Hoe anoniem ben jij ?

Discussie in 'De lounge' gestart door WenT, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmm heb eens zitten zoeken via google, vind een hoop mensen met dezelfde voornaam&achternaam, maar mijzelf kan ik niet vinden.

Hier op het forum ben ik volgens mij redelijk annoniem, althans voornamen zijn wel bekend van ons hele gezinnetje. Maar bijv woonplaats of achternaam niet. Foto's heb ik tot nu toe denk ik een keer of 5 geplaatst en ook na een dagje weer verwijderd. Vind het eigenlijk wel prima zo, al kunnen er natuurlijk ook gewoon mensen zijn die weten wie ik ben door de combi van onze namen die ik hier dus wel gewoon gebruik.

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik ben helemaal niet anoniem het geluk is wel weer dat er meerdere op forums zijn met de naam mamabeer dat is dan wel weer handig. Ik ben overal te vinden hyves twitter forums youtube schoolbank.

3. 4days

4days Niet meer actief

Ik ben hier op t forum niet anoniem, dus als iemand mij hier echt gaat zoeken vinden ze me. ;) Maar ik zet hier el geen dingen op waarvan ik echt niet wil dat iedereen ze weet.

En over google, mijn naam (voor en achter) komt zo vaak voor dat ik niet google-baar ben, dus dat is wel weer een voordeel.

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ben gewoon bekend, alleen mijn hyves staat op prive als je geen vriendje bent maar je zal best mijn naam wel terug vinden als je op internet surft ...

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ben redelijk anoniem. Op hyves ben ik alleen te zien voor vrienden. En verder alleen op schoolbank.nl

Had hier eerst eigenlijk ook alles openbaar staan maar heb dat veranderd.

6. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    voor zover ik weet ben ik anoniem hier. (op een paar beste vriendinnen na dan)
    maar als bekenden van mij die mijn verhaal kennen het doorlezen zouden ze wel kunnen weten dat ik het ben.
    maar dat vind ik niet erg. alleen mensen die ik goed ken, weten mijn hele verhaal.
    Alleen de dingen over onze kinderwens en afvallen zet ik wel op mijn anomieme site die onderin mijn handtekening staat maar niet op mijn hyves (staat gesloten voor geen vrienden)..
    op mijn echte naam ben ik dus wel te vinden op hyves, facebook, en een pagina waar ik met mijn tattoo op sta. maar de foto van mijn tattoo is hier niet te vinden, aangezien ik de enige ben die deze tattoo heeft ;) zelf ontworpen, erg groot en met een hele speciale betekenis.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je mij kent, haal je me er hier zo uit.
    Heb niks te verbergen..;)

8. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Mij kun je vinden op Hyves en Linkedin. Mijn Hyves is overigens wel afgeschermd. En uiteraard kijk i wel uit met wat ik op Hyves zet.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Op hyves ben ik alleen onder mijn getrouwde naam te vinden, ik doe ook niet zo heel veel met hyves. Als ik google, krijg ik weinig bijzonders te zien.
    Och, hier zullen mensen die me kennen vast wel herkennen, maakt me niet zoveel uit.
    Op een rashondenforum heb ik gewoon mijn eigen naam. Lekker boeiend hoor, dat soort praatjes zijn alleen leuk als je zelf ook interesse hebt in honden en vooral dat ras.

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik ben totaal niet anoniem. Ik heb m'n hyve wel op 'vriendjes van vriendjes staan' en de hyve van m'n dochter is natuurlijk volledig afgesloten, maar verder wil ik me liever niet verschuilen achter 'n schijnveiligheid. Ik blijf me liever bewust van alles wat ik op 't net plaats... Dingen die ik niet geschikt acht om wereldkundig te maken zal ik niet op 't internet zetten, ook niet op sites die 'afgeschermd' zijn...

Ik weet dat 'n aantal mensen mij bijna ziekelijk volgen, maar daar heb ik minder last van dan zij. En ach, als zij 't nou boeiend vinden te lezen hoe ik m'n zwangerschap heb ervaren of hoe ik over bepaalde kwesties denk of dat ik van breien hou, moeten ze helemaal zelf weten... (Ik zal even naar ze zwaaien trouwens *zwaaizwaai* :D )

11. tulip

tulip Niet meer actief

nou ja wat triest zeg!!! waarom volgen mensen je dan en hoe weet je dat eigenlijk, daar ben ik ook wel benieuwd naar.:D

