Geen antwoord op je vraag maar Heb je een luchtreiniger? Zo niet dan zou ik dat eens overwegen. Mn nicht heeft met luchtreiniger nog nauwelijks last van haar allergie. En misschien andere medicatie? Stofzuig je dagelijks met speciale stofzuigerzakken? Speciaal beddengoed enz? Je zegt dat hij ook allergisch is voor huisstofmijt dus dat betekend dat de allergie niet perse van poes af hoeft te komen... Evt poes een week naar een pension doen en kijken of z'n allergie minder wordt. In de tussentijd niet ineens extreem schoon gaan maken want dan weet je nog niet of het aan poes ligt of aan huisstofmijt in huis.... Ik zou persoonlijk nog wat dingen proberen voordat je poes weg doet. Ze is 15. Gemiddeld zal ze nog max 5 jaar leven... Hier goede ervaringen met luchtreiniger van rolfstone. Filter moet elke 6 tot 8 maanden vervangen worden a 24 euro. Echt een super ding.
Verhuisdieren.nl heb ik een goede ervaring mee. Wij hebben hetzelfde meegemaakt en met pijn in ons hart deze keuze moeten maken. Via deze site hebben we een soort sollicitatie/match ronde gehouden. De eerste mensen die langskwamen voelden meteen zo goed! We zijn toen ook een keer bij hen thuis gaan kijken. Nooit spijt van gehad om onze beestjes naar hen te doen, ondanks het een verdrietig iets is natuurlijk.
Wij hebben onze hond via marktplaats. Erwas een hele selectieprocedure en voor beide partijen was dat bijzonder prettig! Eerst een kort bericht, Dan een langer berichten waarin we vragen beantwoordden. Toen een video gesprek En toen kennismaken waarna een logeerweek volgde De eerste weken veel contact en terugkoppeling en nu nog af en toe. Dus dat kan een optie zijn?
Sorry voor de radiostilte maar flink nagedacht hier We gaan toch proberen haar te houden! Bedankt voor jullie reacties in ieder geval
Wij vonden voor onze poes die heel lief was maar niet met kleine kinderen kon hele fijne nieuwe baasjes via verhuisdieren.nl. Ze viel ons zoontje van toen 2 jaar aan, plaste in zijn kinderwagen en bed. Toen we hoorden dat we een tweeling kregen hebben we meteen de zoektocht naar een nieuw huis gestart, die stress van nog 2 kruipende koters zou ze niet aankunnen. We hadden toen een bovenwoning zonder buiten. Ze is nu bij een gezin die een kind van 7 jaar hadden en een huis met 3 verdiepingen en tuin. Ze was daar binnen een week helemaal op haar plek en heeft daar een super fijn leven. Wij hebben haar toen op verhuisdieren.nl gezet, en over en weer gemaild en een afspraak bij ons thuis gemaakt. Ze was meteen heel sociaal en ging bij hen op schoot liggen. De keer erop gingen we met haar naar hun huis. Omdat ze ook daar helemaal relaxed was besloten we haar daar meteen te laten, en hebben we haar spullen gebracht. Echt heel fijne ervaring.
Ik weet niet of je bekend met de site kittentekoop.nl ? Hier kun je, je huisdier dmv een advertentie aanbieden als herplaatsing. Zo heb ik ook een nieuw mandje gevonden voor mijn kater. Het moet trouwens wel een ras kat zijn bedenk ik me nu.
