Overdag weinig drinken 's nachts inhalen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elin78, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mijn zoontje van 6,5 maand heeft over dag weinig eetlust. De voedingen die hij overdag krijgt, krijg ik er gewoon niet in. Na 80-100 cc heeft hij genoeg en hij wordt ook echt boos als ik aandring.
    Gevolg is dat hij 's avonds barst van de honger. Voordat hij naar bed gaat om 7 uur klokt hij 240 cc weg, om tien uur weer en als ik pech heb komt hij 's nachts ook nog een of twee keer.
    Op zich vind ik het niet erg om een nachtvoeding te geven, maar ik heb het gevoel dat hij qua eten een beetje een omgekeerd ritme heeft. Iemand tips om dit te veranderen en toch te zorgen dat hij overdag wat meer eet / drinkt.

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Geef je hem 's nachts dan ook gewoon zijn voeding als hij honger heeft en hoeveel geef je dan? Als dat zo is, probeer dan de nachtvoedingen te verminderen. Maak wel 200cc klaar maar met minder schepjes, als je dat langzaam afbouwt zou het na enkele weken beter moeten gaan en leert hij te eten op de tijden die jij wilt. Hier ook een heel lastige drinker, onze dochter is bijna 6,5 maand en drinkt 2 flessen van 120/4, 2 van 150/5 en 1 potje fruit en 1 potje groenten, dat is alles. Het eten eet ze helemaal op, de flessen gaan zelden leeg...Ze slaapt wel door van 20-8u dus dat ze heeft er blijkbaar genoeg aan. Succes!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Is het misschien een idee om hem overdag meerdere kleine flessen te geven? Even tijdelijk naar 7 of 8 kleine voedingen?

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb ook overwogen om hem dan maar 7 keer 100 te geven, maar ben ook weer bang dat hij daar aan went! En ik was juist zo blij dat ik eindelijk wat minder voedingen had, want in het begin gaf ik bv en hij dronk maandenlang elke 2 uur.

Overdag lijkt hij het ook veel te druk te hebben met alles wat er om hem heen gebeurt en met spelen en ontdekken. Ik probeer wel de fles te geven op een rustige plek en dat gaat het iets beter, maar het blijft aanklooien.

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Eet hij wel goed groente en fruit?? Want als hij goed van een lepeltje eet zou je bijvoorbeeld 's ochtends ook een keer pap kunnen geven.
    nathan is ook heel snel afgeleid bij zijn fles. Pap gaat meestal veel beter..
    Je zoontje krijgt neem ik aan opvolgmelk, daar hebben ze nog maar 500 ml van nodig.. Dus aan 2 goede flessen en 1 kleine heb je eigenlijk al wel genoeg.
    Dan moet je kleintje natuurlijk daarbij nog wel groente en fruit eten..

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    7 voedingen lijkt me inderdaad wel erg veel hoor met 6,5 maand:$
    Ben je al lang gestopt met bv?? want het kan natuurlijk ook zijn dat hij gewoon gewend is om vaak, kleine beetjes te drinken...

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Elin: geef je BV of FV?
    Hier had ik hetzelfde, Thirza kwam/komt 's nachts zelfs meerdere keren... Afgelopen week dacht ik: OK, dan maar de hele dag eten, maar 's nachts moet het afgelopen zijn! En dus ben ik het zo gaan doen dat ik gewoon 150 gram fruit en 150 gram groente aanbied overdag, maar dan op een paar momenten.
    Ik begin nu 's ochtends gelijk met de fruithap en tussen de middag krijgt ze dan wat er 's ochtends overbleef, plus dan nog een boterham en BV na. Voor de groente houd ik dan even een pauze, dus na het middageten+BV krijgt ze eerst nog een keer gewoon BV en dan bied ik de groente aan, (als ik dat eerder doe, zit ze blijkbaar nog erg vol van de fruit en het brood en eet ze bijna niets van de groente).
    Als ze niet wil, dan niet: ik ga niet proppen tegen heug en meug, dan kom je alleen maar in een negatieve spiraal.
    Vooralsnog lijkt de aanpak van kleine beetjes tegelijk te werken: ze heeft van het weekend 2 nachten slechts 1 voeding gevraagd, (en 1 keer wakker zonder te willen drinken), en afgelopen nacht heeft ze doorgeslapen van half 11 tot 5!
    Oja, 's avonds rond etenstijd pakt ze, nadat ze rond 4-5 de groente heeft gehad, om 6 en om 7 uur nog een keer BV. Misschien dat dat bij jullie ook werkt, om twee kleine voedingen aan te bieden, ipv 1 grote?

Even in schema onze dag van nu ongeveer:
    04.00-05.00 nachtvoeding
    07.00 wakker
    08.00-08.30 fruithap (ong. 100-120 gram) met BV na
    9.00 slapen
    11.00 wakker
    12.00 fruithap(30-50 gram), 1/2 boterham en BV na
    13.00 slapen
    15.00 wakker
    15.30 BV
    16.30-17.00 groentehap (120 gram ongeveer)
    18.00 groentehap en BV na
    19.00 BV en slapen
    22.00 BV

Succes!

Deel Deze Pagina