Hoe afval scheiden in je keuken?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 27 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij hebben een prullenbak in de keuken met 2 vakjes: 1 voor plastic en 1 voor restafval.
    GFT verzamelen we in een bakje en dat gaat direct in de container. Papier gaat vaak ook direct in de container. Wij hebben 4 containers om afval te scheiden.

2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Wij hebben een pedaalemmer met 3 bakken erin. In 1 gaat gft, 1 voor plastic en 1 voor rest. In de trapkast staat een zak voor oud papier.
    De gft en rest legen we regelmatig in de kliko' s. Plastic en papier nu nog naar verzamelpunt. Hopelijk snel een kliko voor papier binnen...

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Wij hebben een prullenbak voor plastic, een bakje op het aanrecht voor gft en glas en papier gooi ik (bijna) elke dag weg.
    Restafval dagelijks in de bak

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik weet echt niet waar ik alles moet laten. Heb 1 prullenbak. En verder echt geen plek

5. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Restafval en plastic een vuilnisbak in de bijkeuken. Een emmer in de vensterbank voor gft en de luiers (dat mag bij ons, heel erg blij mee).
    Een krattenrek voor papier, statiegeld en glas.
    In de dressoirkast een bakje voor de batterijen.
    Verder nog een bakje voor plastic doppen voor de kngf (inzamelpunt op werk).
    Kca gelijk in de rode kca-bak.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik scheid al jaren zo goed mogelijk het afval, mijn partner is er helaas een stuk lakser in :confused:
    We wonen in Duitsland en in onze regio hebben we geen containers bij huis. Alles gaat hier nog ouwerwets in zakken. PMD is gratis. Restafval betalen we per afvalzak voor. Voor de grote 50 liter zakken is het 90 cent en voor de kleinere 30 liter zakken is het 54 cent. De gemeente haalt wekelijks de zakken op.
    Tegenwoordig moeten we ook betalen voor de "oudpapierzakken" wanneer we deze aanbieden aan de gemeente, maar daarvan maken we nooit gebruik. De sportvereniging haalt hier eens per 2 maanden het oud papier op. Gelukkig hebben we daarvoor genoeg opslagruimte.
    Glas staat in twee emmers in de schuur, zodra deze vol zijn, lopen de kids naar de glascontainer aan het einde van de straat.

GFT gaat op de composthoop.

Oh ja, ik heb twee prullenbakken in de keuken staan voor rest en pmd.

Deel Deze Pagina