Hoi dames, Ik heb een leuke jongedame hier rondlopen die nu 2 jaar en 1 maand is. Zij drinkt nog voor het slapengaan een klein papflesje melk (120ml) maar ik wil dit haar afleren, zodat ze voor slapen gaan een klein bekertje melk mag drinken. Uit een beker drinken doet ze prima. Zelf vasthouden nog niet. Ik heb zelf geprobeerd om geen flesje te geven, dan was het direct drama en huilen. Heeft iemand ideeën of tips? En p.s. geen negatieve reacties aub en de cybermama uithangen ik vraag alleen om tips.
Sorry, geen ervaring. Dl weigerde de fles zelf op een gegeven moment (te vroeg haha). Misschien een mooiere beker kopen? Iets met roze glitters? Iets voor heeeeele grote meisjes die geen fles meer gebruiken
Je zou de pap in een rietjesbeker kunnen doen, en die dan mettertijd vervangen door een gewone beker. Steeds minder pap tot het alleen nog melk is en dan over naar een beker. Een open beker is nu nog moeilijk voor haar en vlak voor het slapen is dan geen goed moment.
Mijn oudste wou ook best lang haar fles melk, op een duur gewoon uitgelegd dat flessen voor baby's zijn en niet meer gegeven. Verder drink ze wel uit een beker. Krijgt ze al haar drinken in een fles of alleen die pap? Anders eerst overdag overgaan op zelf drinken uit een beker?
Geen idee wat een 'cybermama' is, dus ook geen idee of ik die 'uithang' door wat ik ga schrijven...maar het is bedoeld als tip, dus ik schrijf het maar gewoon. Ik denk dat je er gewoon even door heen moet. Je dochter is gewend een flesje te krijgen en als ze dat fijn vindt, dan zal ze dat echt niet zonder slag of stoot accepteren als ze die niet meer krijgt. Ik zou haar uitleggen dat ze nu ruim 2 is en dat ze de melk daarom voortaan uit een beker (tuitbeker, rietjesbeker, ...?) krijgt. Eventueel samen een mooie beker uitzoeken en dan gewoon doorzetten. Ze zal best een paar dagen proberen toch dat flesje te krijgen, maar op een gegeven moment accepteert ze vast die beker wel (melk uit een beker is beter dan geen melk, lijkt me ) en voor je het weet, weet ze niet beter.
Hier ook laat gestopt met het flesje. Dacht ook dat het moeilijk zou zijn want het was zijn heiligdom Gezegd dat het flesje kapot is, meneer nam het flesje en mikte die de prullenbak in en het was goed
Dochter is nu 3,5 jaar en drinkt 's avonds haar melk uit een tuitbeker. De rest van de dag drinkt ze uit een gewone beker, maar 's avonds in de zetel zie ik dat echt niet zitten. Wij hebben haar destijds ook rond 2 jaar gewoon gezegd dat ze voortaan uit die beker mocht drinken, want dat een papfles voor baby's is. Dat werkte eigenlijk perfect.
Gewoon niet meer geven maar wel met een goede uitleg. Maak er wat leuks van door bijvoorbeeld thee aan te bieden en haar te benaderen als een grote meid. Haar mee laten helpen en zelf het zakje en een grote beker uit te laten kiezen, vaak zijn ze dan zo om.
Hier was de volgorde flesje opvolgmelk, flesje warme melk, bekertje koude melk, niks voor het slapen gaan...denk dat je het met 2 jaar wel wat kan uitleggen (flesje is voor baby's verhaal) en dat het dan een kwestie van doorzetten is, misschien zelf een beker laten uitkiezen om het wat leuker te maken zeg maar.
Ik zou mij er dus helemaal nket druk om maken.mijn 2 en en soms 3 jarige lusten ook nog graag een fles melk drinken verder, alles uit een beker.maar wat de rest zegt gewoon dan niet meer geven een beetje water voor het slapen gaan.dat js even vol houden. En dan wil ze vast nket meer.en een beloning systeem stickers plakken. Maar las ze zo wel goed gaat slapen zou ik het zo laten.
Gewoon niet meer geven? Ze is oud genoeg om te begrijpen dat een flesje voor baby's is en zij dus gewoon uit een beker kan drinken. Zou haar drama dan ook bestraffen, want is nergens voor nodig.
Hier dronk ze elke avond nog een fles warme melk voordat ze naar bed ging (200ml). Vlak voor haar derde jaar is ze hier mee gestopt, zelf. Ze wilde nog wel melk, en dat krijgt ze nog elke avond, maar dan uit haar 'Frozen' beker. Misschien samen met haar een mooie beker uitkiezen?
Mja ik denk wat Boommm zegt. Zoon drinkt hier zoiezo uit een beker. Voor de nacht krijgt hij een klein flesje met alleen water, voor als hij echt dorst heeft. Als volwassene kun je tenslotte uit bed als je een keer dorst hebt en hij nog niet. Maar hij krijgt alleen water. In het begin was dat wel eens drama, jammer dan. Nu vind hij het wel best.
Die van ons drinkt een beetje thee uit een fles 😂😂 Kan prima uit een beker drinken en het is geen kwestie van niet willen maar het is gewoon het riedeltje dat er bij mij is ingeslopen.
Onze tweeling van bijna 2 drinkt 's ochtends nog melk uit een fles en 's avonds voor het slapen gaan. Ik dacht ook dat het tijd was om af te bouwen, maar wij hadden een kindertherapeut die zei dat ik me er niet zo druk om moest maken. Het kwam vanzelf wel en als -vooral 's avonds- nog een fijn 'kroel-momentje' is, dan lekker samen genieten. Overigens kan ik ze nu nog echt niet uitleggen dat flessen voor babies zijn, dat snappen ze niet en als ze het wel snappen hebben ze er geen boodschap aan. Dat wordt geheid strijd en dat doen we hier zeker niet voor het slapen gaan.
Mijn dochter heeft het ook nog tot een paar weken geleden gedaan. Het was voor haar rust/ chill momentje, dus vond ik het ook niet erg. Verder dronk (en drinkt) ze wel gewoon uit een beker. Van de een op de andere dag wilde ze geen fles meer. Nu wilt ze melk uit een beker voor het slapen gaan. Ze is 3 dus net voordat ze 3 werd is ze ermee gestopt. Ik wil niemand beledigen ofzo hoor maar ik begrijp niet zo goed waarom alles altijd volgens een schema moet. Dus ze is 2 en dan is een flesje niet meer toegestaan. Als ze dat toch lekker vind? Ja het is slecht voor haar tanden, maar dat zijn heel veel andere dingen ook.
Onze 3 en 5 jarigen drinken nog graag melk voor het slapen gaan, rijst of havermelk en in een beker met een rietje maar een half jaar geleden dronk zoon nog een fles melk en dochter zelfs met 4,5 nog wel graag. Ik vond het geen punt maar zei wel als de fles kapot gaat krijg je geen nieuwe meer. Dus zodoende. In een bekertje lekker op schoot is ook fijn, je zou de pap eventueel eerst in een rietjes beker kunnen doen?
En als ze het wel snappen, helpt dat ook niet altijd. Hier met 3,5 de fopspeen afgeleerd, hij was kwijt. Zoon wou dat we een nieuwe gingen kopen, dus ik zei "Nee daar ben je nu te groot voor" Nee, ik ben nog klein!