6 maanden en nog maar 2 flessen

Discussie in 'Voeding' gestart door lucky, 6 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ons mannetje wil geen derde fles meer. Hij drinkt nu volgens ons schema:
    6.30 210 ml opvolgmelk met 6 schepjes bambix.
    10.30 een heel potje fruithap.
    13.30/14.30 210 ml opvolgmelk. Daar laat hij vaak al van staan.
    17.00 een groentehap. Een danoontje toetje/ Of 90 ml opvolgmelk.
    18.30 kreeg hij altijd nog een fles van 210 ml maar deze wil hij niet meer. Krijgt hij nu nog wel voldoende binnen? Overigens een stukje brood wil hij ook niet. Volgens het cb mocht ik daar mee gaan beginnen. Wanneer ik het geef begint hij braakneiginen te krijgen en terug te geven. Ik stop daar voorlopig maar mee. Hij wil ook geen water drinken uit de fles, wanneer ik de dop van de fles heb drinkt hij wel :rolleyes: iemand een idee? Groetjes lucky.

2. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik ben net naar het CB geweest en Sofie wil de laatste fles nog wel maar drinkt er de helft van op. Die vrouw zei dat ze niet minder moest drinken. Ze ziet nu dus op precies 500 cc en dat is het minimum. Maar ja, als je zoontje niet meer wil drinken houdt het op natuurlijk. Misschien kan je tussendoor nog wat melk geven? Die tip kreeg ik ook op het CB ipv diksap. Dus bijv 2 schepjes opvolgmelk en aanmengen met een fles vol water. Dan krijgt hij toch nog wat extra melk binnen.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij 6 maanden is de minimum 500cc en met 9 maanden 300cc volgens het cb hier. maar goed het gaat om het gemiddelde, als hij niet wil dan houdt het op natuurlijk. kan je het niet aanbieden in een tuitbeker? alicia dronk daar al heel goed uit met 6 maanden. dit is weer wta nieuws en kan je eventueel aanbieden en maar zien wat hij er mee doet.

brood: hiermee kan je het beste beginne met een broodkorstje. hier kan hij wat op zabbelen en leert dan van zelfwat knabbelen. als dit goed gaat eventueel wat stukjes brood soppen in de melk zodat het makkelijk wegspoelt en dan pas beginne met kleine stukjes. kokhalzen is zo goed als normaal en na een tijdje is dat over. ze slikeken het in maar dat gaat niet waardoor het weer omhoog komt en dan knabellen ze weer lekker verder. zo leren ze dat kauwen nodig is en voor je het weet eet hij een hele boterham.

succes

Deel Deze Pagina