Hoe afbouwen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Annalise74, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Dames,

Binnenkort wil ik gaan afbouwen met de borstvoeding.
    Mijn zoontje slaapt al een tijdje de nachten door maar ik kolf nog wel een keer 's nachts.

Dit omdat:
    - Ik pijn in mijn borsten krijg (harde plekken) als ik langer dan 4,5 uur niet de borst geef of kolf.
    - Ik anders elke keer een nat bed heb.
    - Om de productie op peil te houden => Want ondanks het overdag om de 2 uur aanleggen (soms zelf al na 1 uur), wisselvoeden, borstcompressie, en 's nachts opstaan om te kolven (iedere druppel is er één) is het me na 4 maanden nog steeds niet gelukt voldoende voeding voor mijn zoontje te produceren. Ik vul de borst nu dus aan met een flesje gekolfde borstvoeding of kunstvoeding.

Maar goed, dat laatste is nu niet meer van belang.
    Ik wil binnenkort gaan afbouwen en trek daar zo'n 2 maanden voor uit. Dat moet genoeg zijn toch?

Als eerste wil ik die nachtvoeding (kolfmoment) stoppen, zodat ik eindelijk weer eens lekker een nacht kan doorslapen.

Hoe pak ik dat aan? Ik heb nu echt max 4,5 uur tussen de voedingen anders gaat het pijn doen en krijg ik van die enge harde plekken in mijn borsten.

Graag jullie advies...

Bedankt alvast en groetjes, Annalise

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Annalise,

Je kan proberen hoe ver je komt als je niet kolft. Ga op een handdoek liggen ter voorkoming van een te nat bed.

Als je kolft kan je evt alleen de spanning eraf halen.

Stuwing is op zich goed om een seintje te geven dat het genoeg is. Wees wel alert op een dreigende borstontsteking want daar zit je niet op te wachten.

Als de nachtvoeding is gelukt dan begin je met een voeding ergens eind van de middag. Die sla je over net zo lang totdat je geen last meer hebt van het overslaan van die voeding. Dan ga je de volgende voeding afbouwen waarbij je steeds een BV in stand houdt voor en na het afgebouwde moment. Uiteindelijk houdt je nog een avond en ochtend voeding over.

Lees meer over afbouwen op:

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstvoeding afbouwen: praktische tips

Succes

Ilse

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ok, bedankt voor je antwoord. Hier kan ik mee aan de slag.

Gr. Anna

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Dat is fijn, mocht je nog vragen hebben dan lees ik het wel

Ilse

Deel Deze Pagina