Hallo, Vorige keer dat ik hier een vraag stelde, kreeg ik erg snel en goed antwoord. Ik waag het er daarom nog maar een keer op. Dit keer vraag ik mij af hoe ik afgekolfde melk het beste mee kan nemen. Ik moet a.s. donderdag/donderdagnacht/vrijdag weg naar een congres, en mijn zoontje gaat naar de oppas. Hij moet daarom zo'n 1600 ml melk mee, en dat is nogal wat om in allerlei flesjes te stoppen. Kan ik niet een grote thermosfles gebruiken, waar de oppas uit kan putten? Op de thermosflessen van de Hema staat echter dat het niet gebruikt mag worden voor babyvoeding. Ook niet voor het (koel) vervoeren van afgekolfde melk? En kan ik dan de melk die ik zelf afkolf (evt. nog warm) ook in een thermosfles stoppen? Of moet ik dat ook in allemaal kleine flesjes doen? En hoe lang blijven ze dan goed in een koeltas met (ontdooiende) koelelementen? Ik zou het jammer vinden om de afgekolfde melk weg te moeten gooien! Je ziet het, een hoop praktische vragen. Hopelijk weet je een antwoord! Grtz, Grace
Praktische vragen zijn ook hele belangrijke vragen . Wat belangrijk is is dat je goed op de hygiëne let. Maak alles waar je de melk in wilt bewaren goed schoon. Zorg dat eventuele melkresten goed verwijderd zijn. Je kan best een grotere bak gebruiken en daar de melk in bewaren. Belangrijk is ook dat je je melk goed koel houdt. Als je gekolft heb is het belangrijk dat je het gelijk zo koel mogelijk zet. Vaak is er wel een koelkast in de buurt. Je kan je flesje eventueel in een zakje stoppen en zo discreet in een koelkast zetten. Als je aan het reizen bent dan gebruik je een koeltasje waar je koelelementen in stopt. Als je op de plaats van bestemming bent de flesjes gelijk in de koelkast en elementen in de vriezer. Ik hoop dat dit specifiek genoeg is. Zo niet, dan hoor ik het graag.