Ineens weer nachtvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lentekriebel, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Mijn zoontje sliep vanaf 8 weken van 23.00/00.00 tot 6.00. Vanaf die tijd slaapt hij overdag ook hazeslaapjes, maar dat terzijde...
    Vanaf die tijd ging hij ook van voedingsritme van elke 3 uur, naar elke 2 uur :(

Nu meldt hij zich de afgelopen 3 nachten ineens weer voor een nachtvoeding. Toevallig ben ik afgelopen maandag voor het eerst sinds de bevalling weer ongesteld geworden, kan het daar aan liggen?
    Vanaf gister is de menstruatie bijna minimaal, maar toch kwam hij afgelopen nacht weer.

Ik doe al van alles om m'n productie op te krikken (bv-thee, fenegriek capsules, vaker aanleggen etc.).
    Gaan deze nachtelijke 'escapades' gewoon door, of zou het aan het eind van de menstruatie weer goed moeten gaan?
    En kan het verschil in voedingsritme hier ook aan hebben gelegen? Ik vind het nl. zo vaak..
    Graag ervaringen en evt. tips, dank jullie!

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier zijn ook sinds dec weer nachtvoedingen, en kwam mijn menstruatie half dec ook...inmiddels een maand verder nog steeds nachtvoedingen, ik maak me er niet zo druk om, denk dat het vanzelf weer beter gaat (vannacht alleen droom en 5u voeding! jeeehh)

3. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    #3 Anemoon13, 15 jan 2014
    Laatst bewerkt: 15 jan 2014
    Her hetzelfde verhaal. Vorige maand weer voor het eerst ongesteld en sindsdien weer nachtvoeding(en).

Hoewel ik het voor mezelf best pittig vind, vind ik het van ons kindje ontzettend knap: hij regelt zijn eigen voeding!

Dus, goed voor jezelf zorgen en je kindje s nachts lekker bij je pakken.

Het vaker overdag drinken herken ik ook van ons kindje in die leeftijd. Ik ben kritisch gaan kijken: is dit honger of iets anders? Wij zaten namelijk wat vast in het ritme: eten, knuffelen/spelen, slapen en meteen weer eten. Omdat onze zoon ook vrij kort slaapt, gaf ik hem heel vaak de borst. Toen ik meer ging afwachten of hij ook echt honger uitte, bleek hij vaak eerst even tevreden te spelen (of zelfs weer in slaap te vallen) en pas uurtje later te willen drinken. Vervolgens dronk hij voor mijn gevoel meer (want meer honger) en kon dan weer langer zonder voeding.
    Misschien is dat iets voor jullie?
    Als je twijfelt over je productie, weet ik overigens niet of dit het juiste moment is om dit te proberen....

4. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Hmmm.... Dan zal ik me er bij neer moeten leggen dat we weer nachtvoedingen hebben.
    Het is inderdaad heel knap dat ze dit zelf regelen, maar ik had natuurlijk gehoopt dat die gebroken nachten (op een uitzondering na) verleden tijd zouden zijn. Ik moet volgende week weer werken en ik hoop dat ik het ga trekken.

Dat van de hazenslaapjes en vaak de borst geven is heel herkenbaar! Ik heb soms ook weleens gedacht dat ik te vaak de borst gaf terwijl hij misschien helemaal geen honger heeft. Vanaf gisteravond begon hij weer 2 borsten goed te drinken (daarvoor 1 borst minimaal) en vandaag heeft ie z'n hazenslaapjes ingeruild voor slaapjes van minimaal 2 uur en hij liet zich zelfs daarnet zonder mopperen op bed leggen. Dit kan tijdelijk zijn (sprongetje?) maar misschien heeft ie nu toch weer een ritme te pakken...

Het zoeken in dit alles blijft lastig soms...

5. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    en dan denk je eindelijk weer een ritme gevonden te hebben en na 2 weken is het weer anders...

6. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Haha, ja dat klopt. Hier is het al zo vaak gewijzigd.
    Dat vind ik wel het lastigste: dat er geen/weinig ritme is. Wat dat betreft is borstvoeding ideaal, je kan hem (bijna) overal de borst geven en je geeft nooit teveel..

Deel Deze Pagina