Binnenkort hoop ik weer aan het werk te gaan(heb op dit moment nog geen werk) . Maar voor die tijd wil ik de borstvoeding afbouwen. Hoeveel tijd moet ik ervoor rekenen om de dagvoedingen af te bouwen? de ochtend en avond voeding wil ik nog wel borstvoeding proberen te geven. Normaal gesproken drinkt hij om de 3 a 4 uur overdag en 's nachts nu om de 5 uur. Maar hij is nu bijna 3 weken oud. Met welke voeding kan ik het beste beginnen om af te bouwen? En hoeveel dagen moet ik rekenen voor 1 voeding per dag af te bouwen??
Ik heb zelf niet afgebouwd voor ik aan het werk ging (heb 2 keer per dag gekolfd) maar blijkbaar heb jij een andere keuze gemaakt. Je vervangt een voeding door een flesje, en pas als je helemaal geen stuwing meer voelt kun je de volgende voeding gaan afbouwen. Bij de ene is dat na een paar dagen, bij de ander na 2 weken. Gemiddeld kun je rekenen met 1 week, denk ik, of met 10 dagen als je safe wilt zitten. Ik zou beginnen met een voeding aan het eind van de middag, dan is de productie vaak toch al wat minder. Hou wel rekening met de kans dat je productie het nu nog niet aan kan om alleen 's ochtends en 's avonds te voeden, en dat het snel helemaal zal stoppen als je zo vroeg al gaat afbouwen. Zelf zat ik bij ongeveer 9 mnd op die twee voedingen, en dat ging niet, het bouwde vanzelf verder af.
Mijn zoon is nu 10 weken oud en ook ik ben aan het afbouwen. Eigenlijk moet ik zeggen ik heb alles afgebouwd (buiten de ochtend en avond voeding om) Ik doe dus hetzelfde als wat jij wilt. Ik had er 4 weken voor uitgetrokken dit omdat ik veel last had van stuwing toen ik nog volledig b.v. gaf. Ik had hele volle borsten en mijn zoon dronk ook om de 3 uur. Savonds had ik het gevoel of hij er vanaf 18:00 tot 21:00 aanlag . Maar niks is minder waar sinds een week zit ik alleen nog op een ochtend en avondvoeding . Ik had al wat geprobeerd met een flesje maar dat was meer om te kijken of hij het zou pakken en dat ging goed. Ik zou indd beginnen met de voeding rond het avond eten. Als dat goed gaat neem je de voeding die daarvoor zit en zo ga je terug naar de ochtend (teminste zo heb ik het gedaan). Ik hoop dat mijn b.v. voldoende blijft om het smorgens en savonds te geven maar tot nu toe lukt het dus het zal mij benieuwen Succes