Wij zijn er absoluut van afhankelijk en dan nog is het de eindjes bij elkaar knopen om rond te kunnen komen.
Wij krijgen geen toeslagen, alleen KOT. Die hebben we wel nodig voor de kinderopvang, maar zonder zouden we het wel redden, dan moeten ze dus wel van 't kdv af.
ja idd die ook. beate, ik vind dat ook een soort van toeslag, het is toch gewoon extra geld dat je krijgt. Het zal officieel wel niet onder de toeslagen vallen, maar het hoort wel bij dit topic vind ik. Veel mensen gebruiken die ook om het onderhoud van de kinderen te kunnen betalen.
Redelijk afhankelijk. Het is fijn dat het er is, maar zonder zouden we het uiteindelijk ook wel redden. Dan zouden we wel andere keuzes moeten maken soms.
Dat ben ik met je eens. Verschil is natuurlijk wel dat toeslagen inkomensafhankelijk zijn en dat het dus logischer is dat mensen met hogere inkomens makkelijker zonder toeslagen kunnen (en er vaak zelfs geen recht op hebben) en dat kinderbijslag voor iedereen is. Mensen met hoge inkomens zullen over het algemeen ook niet zo afhankelijk zijn van de kinderbijslag.
Wij krijgen geen toeslagen!! We verdienen teveel voor zorgtoeslag ed en we maken geen gebruik van de kinderopvang, dus ook die toeslag niet nodig
Wij krijgen alleen kinderopvangtoeslag. Ik heb gekozen voor: "een beetje afhankelijk we hebben aan het eind van het geld een stukje maand over" Wij zijn niet afhankelijk, maar door die toeslag hoeven we niet elke cent om te draaien. We kunnen A-producten kopen en wat sparen per maand.
Ik denk dat iedereen afhankelijk is van de toeslagen die ze krijgen. Tenminste dat mag ik hopen. Als dit niet zo zou zijn zou je dus zonder kunnen en er dus eigenlijk geen "recht" op hebben.
We krijgen de hypotheekrenteaftrek gedeeltelijk maandelijks en 1x per jaar ook nog een leuk bedrag. Zonder zouden we het ook redden, maar dan zouden we niets meer kunnen sparen. Maar ik zie dit ook niet als een toeslag eigenlijk. Verder ontvangen we ook geen toeslagen. Oh ja, elk jaar 350 euro omdat ik chronisch ziek ben, dat is ook altijd een fijn extraatje!
Hier krijgen we alleen kinderopvangtoeslag. Zonder dit zouden we het wel een stuk minder ruim hebben, dus ik ben blij dat het er is. Anders zou ik toch voor andere vorm van opvang gaan.
er is er eigenlijk geen een waar ik me ech tonder kan vinden. We krijgen alleen kinderopvangtoeslag, nou dat lijkt me wel logisch en hypotheekrenteaftrek en als die weg zou vallen zou het wel krapper worden, maar redden we het nog. Verder krijgen we geen toeslagen. Dus heb toch maar gekozen voor een beetje afhankelijk al dekt dat de lading niet.
in principe niet afhankelijk ik bewaar het voor leuke en extra dingen voor de kinderen. Echter als ik zou werken zou ik KOT wel nodig hebben anders is het niet waard vinden om te gaan werken..
Nu zou het wel lastig zijn om het zonder kOT te stellen (andere toeslagen krijgen we niet), maar volgend jaar heb ik het niet meer nodig. Thijmen gaat dan naar de BSO en dat scheelt echt een pak geld.
Normaal gesproken zou ik kiezen voor een beetje afhankelijk, maar omdat mijn man sinds deze week geen werk meer heeft heb ik gekozen voor helemaal afhankelijk. We hebben nu 1 maand met minder kot gedaan en deze maand krijgen we het helemaal niet en merk nu echt wel dat het erg krap is.