Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste het inbakeren kan afbouwen? Ik baker Ties al 2 maanden in, maar hij is nu bijna 4 maanden en volgens mij word het dan tijd om af te bouwen toch? Hij heeft zelf al een goed ritme, dus dan kan het volgens mij toch? Ik heb al wel wat gelezen over hoe en wat, maar wat is volgens jullie de beste manier? Ik gebruik 2 losse doeken, de 1 zegt in ene keer gewoon zonder doeken te slapen leggen, de ander zegt per slaapje de doeken weglaten en dat dan opbouwen tot helemaal zonder, maar moet dat dan overdag of 's nachts? Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Ik heb het afgebouwd dmv een bakerzak, dit ging heel goed en sinds 3 weken slaapt Minck nu in een gewoon slaapzakje en ook dit gaat nu heel goed. Succes!
Ten eerste hoeft het niet te zijn dat als hij een goed ritme heeft dat hij zonder doeken kan, helaas... Vanaf 4 maanden heb ik bij Iman gewoon eens geprobeerd om bij haar vastste slaapje (dat was 'snachts) de doeken weg te laten. Dat ging toen. Overdag wilde ze absoluut niet slapen zonder. Ik heb haar nog tot 6 maanden overdag ingebakerd en opeens gaf ze zelf aan dat het niet meer nodig was.
ja zoiets had ik ook gehoord, maar zijn die bakerzakken duur? En hoelang heb je daar dan baat bij? Dat mag toch ook totdat ze zich om kunnen draaien?
De bakerzak kost 39,95 en is in verschillende maten verkrijgbaar maar ik heb Minck al die tijd in dezelfde zak gehad en hij is niet bepaald klein, Minck bedoel ik dan Er zit onderaan een koord, zodat ze zich niet/ moeilijk kunnen omdraaien. Ik vond het echt een aanrader!
Weet ik niet precies, ik merkte het gewoon aan haar... Normaal werd ze altijd heel relaxed ingebakerd en nu huilen enz.
Hier ligt Joris ook strak ingebakerd en ik heb ook de "lossere" bakerzak sinds kort, maar als ik Joris daarin inbaker raakt hij gewoon in paniek omdat hij er echt nog niet aan toe is om af te bouwen. Dus misschien kan je proberen om eerst de bakerzak toe te passen bij vaste slaapjes en zo merk je gelijk ook of hij er al aan toe is. Ze zeggen dat je tot 6 maanden het beste kan inbakeren. Als de kleine al eerder zonder kan is dat mooi meegenomen! Succes!
het advies hier is om eerst helemaal zonder doeken en bakerzak, gewoon in een slaapzak te proberen. Pas als dat niet gaat dan inbakeren met 1 armpje los na 3 dagen 2 armpjes los, na 3 dagen in slaapzak.
Wij zijn van het ene moment op het andere gestopt (euh, ja hihi we waren de doeken vergeten mee te nemen naar de creche...) en dat ging heel goed!
Wij zijn eerst begonnen om hem overdag los te laten slapen (dit ook ivm kdv, ze mochten daar niet inbakeren). s'nachts lukte het nog niet omdat hij niet in een diepe slaap kwam en dit betekende dus dat wij er superveel uitmoesten. We hebben nu ook een bakerzak en dit gaat perfect. Dus overdag los en s'nachts in de bakerzak. Ik hoop dat hij wel binnenkort ook s'nachts lkkr los kan slapen
ik ben zo van de ene op de andere dag gestopt, ik bakkerde britt ook in doeken maar kreeg er steeds meer moeite mee...Ik had ook het idee dat ze er niet meer gelukkig in was want ze huilde de laatste tijd als ik haar er in deed. Dus gewoon even uit testen... slapen ze naar ene uur nog niet kun je altijd nog weer gaan bakkeren toch!