12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nou, ik heb 'n tijd een weblog en plein public gehad en ik heb een aantal sites en op die plekkies heb ik natuurlijk zo m'n tooltjes geïnstalleerd om te zien hoeveel bezoekers ik krijg en waar ze vandaan komen etc. Het is nooit helemaal waterdicht, maar als ik de hele tijd voor mij bekende IP-adressen tegenkom, meerdere keren per dag, tsja, dan is 't een kwestie van 1+1... Daarbij was google nogal populair bij die IP-adressen (je kon ook achterhalen hoe mensen op de sites kwamen nl), dus ze zullen me hier ook vást wel hebben gevonden... En gezien 't feit dat deze mensen jarenlang meerdere keren per dag loerden en ze dat nu niet meer kunnen (blogje opgedoekt en m'n sites zijn redelijk statisch en dus minder interessant voor 'n die-hard lurker), ga ik er van uit dat ze hier nog wel regelmatig zullen neuzen wat ik nú weer te mekkeren heb.

En zo niet, dan mogen jullie m'n zwaaitjes hebben, haha!

En waarom.. Tsja.. Niet kunnen loslaten, denk ik.. 'k Heb mezelf ook wel eens afgevraagd wat er nou zo boeiend aan is. ;)

13. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoe weet je dit dan? Je kunt toch helemaal niet zien of iemand je berichtjes heeft gelezen?
    En wat is ziekelijk? Ik lees berichtjes van een vriendin van me ook, gewoon omdat ik benieuwd ben naar hoe het met haar gaat, niks ziekelijks aan.

14. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik ben redelijk anoniem. Als ik mezelf Google op mijn voor en achternaam heb ik 1 hit. Voor- en achternaam met aangetrouwde naam levert meer hits op. Op dit forum ben ik (denk ik) anoniem. Maar dat weet ik niet zeker. Ik zie hier meerdere dames die denken dat ze anoniem zijn en hun hele levensverhaal beschrijven, terwijl ik ze herken als mensen uit mijn buurt. En dan hebben ze geeneens namen o.i.d. genoemd. Echt anoniem zal ik hier dus ook niet zijn denk ik.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik google op mijn naam, vind ik alleen websites die te maken hebben met mijn werk. (Heb naast mijn baan ook een eigen site.) Ik ben dus wel redelijk bekend, maar alleen 'professioneel'. Over mijn privéleven zul je niks vinden.

16. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    #36 Mijkeltje, 23 mei 2010
    Laatst bewerkt: 23 mei 2010
    Ik heb het toch helemaal niet over jou? :(

Daarbij heb ik net al uitgelegd dat 't een vermoeden is dat een aantal mensen hier ook wel zullen lezen, aangezien ik bewijzen heb dat ze me elders al continu aan 't volgen waren en nee, dat heeft in dit geval niets met 'n hartverwarmende interesse te maken kan ik je vertellen. Je kunt wat je leest op het net immers ook gebruiken om, ik noem maar wat, uitgebreid te roddelen of kwaad te spreken over iemand.

Daarbij heb ik 't over 'bijna ziekelijk', niet over 'ziekelijk' en ik denk dat je zelf ook wel beseft dat het volgen van een vriendin, vanuit interesse, iets totaal anders is. ;)

17. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    En ik heb helemaal geen zin daar nu één of ander issue van te maken, veel te warm voor, haha!

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Met volledige naam ben ik eigenlijk alleen professioneel op het internet te vinden. Verder let ik altijd op wat ik op het internet plaats, ik ga ervan uit dat hetgeen ik plaats nog honderd jaar te vinden zal zijn en daarom probeer ik na te denken voordat ik reageer. Eveneeens zal ik nooit met mijn naam op een forum gaan staan, en scherm ik ook de namen van mijn familie af, die geef ik ook niet.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Op ZP anoniem, beroepsmatig ook echt wel nodig. Heb wel Facebook en ben professioneel ook wel hier en daar te vinden op internet.

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ mijkeltje: ah jammer, ik heb jouw blogs wel eens gelezen en vond ze erg leuk :)

Ik heb mijn hyves en facebook pagina's wel volledig afgeschermd. Bovendien let ik er de laatste jaren wel meer op wat ik prijsgeef. Dus geen informatie over wanneer ik op vakantie ga, nergens. En ook geen foto's waarvan ik niet wil dat onbekenden (of potentiele werkgevers) ze zien. Maar aan de andere kant doe ik over de rest ook niet zo heel moeilijk. Zolang het maar niet TE makkelijk te vinden is. Mijn blog is bijvoorbeeld alleen te vinden voor de echte kenner die weet hoe je moet zoeken. Dus een potentiele werkgever bijvoorbeeld. Ik zorg er dan ook voor dat er geen dingen staan die een potentiele werkgever niet zou mogen weten ;)

Deel Deze Pagina