Borstvoeding bij tweeling

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door KristaB, 13 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Ik wil graag borstvoeding gaan geven aan mijn tweeling als ze straks geboren zijn, maar toen ik dat laatst tegen mijn schoonmoeder zei, zei ze "nee dat kan niet, dan krijgen je borsten geen rust." Nou ziet zij zich als expert op tweelinggebied en verkondigd altijd resoluut haar mening als de juiste, terwijl ik het bijna nooit met haar eens ben. Ook nu geloof ik niet dat ze gelijk heeft, het zal zwaarder zijn, maar het is toch absoluut mogelijk? Je borsten hoeven toch niet per se rust, wat je in haar ogen bereikt door steeds af te wisselen per voeding?

Bedankt,
    Krista

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Je schoonmoeder bedoelt het waarschijnlijk goed maar ook ik kan haar helaas geen gelijk geven.
    Je borsten hoeven geen rust te hebben. Je hebt 2 borsten en je kunt heel goed een tweeling volledig aan de borst voeden. Net zoals je overigens met 1 borst 1 kindje kunt voeden.

Wat wel aan te raden is is om naar een borstvoedingscursus of naar een moedergoep te gaan.
    Hier kunnen ze je ook informatie geven over het voeden van 2 kindjes tegelijk. Bepaalde voedingshoudingen zijn handig en ze kunnen je uitleggen hoe het zit met het wisselen van borst. Allemaal handige dingen om van te voren te weten zodat je je dadelijk op je kindjes kunt richten.

Je voorbereiden op wat er komen gaat is altijd goed, maar als je een tweeling verwacht helemaal.

Heel veel plezier met de voorbereidingen en met de tijd die komen gaat.
    Rieneke

Deel Deze Pagina