Oud en nieuw vieren

Discussie in 'De lounge' gestart door Shawarma, 28 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hoi !

Ik heb even een vraagje, ik zit even bij mezelf te denken want ik zit toch een beetje met een schuldgevoel.

Wij vieren eigenlijk altijd oud en nieuw bij mijn ouders thuis. Maar nu ik zwanger ben van ons derde en mijn zoon eigenlijk helemaal niet zo weg is van vuurwerk. Heb ik eigenlijk wel zin om dit jaar thuis te blijven met mijn gezin.

Nu vertelde ik dit mijn moeder en die reageerde er eigenlijk teleurgesteld op.
    En het eigenlijk maar raar vind dat ik het dit jaar thuis wil "vieren".

Maar goed nu zit ik wel met een schuldgevoel en denk ik zou ik dan toch maar...
    ik vind er eerlijk gezegd niet zoveel aan meer allemaal aan heel dat oud en nieuw gebeuren..

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
    Tips zijn welkom!

Citroentje93 vindt dit leuk.
  2. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Als je moeder het gewend is dat je het iedere jaar bij haar viert dan is het vrij normaal dat ze zo reageert. Ik zou gewoon doen waar jij je goed bij voelt, misschien kan jij je ouders bij jou uitnodigen als je daar de behoefte aan hebt.. Zo niet, ook goed! Het zal even wennen zijn voor je ouders, maar naarmate tijd zullen zij het wel begrijpen.

MaMa vindt dit leuk.
  3. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Ik heb dit jaar precies hetzelfde..maar dan schoonouders. We zijn al jaren iedere x daar met oud en nieuw en dit jaar wil ik eigenlijk niet meer hahaha maar weet niet of ze het gaan begrijpen hoop het wel.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik wil het al jaaaaren thuis vieren ivm met de honden, en het was altijd dat ik alsnog "moest" komen.

Vorig jaar was ik 37.5 week zwanger en weigerde ik, ze kwamen bij ons. Echt héérlijk! Dit jaar blijven we weer thuis omdat wij niet gaan sjouwen met onze zoon. En komen ze weer bij ons.

Ik zei net nog tegen mn man, ik ben zo blij dat ik nu eindelijk een goed excuus heb :D haha.

Ik zou het gewoon aangeven waarom je niet wilt, en het daar bij houden. Ze mag het best jammer vinden, alleen die beslissing is aan jou. Dus, poot stijf houden, daarna zul je trots op jezelf zijn dat je voor jezelf koos.

5. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik kan me voorstellen dat ze teleurgesteld is, omdat zij er waarschijnlijk wel zin in had om het samen te vieren. Maar je moet niet gaan om haar tevreden te stellen. Als jij dit keer liever thuis blijft, prima toch? Zeker doen.

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Nodig ze bij jullie thuis uit.
    Ook leuk toch.

Wij wisselen het altijd beetje af. Ene keer bij ons andere keer bij iemand anders.

7. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik heb ook aangegeven dat ze anders naar ons toe kunnen komen dit jaar.
    Maar goed dat zag ze niet zitten om van huis te gaan. Ik zei dat ik dat gevoel dus ook had en ook lekker eens thuis wilde blijven. Het zal even wennen zijn denk ik. En mijn moeder weet heel goed dat ik snel een schuldgevoel over dit soort dingen krijg, maar dit jaar heb ik gewoon echt geen zin. Heb ook aangegeven om haar eventueel te halen en te brengen( ze woont 10 min van me af) maar dat wilt ze ook niet. Dan weet ik het ook niet meer o_O

8. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ik snap heel goed dat je liever thuis wilt blijven maar snap haar reactie heel goed. Zou het zelf heel erg rot vinden als ik 3 dagen vantevoren te horen krijg dat mijn mede oudejaarsvierders liever thuis blijven dan op mijn “feestje” te komen. Nu is het natuurlijk wel erg laat om nog te kijken of andere vrienden/kennissen/familieleden bij jou willen komen.

MaMa vindt dit leuk.
  9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Begrijpelijk dat ze het jammer vindt.
    Maar vind dat je zelf mag bepalen wat je met de feestdagen gaat doen. Anders is het ook zo'n verplichting.
    Jammer dat ze niet naar jou wilt komen. Maar je hebt het iig aangeboden!

