Mijn zoontje heeft eind van de dag nogal last van oprispingen, hij spuugt niet. Hij kan doordaar slecht in slaap komen en het is gewoon zielig. Ik heb al zo'n papje van nutriton met water geprobeerd voor de BV, maar dat werkt niet, werd het huilen alleen maar erger van. Nu lees ik op internet wel dat je het kan mengen met afgekolfde melk, maar gaat dat niet klonteren? Bij mijn dochter deed ik het door de flesvoeding, maar dan moest ik de fles flink schudden om het goed te krijgen. Hoe doe ik dat nou precies met afgekolfde melk? Wil ook niet gaan experimenteren, want zoveel kolf ik niet dus mijn melk is kostbaar!
Dat papje voor de voeding was hier ook geen succes, dus ik gaf het door de afgekolfde melk. Viel wel mee met het klonteren, even goed schudden van tevoren en je kunt eerst beter wat te weinig dan teveel er door doen (dat het te zwaar valt en hij de helft laat staan wat je weg kan gooien), het is echt even zoeken naar de juiste hoeveelheid.
Je kunt het gewoon in afgekolfde melk schudden. Hoeft trouwens geen hele voeding te zijn, je kunt ook een klein flesje geven en daarna aanleggen. Ben je hiermee trouwens naar de huisarts geweest? Soms wil medicatie ook helpen tegen de oprispingen.
ja ben bij de ha geweest, maar de ha doet er niks mee en verwijst me pas door als hij niet goed groeit. Heb nog half jankend gezegd dat hij echt de hele dag huilt (huilde!), maar dat mocht niet baten. Ik overweeg wel een andere ha te zoeken Mijn vorige ha stuurde ons (met mijn dochter) wel door namelijk. Ik ga volgende week ook nog even op het cb overleggen. Wellicht moet ik even een lacatatiekundige inschakelen, want ik word een tikkie onzeker over de voeding momenteel...
Het is altijd verstandig om een lactatiedeskundige in te schakelen als je onzeker bent. Op zich kun je nutriton in mm op dezelfde manier mengen als in kv. Om klontjes te voorkomen (en omdat ik bij lange na niet voldoende kolfde) deed ik de nutriton eerst aanmaken met klein beetje warme moedermelk, en dit papje vervolgens toevoegen aan de fles afgekolfde melk. Of je kunt het doen zoals dirksmama zegt.