DL is 2,5 jaar een altijd een hele goede eetster geweest. Eet alles en veel, nooit gedoe aan tafel. Zaterdag is ze (eigenlijk voor het eerst) ziek geworden. Hele avond overgeven en zondag nog koorts. Virusje dus. Daarvan is ze nu wel opgeknapt. Enige wat er nu nog is is dat ze niet wil eten. Sinds zaterdagavond eet ze dus bijna niks. Vandaag bijv. 1 Mandarijn, 1/2 banaan en 2 hapjes hamburger. Ze wil wel van alles maar als ze het in haar mond heeft spuugt ze het uit. Ik kan niks geks in haar mond zien, ze zegt soms dat haar buikje zeer doet. Nou heeft ze altijd wel moeite om haar ontlasting kwijt te raken dus dat kan kloppen. Verder is ze qua gedrag zo goed als de oude. Nog wat moe maar verder wel vrolijk, alert, speels ed eigenlijk zoals altijd. Hoe lang kan ik dit nog aankijken? Wil ook niet als een overbezorgde moeder overgekomen maar de eerste keer ziek en het niet willen eten is toch wel even wennen
Als ik ziek ben geweest, duurt het vaak ook wel weer even voordat ik weer echt trek heb (een paar weken vaak). Daarnaast is je dochter natuurlijk ook wel precies in de leeftijd dat de meeste kinderen minder gaan eten/eten gaan weigeren/selectiever worden/enz. Ik zou het gewoon nog even aankijken. Tijdsduur kan ik je niet geven, als het aan de leeftijd ligt, kan het best wel eens 2 jaar duren. Zorg dat ze voldoende drinkt, dat is veel belangrijker, zeker als ze niet lekker is.
Geen zorgen, dit Is normaal! Na een buikgriepje moet het eten weer langzaam op gang komen, zolang ze goed drinkt Is er niks aan de hand. Blijf gewoon aanbieden, ze zal vanzelf weer meer trek krijgen. Kan wel zeker wel twee weken duren voor ze weer helemaal normaal eet, dan zal ze waarschijnlijk een paar dagen bunkeren om het in te halen Ga niet aandringen want dan loop je kans dat het een spelletje wordt, maar bied aan; wil ze niet dan niet.
Dank jullie wel voor de snelle reacties! Drinken doet ze gelukkig prima. Mijn verstand zegt ook wel dat ze vanzelf weer gaat eten en dat ik me geen zorgen hoeft te maken. Eten is bij ons sowieso geen probleem ervan maken. Wil ze eten prima, wil ze niet eten ook prima. Zie op mijn werk en in mijn omgeving zo veel dat het een strijd geworden is en daar komen geen "winnaars" uit... Maar het gevoel zegt nu even wat anders. Het is wennen dat als je meisje altijd alles eet nu kan leven op een stukje fruit. Maar jullie hebben me alweer wat gerustgesteld al hoop ik dat het geen 2 jaar gaat duren NiekeKris
Mijn dochter en ik zelf zijn twee weken terug ook ziek geweest, buikgriep. Wij hadden beide toen we weer op de been waren nog wel een paar dagen wat afkeer van eten (ik in ieder geval n dochter at ook niet echt veel). Lichaam heeft denk ik toch even nodig weer volledig te herstellen.
Hai, is heel normaal hoor. Kan zo een week duren. Hier al veel ervaring mee gehad. Wij hadden laatst de normale (echte) griep en toen heeft ons zoontje 10 (!) dagen niet gegeten. In ieder geval geen ontbijt of avond eten en overdag alleen een beetje fruit of yoghurt. Dat was het dan. Ik probeer altijd wel veel te laten drinken, en dingen zoals knijpfruit te geven. Vaak lukt dat wel. Drinken is inderdaad het belangrijkste. Veel beterschap,
Hoi Koeki! Mijn zoontje is ook ziek geweest en nu eet hij ook haast niets meer de afgelopen dagen. Ik ga er ook maar vanuit dat het tijdelijk is. Hij eet zowiezo al driekwart jaar geen fatsoenlijk avondeten meer
Mijn dochter is net sinds afgelopen weekend beter van een week goed ziek geweest van ontstoken oogjes en 40 graden koorts. Ze is sinds vanmiddag toen ze uit de psz kwam in gaan halen met eten, hele dag honger zeg tot vanavond aan toe! Volkomen normaal het komt wel weer. Merk wel dat ze is afgevallen haar spijkerrokje valt ineens van haar kontje af en is te wijd geworden haha.
Fijn al de herkenning! Geen er maar vanuit dat er binnen een paar dagen weer gegeten gaat worden. Buikgriep heerst geloof ik ook! Theezeefje; die van jou ook al ziek geweest? Hopelijk gaat hij gauw weer goed eten!