Wij hebben ook een paar jaar oud&nieuw gevierd met schoonouders.
    Maar op gegeven moment wilde we het een keer met vrienden doen.
    Was ook even een teleurstelling bij ze. Mrja, vind het ook leuk om het eens met iemand anders te vieren. :)

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Het gevoel van jouw moeder snap ik wel, mogelijk als je haar wat eerder deze boodschap had gebracht dat ze minder teleurgesteld zou zijn.

Desondanks vind ik dat iedereen het moet vieren zoals die wil. Zeker nu je zwanger bent snap ik best dat je ook eens lekker thuis wil zijn.

Wij hebben het jaren bij een oom en tante van m'n man gevierd, maar nu vieren we het sinds 3 jaar weer lekker thuis. Dit jaar is het 1e jaar dat we echt met z'n 3e zijn ipv familie of vrienden erbij.

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik snap dat je graag een keertje thuis wilt blijven, alleen is het misschien een beetje last moment naar jouw moeder toe.
    Jammer dat jouw moeder niet naar jou wil komen, vooral niet omdat ze zo dichtbij woont... ik had gedacht nou prima neem ik het eten wat ik al heb gehaald gewoon lekker mee en kom bij jou.

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik ben ook het liefst thuis met o&n en gewoon op tijd naar bed enzo. Het is mijn feestje niet in ieder geval. Misschien kun je anders met je ouders afspreken dat je er die avond wel heen gaat (of zij naar jou komen) en dan op tijd weer naar huis, zo 22u ofzo.

13. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Als je dat niet wilt moet je het gewoon lekker thuis vieren.
    Wij vieren het normaal met mijn hele familie, maar dit jaar zouden we naar vrienden gaan. Kregen we ook gister van te horen dat het niet door ging.
    Vieren het dus dit jaar met ons eigen. Nu al totaal geen zin in. Het lijkt me zo gigantisch saai. Maar we gaan het zien

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik begrijp je moeder ook wel dat ze teleurgesteld is en ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen hihi
    Anders doe je het dit jaar nog in deze traditie en begin je volgend jaar met een andere traditie?
    Kan het ieder geval even landen.
    Wij vieren dit jaar voor de derde keer op rij oud en nieuw gewoon thuis met ons eigen gezin en bevalt me erg goed.
    De oudste kinderen willen ook niet meer weg want gaan zelf met vrienden om 12 uur naar buiten en ik was het sjouwen met kinderen in het holst van de nacht ook beu.
    Volgend jaar is er ook een hond in huis dus dan nog meer reden om thuis te blijven.
    Ik vond oud en nieuw vroeger heel leuk maar ik vind het ook niet meer zo leuk als dat ik het destijds vond.
    Ben blij als ik mijn bed in kan rollen ;)

15. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier nog niks afgesproken met oud en nieuw
    Zien het wel wie er komen , het is in ieder geval thuis

16. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Dit idd. Ik begrijp de teleurstelling van je moeder als ze er van uit was gegaan dat het weer gezamenlijk gevierd zou worden, maar als jij het dit keer met welke reden dan ook thuis viert dan is dat jullie goed recht. Zou er gewoon nog eens met haar over praten als haar teleurstelling wat gezakt is, zodat ze jouw beweegredenen begrijpt en dan lijkt het me dat ze het je echt niet kwalijk neemt. Je kan nog wellicht er aan denken om je ouders bij jullie thuis uit te nodigen? Zit je lekker in je vertrouwde omgeving, maar kunnen jullie het toch gezamenlijk vieren.

17. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Dank voor jullie reacties.
    Ik zal er vandaag nog even met haar over praten. Vooral omdat ze er vanuit ging dat we het dit jaar bij haar gingen vieren is het denk ik teleurstellend voor haar. Misschien was het handiger geweest als ik het iets eerder had aangekaart. Maar goed, ik hoop dat mijn ouders het dit jaar bij ons willen vieren, dat lijkt me ook erg leuk. En het is weer eens wat anders.

Deel Deze Pagina