hoe afscheid nemen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mj24, 26 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik was benieuwd hoe jullie afscheid nemen op het kdv. is het 2 minuten of nog even meespelen? ik breng mijn kinderen vaak als een van de eerste en speel soms nog even mee. maar of dit slim is? en bij het halen? ik heb het idee dat ik altijd erg veel vraag aan de leidsters en hun tijd claim. doen jullie dit ook, of pakken jullie je kind op en gaan weg.

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi,

toen ik dominique nog naar de creche bracht, en haalde kletste ik altijd nog even met de leidsters, meestal gaf ik dominique wel aan een van de leidsters en kletste dan nog wat met hun, waarna ik haar een kus gaf (dominique natuurlijk he :D ) en dan ook even zwaaien en ging.

Ik heb wel eens gehoord dat je beter niet te lang kan blijven "hangen" maar of dit zo is?

Jette

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik doe vrij kort, ik wil idd hun tijd niet claimen en ik vind het ook duidelijker voor Ymke, anders weet je nooit hoelang het gaat duren van te voren

4. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier ook heel kort.
    Ik pak zijn spulletjes uit en tijdens uitpakken even kletsen met 1 van de leidsters , daarna zet ik hem op de grond of geef ik hem aan 1 van de dames , dikke zoen en dan ga ik.

Bij het halen ongeveer hetzelfde , papa verzamelt de spulletjes vraagt hoe het is gegaan en dan gaan ze gezellig naar huis.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    verplaatst

6. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Bij het brengen vertel ik altijd hoe het met Anouk gaat en klets dan ook nog een beetje. Dit is meer om te zorgen dat Anouk zich op haar gemak voelt en niet begint te brullen als ik wegga. De laatste paar weken is ze nog amper geweest omdat ze steeds ziek was, vandaag heb ik haar weer voor de eerste keer gebracht en toen ik weg ging kreeg ik een kus en zwaaide ze nog even.
    Straks bij het ophalen vraag ik nog even hoe het is gegaan en daarna gaan we ook. Het wegbrengen duurt wel altijd langer dan het halen, maar dat komt volgens mij ook omdat ik er zelf toch nog steeds een beetje moeite mee heb.

Liefs,
    Duveldraakje

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    en tussendoor bellen?

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nee doe ik ook niet. Ik weet dat ze mij bellen als het niet goed gaat, dus geen bericht = goed bericht.

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben meestal een minuut of 5 binnen als ik mijn zoon wegbreng, valt wel mee toch?
    Voor die 500 euro per maand die we per maand aan het kdv betalen, mag ik best wel een minuutje van de leidster haar tijd claimen hoor ;) .

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik bel nooit , zoals hierboven ook al gezegd zij bellen mij als er iets is.

11. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    De eerste 2,5 maand dat hij ging belde ik tussen de middag altijd even. Nu heb ik daar minder/geen behoefte aan, want ik weet dat het gewoon heel goed gaat.

Als ik hem wegbreng blijf ik altijd wel 10 minuutjes hangen. Ook omdat het gezellig is. Na vijf minuten heeft m'n zoontje al geen oog meer voor me:)

Bij het ophalen blijf ik ook altijd eventjes hangen. Ik wil toch weten hoe z'n dag is verlopen en vaak willen ze nog foto's laten zien die ze hebben gemaakt of hebben ze zelf nog wat verhalen.

In het begin werd ook tegen ons gezegd dat ze juist willen dat je niet meteen weggaat. En ik vind het ook voor mezelf belangrijk om een beetje een band op te bouwen met degenen die mijn kind 2 dagen in de week verzorgen.

12. Ik ben ook altijd een van de eerste 's ochtends en dan zet ik Djenno bij de eventuele andere al aanwezige kindjes neer en pak ik ondertussen zijn spulletjes uit. Dan blijf ik meestal nog 5 minuutjes waarin ik de leidster vertel hoe het met hem gaat en of er nog bijzonderheden zijn.
    Daarna geef ik hem een dikke kus en zwaai ik en ga dan weg. Bij het afscheid probeer ik niet te lang te blijven hangen. Kusje, zeggen dat je weggaat en dan ook daadwerkelijk weggaan. Zo is het ons geleerd door het KDV.

's middags houdt ik het altijd erg kort omdat ik Djenno altijd precies in de lunchpauze van de leidsters kom halen. Meestal vertellen ze uit zichzelf altijd hoe het is geweest met hem en dan ga ik gelijk weg zodat ze rustig verder kunnen eten.

13. Ik ben meestal met een minuut of 3 wel weg 's ochtends. Jelle aan 1 van de leidsters geven, als er bijzonderheden zijn meld ik die even, zwaaien of kusje (niet dat Jelle belangstelling heeft :p Hij is er ook nog wat te jong voor), en dan ga ik.
    Bij het ophalen ben ik wat langer binnen. Even vragen hoe het gegaan is die dag, de leidster vertelt vaak of ie goed geslapen heeft of niet, dat soort dingen.
    Natuurlijk heb ik bij het ophalen ook meer tijd, 's ochtends moet ik toch ook weer door naar mijn werk. En 's ochtends is er van de 2 babygroepen nog maar eentje open; Jelle begint altijd de dag op de andere groep. Dus ik zie dan ook niet zijn eigen leidsters, 's avonds wel.

14. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Geloof me, dat geld gaat niet naar de leidster hoor ;)
    Ik snap best dat ouders het veel geld vinden maar dat geld gaat echt niet alleen maar naar de leidster (terwijl zij wel vaak de dupe zijn van de prijsverhogingen, b.v. klagende ouders)

On topic:

Afscheid: ligt eraan of het kind makkelijk afscheid neemt. Als dit elke keer moeilijk gaat dan is een snel afscheid aan te raden maar als er niets aan de hand is kan je gerust even blijven "spelen".

Ophalen: natuurlijk mag je even tijd van de leidster claimen! Je moet toch weten wat er is gebeurd op deze dag! Gewoon doen! En dan niet een half uur blijven hangen maar gewoon een minuut of 10!

Deel Deze Pagina