mijn verhaal

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door butterfly24984, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zitten twijfelen of ik dit hier wel moet neer zetten, maar doe het toch.
    Ik doe dit omdat ik denk dat er wel meer vrouwen in hetzelfde schuitje zitten en dit misschien herkenning ofwel troost bied.

In augustus 2011 ben ik bevallen van onze zoon! Ik had besloten borstvoeding te geven.
    In het begin vond ik het wel leuk (ondanks dat ik overproductie had).
    Maar al gauw begon het me tegen te staan. Ik werd er onrustig en gestrest van. Voelde me niet happy en dit had natuurlijk zijn weerslag op onze zoon.
    Die op zijn beurt veel huilde en onrustig was.
    Na 6 weken doorzetten ben ik abrupt gestopt met borstvoeding.
    Dit gaf mij ontzettend veel rust! Waardoor ook onze zoon weer happy en rustiger werd.

Nu ben ik pas geleden (lees 1,5 week) bevallen van onze mooie dochter!
    Weer had ik besloten borstvoeding te geven omdat het natuurlijk allemaal anders kon zijn nu.
    Dit was helaas niet het geval, wederom overproductie (waar heus wel wat aan te doen is)
    En wederom de stress.
    Ik voel me er gewoon niet goed bij, ik zit met tegenzin te voeden.
    Heb geen plezier en ook nu een onrustig kindje.
    Dus heb gisteravond besloten ook nu te stoppen en niet nog een paar weken aan te modderen.
    Ik heb nog aardig wat voeding in de vriezer staan dus dat maken we mooi op en dan over op KV

Nu zeg ik niet dan met de fles alle problemen weg zullen zijn, maar ik weet dat ik er gelukkiger van word.
    En borstvoeding kan nog zo gezond zijn, maar ik vind een relaxte moeder veel meer waard!
    Want als ik gelukkig ben kan ik mijn kinderen ook gelukkig maken :)

Wat ik hiermee wil zeggen is dat mocht je twijfelen over het willen stoppen. Dat welke keuze je ook maakt je deze moet maken omdat JIJ er gelukkig van word en niet omdat iets zou moeten of beter zou zijn.
    Of dit nu borstvoeding of flesvoeding is.
    Ik heb veel respect voor moeders die borstvoeding blijven geven, maar voor mij is het niet weg gelegd :)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#2 Cygnet2, 15 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2014
    Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Misschien goed om even bij te zeggen dat de meeste bostvoeders ook veel meer rust vinden na een week of 6-8.
    En ik ben bij de eerste twee heel content over gestapt op kunstvoeding na een week of 8-9. Kon ik me ook prima in vinden.. Nu borstvoeding en dat loopt ook lekker.

3. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd met je dochtertje! ik denk inderdaad dat voor sommige vrouwen bv een hele opgave kan zijn. Soms zul je dan inderdaad beter voor jezelf kunnen kiezen en daarmee dus ook voor je kindje, want een blije mama is een blij kind.
    Maar gelukkig zijn er ook een hoop mama's die met goede begeleiding de bv kunnen voortzetten en is het geen opgaven om bv te geven.

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat bv voor jou niet prettig was!

Ik ga er vanuit dat je de juiste hulp en ondersteuning hebt gehad en dat het desondanks niet gelukt is. Dan is de enige juiste beslissing om te stoppen.
    Dit voor iedereen die twijfelt: zoek eerst hulp bij een LK, die kan een hoop problemen oplossen. En inderdaad, de eerste weken zijn pittig. Je moet wennen, je moet leren, je kindje moet leren, je productie is nog niet optimaal... kortom, niet altijd even makkelijk!

En als het na die periode inderdaad niet lukt... dan is er gelukkig altijd nog de fles!

5. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Meid, je moet inderdaad doen waar jij je fijn bij voelt. Als borstvoeding jou niet gelukkig maakt, dan lekker over op de fles. Ik vind het al goed dat je het ondanks de nare ervaring van de eerste keer alsnog hebt geprobeerd.

Ik ben het wel eens met Cygnet, het wordt makkelijker na een aantal weken.
    Zelf heb ik ook heel vaak op het punt gestaan om te stoppen, maar niet gedaan omdat ik denk dat ik met de fles niet 'makkelijker uit' zal zijn. Vooral omdat ons zoontje nogal eens een 'troosttiet' nodig heeft en ik dan met de fles moet gaan rekenen hoeveel hij al heeft gehad etc.

Geniet van je kindjes!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #6 Zoe123, 15 jan 2014
    Laatst bewerkt: 15 jan 2014
    Borstvoeding geven is soms een lange termijn investering.
    Weten dat hulp van een LK soms noodzakelijk is omdat doormodderen de weg naar stoppen is.(want met kv bel je ook het cb als het niet lekker loopt!).
    Weten dat kindjes de eerste 6-8 weken het moeilijk kunnen hebben en dat dit meer met de ontwikkeling heeft te maken.Dat de productie soms ook zo veel tijd nodig heeft om een balans te vinden.

Ben je hiervan op de hoogte?
    En heb je inderdaad hulp van een LK gehad?
    Kan je het lange termijn verhaal niet zien,dan is kv voor jou de juiste keuze.

Ps wederom de onrust,dat komt door de overproductie.
    Dat kan voor kindjes zo klein een hele opgave zijn.En ze kunnen er krampjes van krijgen. Dus daarom worden ze natuurlijk rustiger als je de fles geeft.
    Ik begrijp alleen niet zo goed,je schrijft dat er iets aan te doen is,maar dat is bij de eerste niet gelukt dan? Nou ja,maakt ook niet uit.

7. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    De overproductie is niet de enige reden om te stoppen.
    En de onrust zit hem meer in mij.
    Ik weet dat bv een lange termijn investering is, maar dan moet de moeder dat ook willen
    Nu was ik toch al van plan om te stoppen wanneer ik weer ging werken
    Vandaar mijn keuze
    Waarom al die tijd, moeite en stress als ik toch niet langer dan 3 mnd ga voeden
    voor mij is dit het beste :)

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Dat zeg ik toch ook?
    En blijkbaar heeft de hulp van een LK ook geen oplossing/ verbetering gebracht.
    Toendertijd, dus dan is het voor jou goed zo.
    Ik kan me voorstellen dat omdat het ondanks hulp toen niet gelukt is na 6 weken je er geen vertrouwen in hebt dat het nu wel lukt

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Dat zeg ik toch ook?
    En blijkbaar heeft de hulp van een LK ook geen oplossing/ verbetering gebracht.
    Toendertijd, dus dan is het voor jou goed zo.
    Ik kan me voorstellen dat omdat het ondanks hulp toen niet gelukt is na 6 weken je er geen vertrouwen in hebt dat het nu wel lukt

10. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Gefeliciteerd met je dochter!

Ik heb ook getwijfeld om te stoppen. Nu sinds zaterdag dan toch besloten om fulltime te kolven om haar zo evengoed het beste te geven en wat een verademing! Ik word er zelf een stuk gezelliger van en ook dochtertje is zoveel relaxter nu, ze slaapt vaster en drinkt nu gewoon door ipv 1,5 uur over de borst te doen. Een uitgeruste moeder is ook heel wat waard! ;)

Deel Deze Pagina