Binnenkort hoop ik weer aan het werk te gaan(heb op dit moment nog geen werk) . Maar voor die tijd wil ik de borstvoeding afbouwen. Hoeveel tijd moet ik ervoor rekenen om de dagvoedingen af te bouwen? de ochtend en avond voeding wil ik nog wel borstvoeding proberen te geven. Normaal gesproken drinkt hij om de 3 a 4 uur overdag en 's nachts nu om de 5 uur. Maar hij is nu bijna 3 weken oud. Met welke voeding kan ik het beste beginnen om af te bouwen? En hoeveel dagen moet ik rekenen voor 1 voeding per dag af te bouwen??
hoi Als je wilt gaan afbouwen zou ik beginnen met de voeding van 10 of 11u, die gaat hij dan toch bij de oppas krijgen. Kijk of je een voeding kunt overslaan zonder erge stuwing te krijgen. Als je borsten te gespannen raken kolf je de spanning eraf ( niet meer dan dat). meestal heb je voor 1 voeding eraf 3-7 dagen nodig. Kan sneller, dat verschilt per persoon. Vervolgens haal je de voeding van bijv, 16 of 17u eraf. Nooit twee voedingen achter elkaar stoppen, dan verg je teveel van je borsten. Kun je hier iets mee? Succes en bij meer vragen hoor ik het graag. Mirjam
Bedankt Mirjam! Maar als ik het goed begrijp kan ik dus het beste de 10/11 uur voeding stoppen(ben ik vandaag mee begonnen) en daarna de 17/18 uur voeding. En welke voeding kan ik daarna het beste pakken. De nachtvoeding drinkt hij altijd slecht aan de borst. Is het verstandig dan die voeding te pakken? Zodat het verspreid over de dag is? En hoe kan je het beste de andere dagvoedingen aanpakken? die van 6/7 en die tussen die van 10 en 17 in?
hoi het zou er ongeveer zo uit kunnen zien als je bijvoorbeeld 6 voedingen op een dag hebt: Stap 1 Borst Fles Borst Borst Borst Borst Stap 2 Borst Fles Borst Fles Borst Borst Stap 3 Borst Fles Borst Fles Fles Borst Stap 4 Borst Fles Fles Fles Fles Borst Stap 5 Borst Fles Fles Fles Fles Fles Stap 6 Fles Fles Fles Fles Fles Fles Mirjam
Oke bedankt Mirjam!!! Fijn dat je zo snel reageert. Dan heb ik nog een ander vraagje. Ons zoontje krijgt meestal rond half 10/10 uur 's avonds een voeding voor wij naar bed gaan. Soms moet ik hem 's nachts wakker maken (na 5 uur zonder voeding). vaak komt hij dan voor de voeding erna alweer na 3 uur. Is het erg als ik hem zelf laat komen voor de nachtvoeding en de wekker dus niet zet??Dus normaal gesproken krijgt hij rond 10 uur 's avonds. Meestal om 3 uur 's nachts, en dan komt hij om 6 uur alweer. Hij weegt trouwens nu ongeveer 7 pond.
hoi je kunt een keer proberen af te wachten wanneer hij zichzelf meldt. Op zich is het goed als hij s nachts een paar keer komt, want s nachts drinken ze vaak heel goed en veel! Dat is op deze leeftijd zeker nodig, veel langer dan 6 uur zou ik niet wachten, dan zou ik hem pakken. Drinkt hij wel goed als je hem pakt? En kunnen jouw borsten het aan om langer dan 5 uur te wachten? Dus een keer proberen en afwachten tot hij zichzelf meldt, duurt dat langer dan 6 uur, dan zou ik gewoon op deze voet verder gaan. Ik vind hem nog te jong en te klein om veel langer dan 6 uur tussen de voedingen te laten zitten. Mirjam
Nee 's nachts drinkt hij eigenlijk slechter dan overdag. En zeker als ik hem wakker moet maken. Gisteravond dronk hij om kwart over 9 (weinig omdat ik hem haast niet wakker kreeg) Toen kwam hij om 1 uur. Heeft hij van 1 tot 2 aan de borst gedronken. Viel tie in slaap, weer niet wakker te krijgen. En toen kwam tie kwart voor 3 weer en heb ik hem een flesje gegeven. had ie 30 cc van op. En toen viel tie als een blok in slaap tot 8 uur. Ik denk zelf dat mijn borstvoeding gewoon niet optimaal is. Want om 8 uur vanochtend heb ik dan de borst gegeven. Toen bleef tie heel erg wakker en om 11 uur de fles gegeven. 90 cc op en hij slaapt nu nog steeds. Dus ik ga hem zo wakker maken. Maar beter denk ik dat ik overstap op flesvoeding. Voor hem en voor mij
hoi ik denk dat hij het ook prima op jouw melk kan doen hoor! Maar goed, als je wilt stoppen, zie bovenstaand schema. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag. Mirjam
Hoi Mirjam, Ik geloof je wel dat hij het ook op mijn melk kan doen, maar het doet zo een pijn en ik raak gestresst doordat hij er niet tevreden door is. En daarbij voel ik me ook heel erg opgesloten doordat ik zo aan die borstvoeding vast zit. Hij heeft best snel last van krampjes als ik iets verkeerds gegeten heb namelijk.Dus ik moet echt bij alles opletten wat ik eet of drink. Dus het is beter zo denk ik Is het trouwens erg als hij de borst niet helemaal leeg drinkt? Want hij valt zo snel in slaap bij de borstvoedingen, en dan krijg ik hem met geen mogelijkheid meer wakker.