Dochter heeft koorts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SDonya, 21 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Me dochter heeft bijna nooit koorts maar vandaag dus wel.. Ze wilt niet eten en drinken, ze slaapt de hele dag en ze word vaak door een schok wakker en dan zegt ze dat ze valt en huilt ze? Is dat een koorts stuipje? Tempratuur is 39.7.. Ik ga haar zo een zetpil geven en even met haar buiten wandelen terwijl ze in de buggy ligt. Vanaf wanneer raden jullie aan om de huisartsenpost te bellen?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik zou me niet direct zorgen maken, wel inderdaad lekker een zetpilletje geven en proberen kleine beetjes drinken aan te bieden, en wat vaker, Mocht de temperatuur nou een paar dagen oplopen tot 40 graden dan zou ik daarna toch even de ha raadplegen ook als ze niet drinkt en droge luiers krijgt..i.v.m uitdroging

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

ik zou ook niet direct de hap bellen, maar wel de temperatuur goed in de gaten houden. Aangezien ze slaapt zou ik er ook niet gelijk voor kiezen om een paracetamol te geven. Als je dit wel doet, moet je er voor zorgen dat je deze frequent geeft, zodat de temperatuur gelijkblijvend is.

Ondanks dat ze niet wil, probeer haar wel te laten drinken. Desnoods alleen wat ze superlekker vind. Vocht is wel heel erg belangrijk.

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    je moet zelf denkt ik vooral in schatten hoe ziek je haar vind. Als ze echt veel suffer is dan anders bv zou ik toch even contact opnemen.
    Of gewoon als je het niet vertrouwd.
    Drinken is wel belangrijk als ze koorts heeft. Desnoods een waterijsje ?
    zetpil zou ik alleen geven als je denkt dat ze echt pijn heeft en dan i.d. wel consequent blijven geven om temp schommelingen te voorkomen.

Beterschap met haar !

5. tuc

tuc Niet meer actief

Als het steeds bij een klein schokje blijft hoef je nog niet zo'n zorgen te maken. Is ws een soort rilling van de koorts waardoor ze wakker wordt en huilt. Bij een koortsstuip houdt dit even constant aan.

koel haar lekker af met washandjes op het voorhoofd en nu gewoon om de 4-6 uur een pcm..dan voelt ze zich wat beter. Na 3 dagen zulke hoge koorts wel even de ha bellen.

En onthoudt boven alles: moedergevoel is het beste!! Dus als jij om wat voor reden dan ook het niet vertrouwt, dan bellen!!

6. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Als je het niet vertrouwd, dan altijd je moeder gevoel volgen, en eventueel de huisartsenpost bellen. Zeker bij kindjes.
    Maar ik denk dat er wat heerst of zo, want hier had dochterlief van de week ook 3 dagen lang 39.2 en het zakte enkel wat met een zetpil. Ze at niet, en wilde enkel af en toe wat drinken. Veder zag ze er niet ziek uit. Ik gaf haar enkel de middag en de avond voor het slapen gaan een zetpil, want koorts is niet altijd verkeerd.
    Na 3 dagen zakte de koorts weer.
    Maar nogmaals, bij kindjes altijd je eigen gevoel volgen, en beter voor niks bellen met de huisartsenpost, dan een keer te weinig.

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Aangezien de koorts opliep en ze niet meer wilde opstaan heb ik bij 40 graden toch even de huisartsenpost gebeld.. Hun zeiden dat ik een zetpil moest geven en verder moest aankijken dus we hebben het advies weet opgevolgd :) ze ligt nu lekker te slapen alhoewel ze wel echt warm blijft. Hopelijk is ze snel beter!

Bedankt voor het meedenken! :)

8. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even deken van haar af en laten drinken.

Koort is op zich niet eng, het heeft een functie.

Is ze ook verkouden, waar heeft ze last van?

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ze is niet verkouden maar wel heel erg benauwd.. Haar amandelen zijn opgezet maar de dokter vind het niet erg genoeg om haar door te verwijzen... Ik denk dat het hier wel mee te maken kan hebben...

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Flinke verkoudheid dus, keelontsteking misschien?

Ik zou alleen een zetpil geven als de situatie ondraaglijk is voor haar.
    Zolang ze er zelf weinig last van heeft, zou ik de koorts zijn werk laten doen: de ontsteking bestrijden.

Zorg wel dat ze drinkt, dat is misschien pijnlijk, maar haal anders ijsjes.;)

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Vandaag moesten we bij de huisartsenpost langskomen aangezien de koorts weer was gestegen naar 41 graden.. Haar amandelen zijn heel erg dik, ze is kortademig en maakt rare geluiden tijdens het ademen.. We hebben antibiotica gekregen en moeten dit nu 5 dagen geven.. Als het dan niet over is dan moeten we weer langskomen.. Pff vind dat ze zo streng zijn geworden over die amandelen knippen.. Dochter snurkt en slikt al heel lang heel luid, is veel benauwd en de amandelen zijn vaak opgezet maar elke keer horen we dat het niet dik genoeg is :(

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Zou ook niet zo happig zijn op het knippen van amandelen hoor...... Doen ze inmiddels gelukkig alleen als het echt nodig is, heeft kennelijk ook genoeg nadelen.
    Fijn dat je AB-kuur hebt gekregen, hopelijk knapt ze snel op. Zou met een kuur wel binnen 48 uur moeten zijn namelijk.
    Er gaat echt iets rond, hier ook beide kindjes ziek met flinke koorts en inderdaad erg benauwd. Het is wat met die kleintjes! Beterschap!

13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    He wat zielig. Beterschap gewenst!

14. misa

misa Niet meer actief

Koorts is niet zo erg. Het heeft een functie en dus soms noodzakelijk. Je kunt je kindje veel laten drinken en op gezette tijden een zetpil geven. Beter regelmatig blijven doen dan zo nu en dan eens een keer eentje. Want dan kan de temperatuur makkelijk dalen en snel weer stijgen.

Dat wat je kindje doet is geen koortsstuip maar w.s. heftig dromen of onrustig slapen door het ziek zijn. Een koortsstuip is wel wat anders.

Ik zou de huisarts bellen als op of na dag 3 de koorts niet lijkt te dalen. Of als je de 41 behaalt..

15. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees nou even wat ts schrijft!;)

Deel Deze Pagina