wij hadden een kat. Een schat van een beest. tot dochter werd geboren en hij ontzettend jaloers werd (vermoeden we) want hij veranderde van een zindelijke kat in een kat die in huis ging plassen en alleen op spullen van mijn dochter. Heeft toen handen vol geld gekost want iets wat is onder geplast door een kat kun je niet wassen dat moet de prullenbak in. Het was veel maar wat ik me het meest herinner zijn 2 dure boxkleden van baby’s only. 3 wipstoeltjes. 1 jasje die op de grond was gevallen van de kapstok. En 2 bugaboo kinderwagens. Toen het plassen begon zijn we direct naar de dierenarts gegaan om al het lichamelijke uit te sluiten. Al waren we al bang dat dat het niet was omdat het alleen op spullen van dochter gebeurde. Met zijn blaas en nieren was niets mis. Hij heeft hormoon injecties gehad (was al lang daarvoor gecastreerd). We hebben geurtjes in het stopcontact gehad om het plassen tegen te gaan. Andere medicatie geprobeerd en andere voeding. We hebben zelfs een katten gedragsdeskundige erbij gehad en die bevestigde onze angst. Het was venijn naar dochter (en indirect ons toe) hij was jaloers. Met de handvaten van de coach werd het ook niet beter. Na de 2e bugaboo kinderwagen die bij het grof vuil kwam was de maat voor ons vol. Had inmiddels zeker €3000 aan baby spullen gekost die we weg moesten gooien en vervangen. Toen overwogen hem naar een asiel te brengen. Maar ik was zo bang dat als hij bij nieuwe mensen zou gaan plassen ze hem dan misschien pijn zouden gaan doen. Toen met de dierenarts besproken of ze hem wilde laten inslapen. Dat leek mij beter dan voor hem van asiel naar huis naar asiel enz te gaan als hij elders ook weer zou gaan plassen met mijn grootste angst dat hij misschien nog mishandeld zou gaan worden. Dit deed de dierenarts niet, hoewel ze me echt begreep. Uiteindelijk hem op marktplaats gezet, gratis met de vermelding dat we op zoek waren naar een goed gezin, met het eerlijke verhaal erbij waarom hij weg moest uit ons gezin. Een paar dagen later met een gezin uit Brabant in contact gekomen die aan een bos woonden (hij is een echte jager en hield van buiten zijn) en die kinderen hadden van zoon zijn leeftijd. Hij was gek met mijn zoon en kon daarmee uren kroelen. Ik had er een goed gevoel bij. dus die zijn bij ons kennis komen maken en wij zijn daar op bezoek gegaan om te kijken of het goed voelde. Na die bezoeken zijn we hem gaan wegbrengen naar zijn nieuwe gezin. Ik heb de eerste 3 jaar nog elke paar maanden foto’s gekregen hoe fijn hij het daar had. Hij heeft daar nooit meer geplast buiten de kattenbak om en heeft ons nooit gemist zover ze konden peilen. Hij vond het heerlijk om overdag te jagen in het bos en kwam regelmatig thuis met muizen, ratten en volgens om eind van de middag en avond heerlijk met de kinderen te spelen en te knuffelen. Ik heb hem vooral in het begin vreselijk gemist maar ben blij dat ik het op deze manier gedaan heb en niet via een asiel omdat ik nu wist dat hij goed terecht is gekomen. Het contact is helaas na een jaar of drie verwaterd. We zouden nog eens langs gaan maar ik wilde het voor het beestje ook niet te verwarrend maken (en voor zoon niet te pijnlijk) voor ons eigen gevoel en emoties.
Niet het mooiste maar weet van mijn vriend met ernstige huisstofmijt allergie dat een leren bang al zoveel verschil maakte met eens toffen bank. En ook dingen als dekbedden en kussens en beddengoed speciaal voor huisstofmijt allergieën.
Vervang de filter van je stofzuiger ook minimaal eens per maand. Anders blaas je die huisstofmijt deeltjes net zo hard weer uit na het stofzuigen. Het beste is om de volgorde om te gooien. Eerst nat afnemen en nat dweilen en daarna pas stofzuigen met een stofzuiger waarvan de filter extreem vaak vervangen word.
Ben je al bij de huisarts geweest hiervoor? Laat hem eens testen op wat hij nog meer heeft. Medicatie via ha werkt beter dan de kruidvat. Ik weet niet of de kat in de slaapkamer komt, die zou ik sowieso weren en alleen nog maar beneden laten.
Sinds we in dit huis wonen, 11 jaar komt poes niet boven. Juist ivm allergie. Bloedprikken gaat hij binnenkort nog eens doen en uitslag longfunctieonderzoek komt ook binnenkort. Maaarrrr klachten zijn weer wat gestabiliseerd lijkt het. Dus misschien combi met bepaalde pollen bv. Bedankt voor mee denken!