Hoe afkicken van lorazapam

Discussie in 'De lounge' gestart door pnirmal, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi titel zegt het al ik slik al 2 jaar lorazapam en wil eigenlijk daar mee gaan minderen ben al van 2 mg naar 1 mg gegaan ik mag een a twee mg per dag slikken en heb ook themazapan 10mg.

Themazapan lukt wel. Die gebruik ik nu soms. Gisteren avond geen lorazapam genomen en begon met toch te piekeren en uit eindelijk vannacht toch maar een themazapan gebruikt.

Maar hoe zou jij er van af kicken of heb je dat al eens gedaan. En de ontwenningsverschijnselen hoe ging je er mee om of is het idd psychisch die verslaving. Van de lorazapam.?

Dat je er even door heen moet gaan.

Dus vanavond wel een lorazapam nemen en morgen een themazapan.

?

zo iets of gewoon een paar dagen door bijten en dan hopen er van af te zijn??

Sorry voor de taalfouten denk vraag het hier eens. Hoe als je ze het geslikt hebt hoe je dat aan gepakt hebt?

Want vannacht kwam ik in een emotionele achtbaan te recht ( piekeren en het lukte niet om te stoppen)

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Afbouwen in hoeveelheid, wellicht een paar dagen een halve daarna paar dagen een kwart etc.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    ik heb de lorazepam afgebouwd per halve tablet. zat eerst op 3 ,toen naar 2 en toen met een hafje per week eraf.

Ik zou als je helemaal klaar bent bijv afspreken met jezef om een nacht wel en een nacht niet temazepam te gebriken.

Ik voelde me de laatste lorazepam een dag of 4 wel veel meer gespannen en bibberig maar daarna had ik wel weer veel meer energie.

Heb je trouwens wel overlegd met je psychiater of huisarts???
    Niet zo maar zelf gaan rommelen hoor

4. Imensa

Imensa Niet meer actief

Afbouwen. En uiteindelijk zul je toch moeten doorzetten en echt moeten stoppen. Je zult wat ontwenningsverschijnselen gaan krijgen.. daar zul je echt even door heen moeten want het maakt niet uit hoe of de wat krijgen ga je ze.

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met behulp van een arts? Als jij er 1 mist en meteen gaat piekeren, waarom zou je dan af willen bouwen op dit moment? Ik zou het met je arts bespreken of het een goed moment is en zo ja, hoe je het gaat doen. Afbouwschema, vangnet etc.

Succes meid!;)

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou echt even je arts raadplegen meis. Succes en sterkte.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja idd dit bibberig nerveus gespannen zit gewoon te trillen zweten ect heb al gedoucht ect ect maar vond dit een mooie gelegenheid tijdens de vakantie.

Gelukkig kan ik voor de nacht een themazapan nemen vanavond neem ik maar een halfje lora want dit is pfff niet te doen haast.

Pys vind het helemaal niet erg weet zeker omdat het zo verslavend is.
    Denk moet er toch eens aan beginnen recept hou ik toch wel maar dan voor een hele mindere nacht bijvoorbeeld want ik gebruik ze voor het piekeren maar pfff.

8. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hoeveel neem je nu precies? Want je schrijft 1 tot 2 mg per dag?

Neem er de tijd voor. Neem dan eerst een paar weken 1 mg lorazepam per dag. Ga dan over op een halve voor een paar weken. Daarna stop je.
    Een kwart nemen heeft geen zin.
    Je zult wat ontwenning krijgen. Dit zal maar een paar dagen zijn en dan ben je er vanaf. Vaak zit er ook een hoop angst bij voor ontwenning en valt de ontwenning zelf mee.

Heb je temazepam 10 mg of 20? Ga pas stoppen met de temazepam als je helemaal van de lorazepam af bent. Twee dingen tegelijk afbouwen, daar moet je niet aan beginnen.
    Mocht je 20 mg hebben, vraag dan aan je arts of je naar 10 kunt en neem dit een tijdje voordat je stopt.

Bedenk wel dat je ooit begonnen bent met deze medicatie met een reden/oorzaak. Pak dan ook de oorzaak aan op een andere manier nu je met medicatie stopt.

Succes,

Groetjes,
    Een verpleegkundige werkzaam in de verslavingszorg.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik mag een a twee per dag nemen krijg recept voor 30 per maand of als het op is.

Ik ben al een tijdje gestopt met de temazepan maar gebruikt deze soms nog zo als vannacht omdat ik geen lorazapan genomen had.

Ik ben toen al zelf naar de 10 mg gegaan zat eerst op 20 mg.
    Temazepan.

Heb deze medicatie gekregen tijdens mijn ggz opnamen in 2012 om wat tot rust te komen maar zie ik slik het nog helaas. Het helpt wel die ene per dag om zonder piekeren in slaap te vallen daarom gebruikte ik ze. En vannacht kwam het in alle hevigheid terug.

Of omdat ik er bewust aandacht dat ik gestopt ben of idd toch afkick verschijnselen.
    Ik wil stoppen omdat ik zonder die medicatie wil gaan proberen te leven tot 2012 heb nooit medicatie geslikt.

Hier bij slik ik ook valdoxan ( ad) eerst 2 keer 25mg nu al een maand of 3 1 keer 25 mg.

Wil karakter tonen dat ik ook zonder die lorazapam kan leven. Stom gedacht toch?

Deel Deze Pagina