Hoe amoxicilline geven aan 2,5 jarige...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Daylinn, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Zoonlief heeft al vele kuurtjes achter de rug, en kreeg het altijd gewoon van een lepel. Vermengen met eten of drinken wordt afgeraden omdat er dan altijd wat AB kan achterblijven in het bakje en dan weet je niet hoeveel hij precies heeft binnengekregen, en de dosering luistert ontzettend nauw bij AB.
    Zoon vindt het trouwens lekker, vraagt om een tweede lepel (die hij natuurlijk niet krijgt), dus hier nooit een probleem om het te geven.

De eerste AB-kuur kreeg hij trouwens via een infuus in zijn arm, hij was toen pas 11 weken oud. Jammere daarvan is dat ze dan opgenomen moeten worden...

2. Skye

Skye Niet meer actief

Hier gewoon met spuitje in haar mond gespoten. Uitgelegd dat het moet omdat ze een beetje ziek is, dat het vast niet lekker smaakt, maar dat het moet van de dokter!! Ze herinnerde me er zelf elke keer aan dat ik het nog moest geven, al vond ze het echt heel smerig.

Maar waarschijnlijk is mijn meisje gewoon heel makkelijk! Heb vorige week voor 10 dagen haar ogen moeten zalven, 3x per dag. Hoewel de dokter aangaf dat je dat echt met zijn tweeen moest doen, omdat het niet prettig is voor je kind, ging zij elke keer al klaar ligen op de bank. Ze vond het idd echt niet leuk, maar liet het wel toe. Uiteraard weer aan haar uitgelegd waarvoor het was en dat het echt nodig was om te doen. Dat uitleggen scheelt hier een hoop in ieder geval

Deel Deze Pagina