Jesper heeft al een tijdje een droge huid in zijn gezichtje en op zijn hoofdhuid zitten wat droge plekjes. Ik smeer er iedere dag wel vaseline op en dat helpt redelijk maar de laatste dagen lijkt het erger te worden en lijkt hij zichzelf ook te krabben...dat kan ik me verbeelden... Heeft iemand een idee wat ik op zijn huidje kan smeren? Zou dit een allergie kunnen zijn? Ook komt psoriassis voor in de familie...zou dat het kunnen zijn? Misschien moet ik van de week maar eens langs de ha...
vaseline is vet,en niet vichtinbrengent...Ik gebruik van kruidvat eigenmerk zalfje tegen schrale wangetjes...En dit werkt echt super de puper!Bij extreme droge plekjes is suocreme ook prima tegen te gebruiken!
Hier ook zo af en toe een droge huid; heb zelf t idee dat t door de zwitsal komt die in zijn badje ging , nu gebruiken we badolie voor baby's speciaal voor droge huid... als zijn huidje dan nog droog is smeer ik hem lekker helemaal in met Weleda Olie (ook speciaal voor baby's) is op kruiden basis en dat helpt echt heel goed (ook tegen berg trouwens)
overdag doe ik zwitzal voor op de wangen. en als het heel erg is dan doe ik 's avonds sudocreme op zij gezicht
Zo begon het bij Louise ook, het werd echter steeds erger en van de ha kreeg ik hormoonzalf maar dat wilde ik niet gebruiken, bij het cb zeiden ze dat ze waarschijnlijk allergisch is voor Zwitsal. We zijn daar dus mee gestopt en nu gebruik ik balneum badolie en creme, het begint nu steeds beter te worden. Ook heeft ze snachts sokjes om haar handen zodat ze niet kan krabben. @claudia; ik dacht dat sudocreme juist uitdroogt?
Volgens mij droogt sudocrème ook uit. Als haar huid droog is, was ik haar met Balneum badolie. Ik doe overdag Weleda weer en windcrème op haar wangen, want die drogen anders uit van het gekwijl. Psoriasis komt meestal tot uiting bij jonge volwassenen, maar de erfelijke variant kant al op jonge leeftijd voorkomen. Misschien inderdaad goed om even langs de huisarts te gaan. Vooral als hij ook gaat krabben.
Oppassen! Bij mijn dochter werd het eczeem. Alle producten tegenwoordig zit zoveel rommel in, parfum, allerlei chemische dingen. Kies dan liever voor een natuurproduct bijvoorbeeld weleda, mijn dochter verdroeg zelfs dat niet meer. Toen ben ik 'remederm' van louis widmer beginnen gebruiken dat is voor extreem droge huid en het is fantastisch. Smeer er nu zelfs mijn buik mee in. O en balneum badolie hmmm zalig. Vraag desnoods even een staaltje bij de apotheek, die hebben ze vaak liggen dan kan je het eens uittesten. Je zal meteen verkocht zijn! Bij de badolie wel het badje af en toe uitwassen achteraf met dreft anders word het erg vettig. Even zeggen: bij ons was het wel extreem erg... Je zou gedacht hebben dat we ons kind mishandelden ofzo, haar hele gezicht was rood en onder de krabben. Ze krabde op haar hoofdje zo hard dat al haar babyhaartjes zijn uitgevallen. Echt hele velletjes hingen eraan. Ik werd er echt triest van, maar dan hebben die producten gelukkig soelaas gebracht en kreeg ze weer een mooi velletje. Haar haartjes groeiden in het blond terug en nu heeft ze een dikke bos golvend haar Ik post een foto van de eczeem periode in mijn album, zo kan je altijd eens vergelijken. Ze zal altijd droge huid blijven hebben maar we hebben nu de juiste producten en als toen ze baby was moest ik overstappen op soyamelk.