Hoe actief zijn jullie op de basisschool

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Arti13, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Op veel scholen zetten ze dat soort dingen ook wel in de schoolgids als het verplicht is of er zoveel inzet van de ouders verwacht wordt. Dan kun je daar ook rekening mee houden bij je schoolkeuze.

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik help zeer weinig. Ik heb een keer geholpen bij opletten in met sinterklaasviering omdat ik toen verlof had. Vanavond bak ik pannekoeken voor de laatste schooldag morgen.

Ik werk 5 dagen in de week. Heb daarnaast nog een opleiding gedaan de afgelopen drie jaar en ga komend jaar mijn scriptie maken. Overdag activiteiten kan ik niet helpen in verband met werk. Ze hebben nu ook gevraagd om te helpen thuis dingen schoon te maken, maar ik heb nu eindelijk een paar weken mijn avonden vrij dus ik heb er voor gekozen daar niet mee te helpen. Als ik in de toekomst het zelf rustiger heb zal ik dat wel doen.

Komend jaar gaan ze besparen op schoonmaakkosten door 4 momenten in het jaar de ouders op te roepen schoon te maken. Daar ga ik ook niet aan mee doen denk ik. Dit omdat ik mij niet geroepen voel schoon te maken in verband met kostenbesparing zolang niet alle ouders hun bijdrage netjes betalen. Als iedereen netjes betaald en er moet dan nog bespaard worden dan wil ik wel helpen.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@dreames: misschien kunnen de niet-betalers voortaan i natura betalen? :)

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Haha nou ja daar zou ik voor zijn dat die mensen dan lekker gaan schoonmaken :D

5. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn oudste gaat na de zomer naar school. Ik wil me wel actief inzetten, maar heb nog een peuter rondlopen. En als ik haar neerzet om lekker te gaan spelen is het eerste wat ze doet ervandoor rennen waardoor ik achter haar aan kan, dus dat is geen optie.
    Hier ook het systeem dat mr, or en andere hulpouders voorrang hebben bij uitjes.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    redelijk.

rijden kan ik niet want nog twee kleintjes en die mogen niet mee.
    wel nu een bak speelgoed schoongemaakt en maandag avond de school gepoetst

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik zit op school en de peuterspeelzaal in de or , dus doe best wel wat op school en tussendoor komen er vaak ook nog verschillende dingen bij ..

8. tuc

tuc Niet meer actief

in de eerste maanden dat ze op school zat heb ik veel geholpen omdat ik toen nog zwanger was. Nu met die kleine is het idd moeilijker en ga daar (nog) geen oppas voor regelen. Maar de dingen die wel kunnen (helpen bij sponsorloop terwijl de kleine naast mij in de kinderwagen sliep en s avonds poetsen) geef ik mij dan ook meteen voor op

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb een keer gereden naar het schoolreisje en ik heb meegeholpen met de schoonmaakavond.

Ik werk 30-40u/wk, maar thuis, dus erg flexibel. Maar eerlijk gezegd heb ik (nog) niet altijd zin om met van alles te helpen..

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik heb ook niet altijd zin , maar doe wel zo veel mogelijk ..........maar als iedereen wat doet , is het toch goed !!

Deel Deze Pagina