schema 5,5 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mamita feliz, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Mijn dochtertje is nu 5,5 weken oud en komt vaak om de 3 uur, soms al na 2,5!Heel af en toe zit er 4 uur tussen. Vanaf wanneer zit er 4 uur tussen? Met mijn zoontje zat ik na een maand op voedingen om de 4 uur geloof ik. Verder heeft ze regelmatig last van krampjes en begint ze vaak te huilen als ze in de wieg gelegd wordt (vooral overdag). Ze zit graag en veel in de wipstoeltje.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Er is niet te zeggen wanneer een kindje 4 uur tussen de voeding laat. Sommige kindjes houden nou eenmaal van wat vaker kleine beetjes! Dat verschilt dus per kind.

Veel kindjes hebben in meer of minder mate last van krampjes. Meestal is dat na 3mnd een stuk minder.

BIjna alle kindjes gaan huilen als ze na de voeding in het wiegje worden gelegd. Stel je voor, lekker warm bij mama op schoot in een meestal iets gebogen houding (dat is heel natuurlijk en vertrouwd), vertrouwde ademhaling en hartslag. Dan wordt je ineens op een plat meestal koud matrasje gelegd. Vaak op de rug (die dan helemaal gestrekt wordt, minder natuurlijke houding). Daar wordt je niet blij van als baby!

Hopelijk kan je er wat mee,

succes

Ilse

3. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben blij te horen dat het allemaal heel normaal is. Ik dacht dat ik wat verkeerd deed.... Gelukkig

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Nee joh, maak je geen zorgen! Geniet

Ilse

Deel Deze Pagina