Hoe afhankelijk ben jij van je partner?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik zou het niet afhankelijk noemen, we hebben samen besloten dat ik thuis blijf, en zijn inkomen is ook mijn inkomen.
    En scheiden...wij gaan niet scheiden ;) ook al weet je het nooit, maar toch voelen we allebei die zekerheid dat we bij elkaar blijven.
    Dus ik maak me daar echt 0,0 zorgen over.

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Financieel ben ik volkomen onafhankelijk maar we delen alles maar emotioneel voel ik me heel afhankelijk! En dat vind ik prima. Ik zou niet weten wat ik zonder hem zou doen! :)

3. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Wel een interessant topic, dit.. Ik had er eigenlijk helemaal niet zo over nagedacht, maar nu ik dat wel heb gedaan.. ik ben bij ons degene die het geld verdient. Mijn vriend is door chronische ziekte afgekeurd en zal waarschijnlijk nooit meer helemaal goed gekeurd gaan worden. Ik ben van plan om straks ong. 4 dagen per week te gaan werken (onderwijs), en mijn vriend is meer thuis dan ik. Het enige waar ik mee zou zitten als mijn vriend me zou willen verlaten is.. hoe kom ik aan oppas als ik aan het werk ben, omdat mijn vriend nu veel bij huis is en die taak meer op zich gaat nemen.

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik ben niet afhankelijk van mijn vriend.
    Sterker nog ik zie hem alleen in de weekenden en tegenwoordig ook op maandag tot na het eten.
    Hij is militair en zit een aardig eindje rijden van ons vandaan op de kazerne.
    Als de kleine in augustus is geboren kan hij maar even van hem/haar genieten want in december gaat hij weet op uitzending.

Al met al moet ik veel dingen alleen doen maar dat geeft ook wel veel vrijheden.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben financieel wel afhankelijk, maar stel dat wij uit elkaar zouden gaan zou ik wel voor mezelf en mijn kindjes kunnen zorgen. Dan moet ik wel meer gaan werken, maar dat is wel te doen.

Ik zie en voel het niet als afhankelijkheid. Ik zorg voor het huishouden en de kinderen en mijn man zorgt voor het geld... (het grootste gedeelte in elk geval) Ik weet van mezelf dat ik voor mezelf kan zorgen als het nodig mocht zijn en dat is voor mij al heel veel waard.

Emotioneel afhankelijk is weer een heel ander verhaal. Ik denk zelfs dat als je dat niet bent van elkaar, wat doe je dan nog in die relatie? (Mijn mening, ik wil er niemand mee voor het hoofd stoten) Ik kan echt niet zonder mijn man, ook al kan ik hem soms wel schieten... :)

6. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

Deel Deze Pagina