Hoi allemaal, Ik moet even mijn eitje kwijt. Ik heb een hele lieve zoontje die heeeeeeel vaak bijt tijdens het drinken. Ik heb van alles geprobeerd maar hij blijft bijten. Het gebeurt altijd als hij wordt afgeleid tijdens het drinken en dan wil hij snel kijken naar het geluid van zijn grote broer dan komt het altijd voor dat hij met zijn scherpe tanden langs mijn tepels komt en bijt. Ik zeg altijd dat hij het niet moet doen, maar ik weet dat het een reflex is geworden. Hij is ook nog te jong om het te begrijpen natuurlijk maar hij kent het woordje nee al en reageert daar altijd op. Ik heb nu een handkolf gekocht omdat mijn linkerborst ontzettend pijn doet. Zijn er meerdere moeders die hier last van hebben? Het liefst wil ik heb gewoon borstvoeding geven zonder handkolf. Ik ga nu alleen mijn linkerborst afkolfen bij mijn rechterborst heb ik geen pijn. Ik vind die liefde en knusse gevoel tijdens het bv heel belangrijk voor mijn zoontje. Nou het moest er even uit. Ik hoop dat er meerdere mamma 's er mee over kunnen praten
Probeer hem voor te zijn door hem tijdens het drinken heel goed in de gaten te houden. Kinderen bijten meestal pas aan het einde van een voeding. Daarnaast, afspraken maken met grote broer over afleiden van de baby, zodat baby niet de neiging heeft om te kijken. Als je bijvoorbeeld tijdens het voeden grote broer naast je laat zitten terwijl jij een boekje voorleest, kan baby niet meer omkijken en grote broer maakt minder kabaal. En door het lezen, het horen van je stem, blijft je baby gefocust, vooral als je rijmpjes en gedichtjes voorleest.
Herkenbaar... Heb al enkele keren een serieuze 'kap' in m'n tepel gehad van die vlijmscherpe tandjes. Heb niet echt tips voor je, hier werkte er geen een. Het is hier plots opgehouden nadat ik héél erg schrok en nogal heftig reageerde. We begonnen toen allebei te huilen omdat we zo schrokken van mijn reactie en hij heeft het niet meer gedaan... Maar dat is niet echt een tip die ik wil adviseren.