Auwauwauw!!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Charise, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Pffff... ik word zo langzaam aan wel een beetje gek. Er is elke keer wel wat met mijn linkerborst... Alleen de linkerkant, rechts gaat prima (op de overproductie na dan maar goed dat is te doen).

Het begon toen ik 5 weken na de bevalling antibiotica kreeg en hierna dus spruw had. Ook Sophia had dit in haar mondje. Ik had zere tepels en af en toe wat steken in mijn borst. Rechts deed op een gegeven moment ook pijn.
    We hebben allebei nystatine drank gekregen en ik kreeg miconazolcreme voor mijn tepels. Het ging niet weg. De pijn werd wel minder, rechts was over. Links zo goed als... Dochter nog wel spruw in haar mond.
    Kreeg hier na bijna een borstonsteking (harde rode warme plek, enorme pijn), heb gekolft, gemasseerd. uiteindelijk haar goed laten drinken, hierna gaan douchen, masseren en gaan kolven. En toen is het weg gegaan gelukkig.
    Na een week aankijken weer naar de huisarts en ik kreeg daktarin orale gel voor Sophia.

Nou ik had verder niet echt klachten, behalve dat het aanleggen even gevoelig was, maar trok al snel weg. Ik had af en toe wat lichte steken hierna, maar goed te doen. Wel een wit plekje op de tepel.

Maar nu.... ik was afgelopen weekend niet lekker en koorts gehad. Weet niet of het daar door komt, maar echt weer extreme pijn. Met aanleggen maar vooral daarna. Echt heeeele pijnlijke steken, heb gewoon liggen huilen van de pijn vannacht na het voeden. Het blijft de hele tijd, word iets minder na een paar uur, maar echt extreem.

Nu is ook mijn tepel weer pijnlijk, dus aanleggen gaat hem even niet worden nu. Ik kolf dus links even en smeer weer goed in met miconazol.

Maar is dit nu spruw??
    Of kan het ook iets anders zijn? Ik vind de pijn echt extreem. Dat ik denk dat als dit spruw is dan kan een zalfje die pijn toch niet weghalen?
    En hoe kan het dan, dat als spruw zo besmettelijk is, dat mijn rechter borst geen enkel probleem heeft.

Overigens kolf ik ook maar 60 cc links (tegenover de 180 cc rechts).

Ik word gewoon echt verdrietig hiervan, ben nu al 6 weken aan het tobben met mijn linkerborst.

Heb al verschillende keren de lactatiekundige gemailt, maar elke keer word het weer wat minder en dan maak ik maar geen afspraak. Misschien toch maar doen, want ik word echt helemaal moedeloos. Wil ZO graag borstvoeding geven en doe het ook graag, maar dit is gewoon echt niet leuk.

Loop nu de hele tijd met pijn.
    Sorry voor mijn lange verhaal. Hoop dat iemand een idee heeft wat het is. En evt. tips heeft. *zucht*

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Toch de lactasietkundige bellen voor een afspraak.suc6 want pijnlijke tepels zijn echt niet fijn.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Syndroom van Raynaud?
    Had dit ook en de pijn was heel erg, anders als de spruw.
    Tepel vaak wit of blauwig, soms uren na de voeding...
    Ben vit b6 gaan slikken, tepels na voeden zo snel mogelijk warm inpakken,niet aan de lucht laten drogen....google maar eens of dit er op lijkt.

Deel Deze Pagina