hoe afbouwen help!

Discussion in 'Borstvoeding' started by bahar23, Mar 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bahar23

bahar23 Actief lid

Aug 30, 2008
    152
    0
    0
    terneuzen
    hallo dames, mijn dochtertje is eergister een jaar geworden en ze krijgt nog steeds borstvoeding op aanvraag..nu wil ik graag stoppen..maar weet alleen niet hoe ik dat het beste kan doen..ze heeft nog nooit kv gehad,wil daar ook nie meer mee beginnen.ik wil haar gewoon verse melk geven en da was ook het advies van het cb..ze eet voor de rest gewoon met ons mee me ontbijt lunch tussendoor en avondeten, maar daarbij drinkt ze ook de hele dag aan de borst..ook al is ze me maar 8kg zwaar :) maar ik weet dus nie hoe ik het beste kan afbouwen zonder dat we er allebei opeens een klap van krijgen..zijn er dames met ervaring die ongeveer de zelfde situatie hebben mee gemaakt..

2. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik ben nog niet helmaal gestopt, maar ik heb het afbouwen ongeveer zo gedaan:
    Eerst alle kleine slokjes tussendoor stoppen, ze heeft nu de leeftijd dat je haar als het goed is kunt afleiden.
    Hierna ben ik voeding voor voeding gaan vervangen door bijvoorbeeld een bordje pap, fruit met water/ thee, beker melk bij de boterham.
    Op een gegeven moment had ik alleen nog maar de voeding voor het slapen en de ochtendvoeding.
    Ik dacht dat de voeding voor het slapen het lastigste zou worden maar het viel uiteindelijk mee.
    Ik had hier op het forum een tip gelezen om de voeding steeds wat vroeger te geven, dus eerste kreeg hij hem vlak voor het slapen, toen kreeg hij de voeding voordat hij in bad ging, hierna voeding beneden gaan geven en dan steeds dichter op het avondeten, als vervanging ben ik voor het slapen een bekertje melk gaan geven maar vaak drinkt hij maar een paar slokjes en dan hoeft hij al niet meer, hij krijgt nu ook een toetje na het eten.
    O ja mijn man heeft hem in die tijd wel steeds naar bed gebracht, nu kan ik hem ook wel weer in bedje leggen zonder dat hij wil drinken.
    Hij werd in het begin wel veel vroeger wakker, maar de laatste dagen weer rond half 7 dus ik hoop dat dat zo blijft.
    Nu hoef ik alleen nog maar de ochtendvoeding af te bouwen, maar eigenlijk vind ik die nu nog wel gezellig en makkelijk.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon langzaamaan doen. Waarom zou je in 1 klap stoppen? Slecht voor je borsten en niet lekker voor je kind.

Gewoon beginnen met het beperken van de momenten waarop je borst geeft, bijvoorbeeld alleen nog bij het opstaan en slapengaan, en op andere momenten een alternatief aanbieden als ze vraagt.

Aan de andere kant, het is natuulijk helemaal niet gek dat ze graag wil, en het is ook gewoon goed voor haar.
    Niet voor niets is het wereldwijde advies om minimaal tot 2 jaar borst te geven en daarna zolang moeder en kind willen!

(staat trouwens ook in de koran)

Share This Page