ik kolf nu fulltime borstvoeding 8 weken lang. maar ik moet 15 okt weer gaan werken. dan wil ik helaas overstappen op flesvoeding. hoe kan ik het beste afbouwen en hoelang duurt het afbouwen? wanneer zou ik er dan mee moeten gaan beginnen? heb al 4x borstontsteking gehad en mijn borsten blijven heel gevoelig daarom zou het ook fijn zijn als ik niet meer hoefde te kolven. en zou ook meer rust in huis geven. vind het heeeel erg jammer te moeten stoppen straks want ik hem meer dan genoeg melk. en weet dat het het aller beste is voor mijn kleintje. maar op mijn werk kan ik niet kolven ook al heb ik er wel recht op. maar steeds ontstekingen en pijn is ook niet fijn voor mij. en nu kolf ik in de nacht ook weer omdat ik het anders niet kan volhouden. de kleine slaapt al nachten door en dan kan ik nog niet doorslapen... de kleine kan niet uit de borst drinken en ben al bij lactatiekundige geweest en die weet ook niet waarom het niet gaat.. heb voor mij gevoel alles geprobeerd om het te doen slagen maar lukt gewoon niet.. misschien kan ik afbouwen en alleen voor het slapen gaan kolven ofzo of is het beter helemaal te stoppen dan?
Hoi. Vervelend dat je al zo vaak een borstontsteking hebt gehad. Hieronder een site waar je kan lezen hoe af te bouwen. KraamSupport Online - Veelgestelde vragen (Even kopieren en plakken) Als je wilt kan je 's avonds blijven kolven voor een voeding, deze bouw je dan gewoon niet af. Groetjes Saskia
Hoi. Als je langzaam en volgens schema afbouw kan je inderdaad 's ochtends en 's avonds blijven kolven. Door het langzaam te doen, krijgt je lichaam de kans om de productie "opnieuw" te verdelen over de dag heen en waar je kindje nog om vraagt. Je productie zal dalen, maar je hebt ook minder melk nodig voor 2 voedingen/kolfbeurten dan dat je voor 8 nodig zou moeten hebben. Dus dat hoort. Er zijn veel moeders die nog heel lang alleen een ochtend en een avond voeding blijven geven/kolven. Groetjes Saskia
Hoi, Niet meer dan 1 kolfbeurt per week, of misschien zelfs langzamer. Je gaat pas een volgende kolfbeurt afbouwen als je rond dat tijdstip geen stuwing meer hebt (van degene die je afgebouwd hebt.) Zolang je nog stuwing ervaart rond het tijdstip van de kolfbeurt die je afgebouwd hebt, ga je nog niet over naar de volgende kolfbeurt om af te bouwen. Luister dus naar je lichaam wat betreft de snelheid van afbouwen. Je weet ons te vinden als je nog vragen hebt. Groetjes Saskia