijn ding, waardoor ze helemaal uit hun bol gaan als papa thuiskomt, want he, papa straft nooit, dat is de mindere kant ervan, juist doordat je altijd met de kids bezig bent, en paps er is voor de leuke dingen, wil het nog wel eens zo lijken dat ze papa leuker vinden dan mama :( ;)

maar ja ook dat hoort erbij, het zal ongetwijfeld wel los lopen meid, maak je vooraf geen zorgen,komt tzt heus wel goed :)

16. Mijn man is ook vrachtwagenchauffeur.
    Meestal is hij wel iedere avond thuis, maar dan liggen de kindjes meestal al op bed.
    Soms 1 of 2 nachtjes in de week weg

en ik ervaar zelf wel dat ik het tussen 5 en 7 het *drukste* vind.
    Ik vind het niet echt zwaarder met 2 kindjes maar wel drukker.

Alleen als de kinderen ziek zijn vind ik het niet leuk als ik dan alleen met ze ben.
    Maar dat is geen verschil met 1 of 2 kinderen.

Share This Page